Mai mulți piloți de Formula 1, printre care Fernando Alonso, Jarno Trulli și Jenson Button, și-au exprimat nemulțumirea față de decizia FIA ca titlul de campion mondial să fie atribuit, începând din 2009, pilotului care câștigă cele mai multe curse, informează f1-live.com.
"Nu înțeleg nevoia de a schimba constant regulile în acest sport. Cred că acest gen de decizii pot doar să-i încurce pe suporteri", a spus pilotul echipei Renault, Fernando Alonso, aflat în Australia.
Pilotul spaniol s-a arătat deranjat de faptul că Federația Internațională de Automobilism (FIA) a ignorat propunerea Asociației Echipelor din Formula 1 (FOTA) de a acorda 12 puncte câștigătorului unei curse, propunere ce se baza pe un studiu efectuat în rândul fanilor. "Formula 1 se desfășoară de mai bine de 50 de ani grație echipelor, patronilor, piloților și, mai ales, fanilor din întreaga lume și niciunul dintre aceștia nu a putut să-și expună punctul de vedere la FIA", a adăugat Alonso.
Spaniolul a calificat drept absurdă și ideea plafonării bugetului începând din anul 2010: "Mă preocupă nu atât deciziile ce vizează sezonul 2009, cât cele ce afectează viitorul competiției în următorii ani. Sper să existe o posibilitate ca aceste măsuri să fie reconsiderate în scurt timp". La rândul său, Jarno Trulli, de la Toyota, a declarat pentru La Stampa că deciziile luate de Consiliul Mondial al FIA conțin "mulți factori negativi". "Pare că Formula 1 vrea să moară și noi vom fi nevoiți să mergem să concurăm în alte campionate. Este bine să încerci să dai publicului mai mult, să îmbunătățești spectacolul, dar nu trebuie să afectezi spiritul Formulei 1. Sunt foarte, foarte îngrijorat", a spus Trulli, citat de publicația italiană.
Trulli, în vârstă de 34 de ani, a adăugat că noul sistem prezintă riscul ca atunci când un pilot domină un sezon, așa cum s-a întâmplat în 2002 și 2004, campionatul să fie oficial închis mult mai devreme.
Pilotul Nico Rosberg a comentat noile reguli spunând că "nu au sens", în timp ce Jenson Button a precizat: "După primele nouă curse ale sezonului, un pilot poate să-și adjudece deja titlul mondial, deși următorul clasat se află la 18 puncte distanță. Câștigătorul se poate apoi odihni tot restul sezonului". Cotidianul spaniol As notează că singurul pilot care nu a luat atitudine față de aceste noi decizii este britanicul Lewis Hamilton, campionul mondial en-titre, care a precizat că nu are nicio opinie "în legătură cu această probelemă".
As menționează, de asemenea, că a efectuat un sondaj printre vizitatorii site-ului său pentru a afla dacă sunt de acord cu deciziile FIA. Rezultatele arată că 87 la sută dintre cei 4.262 de votanți sunt împotriva deciziei FIA ca titlul de campion mondial să fie atribuit pilotului care a câștigat cele mai multe curse.
Nici Asociația Echipelor din Formula 1 nu este de acord cu măsurile impuse de FIA. "FOTA dorește să-și exprime dezamăgirea și îngrijorarea privind faptul că aceste decizii au fost luate în mod unilateral. Regulamentul conturat de FIA, ce va fi aplicat din 2010, prezintă riscul că se abate de la însăși esența Formulei 1 și de la principiile care îl fac unul dintre cele mai atractive sporturi. Considerăm că este necesar să studiem cu atenția noua situație și să facem totul, mai ales în aceste vremuri dificile, să menținem un cadru stabil privind regulile existente fără noi modificări, care să-i lase perplecși și să-i încurce pe constructori, echipe, public și sponsori", se arată într-un comunicat al FOTA.
Consiliul Mondial al FIA a decis, marți, ca titlul de campion mondial în Formula 1 să fie atribuit, începând din 2009, pilotului care a câștigat cele mai multe curse. "Consiliul Mondial a acceptat propunerea FOM (Formula One Management, societate care administrează drepturile F1) de a decerna titlul mondial pilotului care va câștiga cele mai multe curse în timpul sezonului. Dacă doi piloți sau mai mulți termină cu același număr de victorii, titlul va fi atribuit celui care a câștigat cele mai multe puncte, după actualul barem 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1", se arată într-un comunicat al FIA.
În plus, Consiliul Mondial a decis că echipele de Formula 1 pot opta pentru un buget care să nu depășească suma de 33 de millioane de euro, începând din 2010, în schimbul unei libertăți mai mari pe plan tehnic. "Toate echipele vor avea opțiunea de a concura cu mașini gestionate riguros în limita unui plafon de 30 de milioane de lire sterline (33 de milioane de euro) sau de a continua să respecte regulile actuale, ce vor fi valabile până în 2012. Bugetul respectiv va fi folosit și pentru a acoperi salariile piloților și ale conducătorilor echipei, fiind excluse amenzile ce ar putea fi dictate de FIA", se arată într-un comunicat al FIA.
În schimbul alegerii unui buget cu plafon, monoposturile echipei respective se vor "bucura de o mai mare libertate tehnică" în ceea ce privește aerodinamica și motorul, astfel vor putea folosi eleroane mobile sau motoare fără limită la combustibil.
Consiliul Mondial a respins propunerea lui Bernie Ecclestone de a acorda medalii primilor trei clasați în fiecare cursă. De asemenea, a fost respinsă și propunerea FOTA de modificare a baremurilor de puncte și trecerea la sistemul 12 puncte (locul 1) – 9 puncte (locul doi) – 7 puncte (locul trei) – 5 puncte (locul patru) – 4 puncte (locul cinci) – 3 puncte (locul șase) – 2 puncte (locul șapte) – 1 puncte (locul opt).
Â
Mediafax
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER