Ford începe la Craiova producția noului motor EcoBoost de 1,5litri

Ford Motor Company a marcat astăzi lansarea producției noului motor EcoBoost de 1,5 litri la uzina sa de talie mondială din Craiova, România, jucând astfel un rol major în ceea ce privește flexibilitatea producției Ford la nivel global.

Noul motor construit la Craiova este o apariție esențială din punct de vedere strategic pentru Ford, având în vedere eforturile companiei de a răspunde cererii mari la nivel mondial pentru motoarele sale EcoBoost în patru cilindri. 

Motorul EcoBoost de 1,5 litri este cel de-al doilea motor ce va fi construit la uzina de motoare din Craiova în care Ford a investit peste 230 de milioane de euro, după premiatul motor EcoBoost de 1 litru, ce a fost lansat în producție cu un an în urmă. În total, Ford investește peste 800 de milioane de euro în producția de motoare și vehicule în România. Motorul de 1,5 litri beneficiază de tehnologia turbo caracteristică EcoBoost, injecție directă și supape cu distribuție variabilă și a fost proiectat pentru a oferi consum și mai redus, precum și niveluri înalte de rafinament, silențiozitate și performanță.

Ajunge mai întâi în China!

„Uzina de Motoare de la Craiova are un rol foarte important în ansamblul flexibilității sistemului global Ford de producție a motoarelor. Mă bucură foarte mult faptul că fabrica noastră va avea o contribuție semnificativă în sprijinirea cererii mari la nivel global pentru vehicule Ford cu consumredus de combustibil și emisii scăzute de CO2″, a declarat Jan Gijsen, Președintele Ford România.

Motorul EcoBoost de 1,5 litri va fi mai întâi introdus pe piața chineză pe noul Ford Mondeo, ce și-a facut deja apariția la Salonul Auto de la Shanghai. Ulterior, noul motor de 1.5 l EcoBoost va echipa modelul Fusion în America de Nord în cursul acestui an, respective noul Mondeo în Europa.

Primul motor Ford care încorporează un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apă acționată de curea

Uzina de Motoare de la Craiova are în prezent aproximativ 1.000 de angajați care lucrează în două și trei schimburi pentru a face față cererii de motoare Ford EcoBoost de pe piață. „Lansarea producției noului motor EcoBoost de 1,5 litri reprezintă un punct de reper pentru echipa noastră de aici, de la Craiova. Sunt foarte mândru că, datorită acestui nou motor, produsele noastre vor fi de acum încolo utilizate nu numai în Europa, ci în întreaga lume”, a declarat Ian Pearson, Șeful Secției de Producție Motoare de la uzina din Craiova.

Noul motor EcoBoost de 1,5litri cu bloc-motor din aluminiu și două axe cu came va prezenta unele dintre caracteristicile inovatoare lansate odată cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, inclusiv o galerie de admisie integrată în chiulasă. Noul motor este preconizat a oferi aceleași performanțe în materie de putere și cuplu ca și actualul motor Ford EcoBoost de 1,6 litri, în același timp asigurând un consum și emisii de CO2 mai mici.

Motorul EcoBoost de 1,5litri este primul motor Ford care încorporează un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apă acționată de curea, ceea ce îmbunătățește și mai mult eficiența, reducând timpul de încălzire. A fost adăugat și un radiator cu răcire pe apă pentru o alimentare mai eficientă a motorului cu aer.  

În cadrul evenimentului de astăzi, Ford România anunță totodată și efectuarea unei donații către Universitatea din Craiova, Facultatea de Mecanică. Aceasta constă în două automobile Ford B-MAX și două motoare EcoBoost de 1 litru, de care vor beneficia studenții în cadrul cursurilor practice.

Dan Claudiu Dănișor, rectorulUniversității din Craiova a declarat: „Dorim să mulțumim Ford România pentru interesul manifestat de companie în educarea tinerelor generații de specialiști în industria auto. Construim un parteneriat solid cu Ford și împreună vom putea să creăm un mediu motivațional pentru studenții noștri și să îipregătimpentruviitoareoportunități de angajare”.

Publicat: 22 04. 2013, 14:32
Actualizat: 22 04. 2013, 14:33