Formula 1 | Au fost aprobate reglementările pentru reducerea costurilor în sezoanele 2017-2020

Factorii de decizie din Formula 1 au ajuns, vineri, la un acord în privința unui set de reglementări pentru reducerea costurilor motoarelor, care asigură totodată convergența cu performanța, înțelegere aplicabilă pentru sezoanele 2017-2020, notează BBC.

Anunțul vine după luni de negocieri, pe fondul unor îngrijorări privind costul, complexitatea și acustica motoarelor hibride, dar și dominația Mercedes în Formula 1.

Costurile cu motorizarea pentru echipele din F1 vor fi reduse cu un milion de euro în 2017 și cu încă 3 milioane de euro în 2018, potrivit BBC.

Federația Internațională de Automobilism (FIA) a anunțat că va garanta stabilitatea regulilor până în 2020 și va menține structura de conducere existentă a F1. Această veste înlătură amenințările făcute în octombrie 2015 de către președintele FIA, Jean Todt, și directorul comercial al Formulei 1, Bernie Ecclestone, care voiau să introducă un motor alternativ mai ieftin, în paralel cu motoarele turbo hibride, sub o formulă echivalentă.

Totodată, cei patru producători de motoare au ajuns la un acord privind un plan de măsuri menite să aducă performanța motoarelor în acord cu reducerile financiare. Planul de convergență include eliminarea restricțiilor pentru planurile de dezvoltare, dar și pentru greutatea, dimensiunile și materialele folosite pentru diferite componente ale motoarelor. În plus, restricții pentru presiunea prin turbo-impuls vor fi introduse în 2017 și 2018.

Pentru a asigura o reducere suplimentară a costurilor pentru echipele participante în Formula 1, care s-au plâns în repetate rânduri că motoarele sunt prea scumpe, numărul motoarelor pe care un pilot le poate folosi în fiecare sezon va fi redus progresiv în următorii doi ani. În prezent, echipele de F1 plătesc între 18 și 23 de milioane de euro pe an pentru aprovizionarea cu motoare, potrivit BBC.

Nu în ultimul rând, cei patru producători din Formula 1 – Mercedes, Ferrari, Renault and Honda – vor căuta metode să îmbunătățească acustica motoarelor, considerate prea silențioase în comparație cu generațiile anterioare de motorizări în F1. Noile prevederi vor fi implementate până cel târziu în 2018, potrivit FIA.

Publicat: 29 04. 2016, 21:23
Actualizat: 29 04. 2016, 21:24