Formula 1: Nico Rosberg a fost cel mai rapid în antrenamentele libere de la MP al Japoniei
Nico Rosberg, liderul clasamentului general și pilotul echipei Mercedes, a stabilit cel mai bun timp în antrenamentele libere pentru Marele Premiu al Japoniei, disputat pe circuitul de la Suzuka, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.
La începutul weekend-ului Marelui Premiu al Japoniei, pista de la Suzuka este de obicei „verde” și alunecoasă: ziua de vineri nu a făcut nicio excepție piloții trebuind să găsească aderența cu cele trei compoziții de pneuri nominalizate pe una dintre cele mai solicitante locații ale sezonului
A fost doar puțină gumă pe pistă de-a lungul FP1, unde pilotul Mercedes, Nico Rosberg și-a dominat coechipierul cu anvelope soft. Același model s-a repetat în FP2 cu Rosberg coborând timpul la 1m32.250s.
Sesiunea de după amiază s-a derulat la temperature de 33 de grade, echipele utilizând fiecare ieșire pentru a gpsi ritmul pe distanțe lungi cu diferite pneuri și cantități de combustibil, simulând de asemenea și calificările. Până acum, aproape 1,5s pare să fie diferența de performanță între pneurile medium și soft.
O variabilă în calculul strategiei poate fi vremea, ploaia fiind prognozată pentru sâmbătă. Dacă plouă în weekend, munca depusă azi ar putea fi mai puțin relevant, echipele trebuind să extrapoleze strategiile pentru calificări și cursă în acord cu condițiile prognozate.
Cu scopul de a înțelege fiecare compoziție, în cazul în care ploaia va limita ieșirile pe pista uscată mâine, a fost important azi ca echipele să ruleze fiecare compoziție. Pneul hard, care lucrează într-o gamă mare, s-a dovedit în mod special potrivit pentru Suzuka.
Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: Piloții au avut o pistă destul de alunecoasă la începutul antrenamentelor. Aderența s-a îmbunătățit pe măsură ce mai multă gumă s-a așternut pe asfalt. Urmând modelul pe care l-am văzut deseori anul acesta, timpul de pole de anul trecut a fost déjà depășit din FP1, dar din cauza ploii prognozate pentru mâine, vom vedea cu siguranță un alt tip de duel în calificări. Azi s-a lucrat mult cu compoziția hard, care pare să fie foarte potrivită pentru cursă. Oricum dacă vom avea o vreme mai rece duminică, pista ar putea deveni mai potrivită pentru anvelopa medium.”