Noul Ford Focus a fost lansat în România în urmă cu o săptămână și pare să fie una dintre cele mai inteligente mașini din clasa sa. Ajuns la a treia generație, prima apărând în 1998, Focus are prețuri cuprinse între 16.000 și 24.250 de euro, TVA inclus.
Noul Ford Focus este dotat cu un sistem inovativ de camere digitale care furnizează cinci facilități de asistare a șoferului și oferă șoferilor încredere și siguranță sporite. 1. Ține volanul drept! Această caracteristică este menită sa alerteze șoferul printr‑o vibrație în volan în cazul în care camera anterioară detectează o deviere neintenționată de pe bandă. Sistemul este dezactivat la viteze sub 60 km/oră, astfel că nu interferează în condiții urbane.
2. Revino pe banda ta! Noul Focus este primul autovehicul Ford care oferă această caracteristică avansată, care extinde funcționalitatea sistemului Lane Departure Warning utilizând sistemul EPAS pentru a întoarce în mod activ autoturismul înapoi pe bandă, în loc să declanșeze alerta. Sistemul este proiectat să vireze autoturismul foarte lin și precis înapoi pe bandă și poate fi anulat cu ușurință de șofer dacă schimbarea de bandă este intenționată.
3. Nu te lasă să adormi Această caracteristică utilizează sistemul de camere pentru a detecta când un șofer este obosit sau chiar adoarme. Monitorizând poziția autoturismului față de marcajele de pe șosea, sistemul poate recunoaște tipul de virare laterală tipică atunci când un șofer este adormit sau nivelul de concentrare începe să scadă.
4. Recunoaște semnele de circulație Sistemul utilizează camera digitală pentru a identifica semnele de circulație, de pe fiecare parte a drumului și de pe poduri, furnizând șoferului informații cu privire la cele mai recente limite de viteză, semne de anulare și reguli de depășire detectate, prin intermediul afișajului ceasului de bord. Afișajul poate fi configurat pentru a arăta semnele într-un ecran informativ mare, sau într-o fereastră continuă mai mică în partea superioară a afișajului.
5. Auto High Beam Prin această caracteristică, farurile sunt comutate automat între faza lungă și faza scurtă, aceasta putând să maximizeze vizibilitatea și să evite distragerea atenției prin comutarea manuală a farurilor.
Cele mai costisitoare variante sunt în versiunea de echipare Titanium și motorul diesel de 163 CP: 24.250 euro la break, 24.000 euro în versiunea patru uși și 23.750 euro (cinci uși)
În versiunea cu motor pe benzină, 105 CP și grad de echipare Ambiente, prețul este de 16.000 de euro pentru versiunea în cinci uși, 16.250 euro pentru patru uși și 16.500 euro pentru break. Diferența de 250 euro între cinci uși/patru uși/break se menține la toate versiunile
La noul Focus sunt disponibile șase versiuni de motorizare: trei pe benzină (1,6 litri variantele 105 CP, 125 CP și 150 CP) și trei diesel (1,6 litri în variantele 95 CP și 115 CP și 2 litri 163 CP). Sunt disponibile patru versiuni de motorizare: Ambiente, Trend, Sport și Titanium
Parchează singură în lateral! Ford Active Park Assis e un sistem avansat care virează automat vehiculul pentru a parca paralel. Sistemul utilizează doi senzori ultrasonici pentru a scana după spații suficient de mari între autoturismele parcate – aceste spații pot fi doar cu 20% mai lungi decât lungimea generală a autoturismului. Apoi, șoferul este informat și sunt afișate instrucțiuni clare de parcare pe ecranul consolei centrale. Șoferul controlează pedala de accelerație și cea de frână și selectează o viteză de mers înainte sau marșarierul, în timp ce sistemul întoarce volanul aproape automat. Manevrele de parcare pot fi realizate la viteze de până la 10 km/oră.
Sistem de siguranță la viteză mică Noul Focus este prima mașină Ford care oferă sistemul de siguranță la viteză mică, sistem conceput pentru a ajuta șoferii să evite coliziunile la viteză mică, foarte frecvente în cazuri de trafic urban congestionat, atunci când o mașină intră în spatele mașinii din față. Sistemul de protecție la viteză mică folosește un laser infraroșu frontal montat lângă oglinda retrovizoare care detectează obiectele din fața mașinii. Sistemul monitorizează continuu (100 de ori pe secundă) distanța față de vehiculul din față și viteza cu care se apropie de acesta pentru a determina riscul de coliziune. Sistemul de siguranță la viteză mică este activ la viteze sub 30 km/oră.
Supermotoare EcoBost Clienții Focus pot alege variantele 150 CP sau 182 Cp ale motorului Ford EcoBoost de 1,6 litri (foto). Ambele versiuni combină o putere maximă impresionantă, cu o curbă a cuplului plată și extinsă, cele două versiuni oferind cuplul maxim de 240 Nm la doar 1.600 rpm. Atât varianta de 150 CP, cât și cea de 182 CP oferă o facilitate „transient overboost” care crește cuplul maxim la 270 Nm până la 15 secunde în timpul depășirilor sau accelerărilor explozive. Facilitatea de overboost este furnizată într-un interval mare de viteze și oferă o performanță excelentă – la versiunea de 182 CP, 270 Nm sunt disponibili între 1.900 și 4.000 rpm.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER