Ford Focus, o mașină inteligentă

Noul Ford Focus a fost lansat în România în urmă cu o săptămână
și pare să fie una dintre cele mai inteligente mașini din clasa sa.
Ajuns la a treia generație, prima apărând în 1998, Focus are
prețuri cuprinse între 16.000 și 24.250 de euro, TVA inclus.

Noul Ford Focus este dotat cu un sistem inovativ de camere digitale
care furnizează cinci facilități de asistare a șoferului și oferă
șoferilor încredere și siguranță sporite.
1. Ține volanul
drept!

Această caracteristică este menită sa alerteze șoferul printr‑o
vibrație în volan în cazul în care camera anterioară detectează o
deviere neintenționată de pe bandă. Sistemul este dezactivat la
viteze sub 60 km/oră, astfel că nu interferează în condiții
urbane.

2. Revino pe banda
ta!

Noul Focus este primul autovehicul Ford care oferă această
caracteristică avansată, care extinde funcționalitatea sistemului
Lane Departure Warning utilizând sistemul EPAS pentru a întoarce în
mod activ autoturismul înapoi pe bandă, în loc să declanșeze
alerta. Sistemul este proiectat să vireze autoturismul foarte lin
și precis înapoi pe bandă și poate fi anulat cu ușurință de șofer
dacă schimbarea de bandă este intenționată.

3. Nu te lasă să
adormi

Această caracteristică utilizează sistemul de camere pentru a
detecta când un șofer este obosit sau chiar adoarme. Monitorizând
poziția autoturismului față de marcajele de pe șosea, sistemul
poate recunoaște tipul de virare laterală tipică atunci când un
șofer este adormit sau nivelul de concentrare începe să
scadă.

4. Recunoaște semnele de
circulație

Sistemul utilizează camera digitală pentru a identifica semnele de
circulație, de pe fiecare parte a drumului și de pe poduri,
furnizând șoferului informații cu privire la cele mai recente
limite de viteză, semne de anulare și reguli de depășire detectate,
prin intermediul afișajului ceasului de bord. Afișajul poate fi
configurat pentru a arăta semnele într-un ecran informativ mare,
sau într-o fereastră continuă mai mică în partea superioară a
afișajului.

5. Auto High
Beam

Prin această caracteristică, farurile sunt comutate automat între
faza lungă și faza scurtă, aceasta putând să maximizeze
vizibilitatea și să evite distragerea atenției prin comutarea
manuală a farurilor.

Cele mai costisitoare variante sunt în versiunea de
echipare Titanium și motorul diesel de 163 CP: 24.250 euro la
break, 24.000 euro în versiunea patru uși și 23.750 euro (cinci
uși)

În versiunea cu motor pe benzină, 105 CP și grad de
echipare Ambiente, prețul este de 16.000 de euro pentru versiunea
în cinci uși, 16.250 euro pentru patru uși și 16.500 euro pentru
break. Diferența de 250 euro între cinci uși/patru uși/break se
menține la toate versiunile

La noul Focus sunt disponibile șase versiuni de
motorizare: trei pe benzină (1,6 litri variantele 105 CP, 125 CP și
150 CP) și trei diesel (1,6 litri în variantele 95 CP și 115 CP și
2 litri 163 CP). Sunt disponibile patru versiuni de motorizare:
Ambiente, Trend, Sport și Titanium

Parchează singură în
lateral!

Ford Active Park Assis e un sistem avansat care virează automat
vehiculul pentru a parca paralel. Sistemul utilizează doi senzori
ultrasonici pentru a scana după spații suficient de mari între
autoturismele parcate –
aceste spații pot fi doar cu 20% mai lungi decât lungimea generală
a autoturismului. Apoi, șoferul este informat și sunt afișate
instrucțiuni clare de parcare pe ecranul consolei centrale. Șoferul
controlează pedala de accelerație și cea de frână și selectează o
viteză de mers înainte sau marșarierul, în timp ce sistemul
întoarce volanul aproape automat. Manevrele de parcare pot fi
realizate la viteze de până la 10 km/oră.

Sistem de
siguranță la viteză mică

Noul Focus este prima mașină Ford care oferă sistemul de siguranță
la viteză mică, sistem conceput pentru a ajuta șoferii să evite
coliziunile la viteză mică, foarte frecvente în cazuri de trafic
urban congestionat, atunci când o mașină intră în spatele mașinii
din față. Sistemul de protecție la viteză mică folosește un laser
infraroșu frontal montat lângă oglinda retrovizoare care detectează
obiectele din fața mașinii. Sistemul monitorizează continuu (100 de
ori pe secundă) distanța față de vehiculul din față și viteza cu
care se apropie de acesta pentru a determina riscul de coliziune.
Sistemul de siguranță la viteză mică este activ la viteze sub 30
km/oră.

Supermotoare
EcoBost

Clienții Focus pot alege variantele 150 CP sau 182 Cp ale motorului
Ford EcoBoost de 1,6 litri (foto). Ambele versiuni combină o putere
maximă impresionantă, cu o curbă a cuplului plată și extinsă, cele
două versiuni oferind cuplul maxim de 240 Nm la doar 1.600 rpm.
Atât varianta de 150 CP, cât și cea de 182 CP oferă o facilitate
„transient overboost” care crește cuplul maxim la 270 Nm până la 15
secunde în timpul depășirilor sau accelerărilor explozive.
Facilitatea de overboost este furnizată într-un interval mare de
viteze și oferă o performanță excelentă – la versiunea de 182 CP,
270 Nm sunt disponibili între 1.900 și 4.000 rpm.

Publicat: 10 04. 2011, 23:43
Actualizat: 10 04. 2011, 23:44