Dincolo de patriotism, Ferrari trebuie să renască după un sezon 2010 prost și la patru ani de la ultimul titlu la piloți, cel din 2007. „Trebuie să câștigăm. Din 1997, în fiecare an fie am câștigat un trofeu, fie am fost pe locul secund. Am înnoit echipa, se concurează pe circuite noi, adversarii vor fi puternici, dar muncim cu pasiune și convingere pentru obiectivul pe care îl știe toată lumea, dar nimeni nu vrea să-l pronunțe”, a adăugat Motezemolo.
Piloții rămân aceiași, Fernando Alonso și Felipe Massa, dar cu un an în plus de experiență, în special pentru spaniolul fost campion mondial: „Acum îi cunosc pe mecanici, am numerele lor de telefon, nu a fost ușor la început. Trebuie să uităm ce a fost la Abu Dhabi în ultima cursă a anului trecut”.
Ferrari și-a lansat ieri noul monopost, denumit F150 în cinstea Italiei. Scuderia trebuie să repare imaginea afectată de ratarea ambelor titluri sezonul trecut.
Monopostul pentru 2011 vine cu modificări semnificative, în special datorită noilor reglementări. Modelul prezentat ieri a dezvăluit o serie de detalii, dar cu siguranță după teste vor interveni îmbunătățiri. Ferrari, probabil nu întâmplător, a fost prima care și-a prezentat noul monopost. Până și denumirea este diferită. Dacă monopostul de anul trecut s-a numit simplu F10, acum se cheamă F150. Motivul: Italia sărbătorește în 2011 chiar 150 de ani de la unire. Tot în semn de respect, pe eleronul spate se poate distinge foarte clar steagul Italiei. „Chiar dacă nu ne place să implicăm politicul, am vrut să dăm un mesaj clar într-un moment în care în Italia parcă toți sunt împotriva tuturor”, a spus președintele Ferrari, Luca di Montezemolo.
DIFERENȚE PRINCIPALE
Partea frontală și suspensia față sunt mai înalte Pilotul va avea o poziție mai înaltă Eșapamentul este mutat Eleronul spate este mobil, conform noului regulament Sistemul de frânare este complet nou Motorul, conform regulamentului, nu poate fi modificat Revine sistemul KERS, de refolosire la accelerare a energiei generate prin frânare. E o modificare importantă de design, pentru că ocupă un loc semnificativ lângă rezervor Difuzorul, cea mai controversată piesă a ultimilor ani, este schimbat masiv pentru a se conforma noilor reguli
100 de milioane pentru „nimic”
Comparația dintre monoposturile din 2010 și 2011 scoate în evidență în primul rând modificarea siglei. Anul trecut, codul de bare a fost acuzat că e un mesaj subliminal la sponsorul Marlboro, al cărui nume nu poate fi publicat.
Marlboro plătește un miliard de dolari pentru contractul pe zece ani cu Scuderia Ferrari. Deși din 2007 reclama la țigări este interzisă, iar anul acesta înțelegerea expiră, compania producătoare de tutun și-a manifestat deja interesul de a prelungi contractul. Numele nu îi poate apărea, dar sigla echipei Ferrari, indicată de săgeată în dreapta, cum vi se pare? Anul trecut mulți au acuzat că este un mesaj subliminal, codul de bare aducând în minte pachetul de țigări. Nici noua găselniță de siglă nu pare să scape de asemănarea cu pachetul de țigări, dar poate fi vorba și despre o asociere din inerție deja, fiind suficientă culoarea roșie. Dar atunci, de ce mai plătește Marlboro?
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER