Forza Italia!** Ferrari atacă titlul în F1 cu noul F150

Dincolo de patriotism, Ferrari trebuie să renască după un sezon
2010 prost și la patru ani de la ultimul titlu la piloți, cel din
2007. „Trebuie să câștigăm. Din 1997, în fiecare an fie am
câștigat un trofeu, fie am fost pe locul secund. Am înnoit echipa,
se concurează pe circuite noi, adversarii vor fi puternici, dar
muncim cu pasiune și convingere pentru obiectivul pe care îl știe
toată lumea, dar nimeni nu vrea să-l pronunțe”
, a adăugat
Motezemolo.

Piloții rămân aceiași, Fernando Alonso și Felipe Massa, dar cu
un an în plus de experiență, în special pentru spaniolul fost
campion mondial: „Acum îi cunosc pe mecanici, am numerele
lor de telefon, nu a fost ușor la început. Trebuie să uităm ce a
fost la Abu Dhabi în ultima cursă a anului trecut”.

Ferrari și-a lansat ieri noul monopost, denumit F150 în cinstea
Italiei. Scuderia trebuie să repare imaginea afectată de ratarea
ambelor titluri sezonul trecut.

Monopostul pentru 2011 vine cu modificări semnificative, în
special datorită noilor reglementări. Modelul prezentat ieri a
dezvăluit o serie de detalii, dar cu siguranță după teste vor
interveni îmbunătățiri. Ferrari, probabil nu întâmplător, a fost
prima care și-a prezentat noul monopost. Până și denumirea este
diferită. Dacă monopostul de anul trecut s-a numit simplu F10, acum
se cheamă F150. Motivul: Italia sărbătorește în 2011 chiar 150 de
ani de la unire. Tot în semn de respect, pe eleronul spate se poate
distinge foarte clar steagul Italiei. „Chiar dacă nu ne
place să implicăm politicul, am vrut să dăm un mesaj clar într-un
moment în care în Italia parcă toți sunt împotriva
tuturor”
, a spus președintele Ferrari, Luca di
Montezemolo.

DIFERENȚE
PRINCIPALE

Partea frontală și suspensia față sunt mai înalte
Pilotul va avea o poziție mai înaltă
Eșapamentul este mutat
Eleronul spate este mobil, conform noului regulament
Sistemul de frânare este complet nou
Motorul, conform regulamentului, nu poate fi modificat
Revine sistemul KERS, de refolosire la accelerare a energiei
generate prin frânare. E o modificare importantă de design, pentru
că ocupă un loc semnificativ lângă rezervor
Difuzorul, cea mai controversată piesă a ultimilor ani, este
schimbat masiv pentru a se conforma noilor reguli

100 de
milioane pentru „nimic”

Comparația dintre monoposturile din 2010 și 2011 scoate în evidență
în primul rând modificarea siglei. Anul trecut, codul de bare a
fost acuzat că e un mesaj subliminal la sponsorul Marlboro, al
cărui nume nu poate fi publicat.

Marlboro plătește un miliard de dolari pentru contractul pe zece
ani cu Scuderia Ferrari. Deși din 2007 reclama la țigări este
interzisă, iar anul acesta înțelegerea expiră, compania
producătoare de tutun și-a manifestat deja interesul de a prelungi
contractul. Numele nu îi poate apărea, dar sigla echipei Ferrari,
indicată de săgeată în dreapta, cum vi se pare? Anul trecut mulți
au acuzat că este un mesaj subliminal, codul de bare aducând în
minte pachetul de țigări. Nici noua găselniță de siglă nu pare să
scape de asemănarea cu pachetul de țigări, dar poate fi vorba și
despre o asociere din inerție deja, fiind suficientă culoarea
roșie. Dar atunci, de ce mai plătește Marlboro?

Publicat: 29 01. 2011, 08:24
Actualizat: 29 01. 2011, 08:33