FOTO | A fost lansat noul BMW S 1000 XR, motocicleta cu suflet de turist și mușchi de sportivă. Vine în România luna viitoare
- Constructorul bavarez de motociclete atacă segmentul adventure sport cu noul S 1000 XR, motocicletă pe care ProSport a prezentat-o la finalul lui 2014 de la salonul auto EICMA din Milano
- Noul model are un motor cu patru cilindri în linie derivat in propulsorul de pe S 1000 RR și care dezvoltă 160 de cai putere și un cuplu maxim de 112 Nm
După superbike-urile S 1000 RR și HP4 și roadsterul S 1000 R, BMW Motorrad prezintă acum al patrulea membru al gamei BMW Motorrad de motociclete de mare putere cu motoare cu patru cilindri în linie și caracter sportiv pronunțat. Continuând combinația unică de tehnologie inovatoare, performanță și siguranță inerentă modelelor existente ale seriei, BMW Motorrad a intrat pe teritoriul „adventure sport” cu noul S 1000 XR. Acest lucru implică atât calități de sport-touring, performanțe excelente în pilotajul sportiv și un nivel ridicat de confort, cât și caracter practic în uzul cotidian. Pe scurt, noul S 1000 XR aduce propria sa combinație între aptitudinile de touring și sport, injectând în același timp o doză generoasă de emoție. Noua motocicletă va fi disponibilă în showroomurile BMW Motorrad din România începând cu luna iunie.
Motor cu patru cilindri în linie pentru performanțe deosebite în stil adventure sport
Motorul cu patru cilindri în linie al noului BMW S 1000 XR este derivat din cel al roadster-ului S 1000 R. Are o putere maximă de 118 kW (160 CP) la 11.000 rpm și dezvoltă cuplul maxim de 112 Nm la 9.250 rpm. Acest propulsor produce cuplu din plin, fiind ideal pentru reprize foarte bune la regimuri medii și joase, exact lucrul de care au nevoie riderii în plimbările pe drumuri de munte sau când fac ture lungi cu pasager. Unitatea cu patru cilindri în linie oferă forță de tracțiune impresionantă și accelerație uluitoare, cu o putere enormă și o plajă de turație utilă de 10.000 rpm. Aceste caracteristici fac motorul foarte apt atât pentru ture lungi, cât și pentru reprize de pilotaj sportiv pe drumuri virajate de munte sau vacanțe petrecute la ghidon, cu pasager și bagaje.
Două moduri de pilotaj și ASC în echiparea standard, plus opțiunea modurilor de pilotaj Pro, inclusiv Dynamic Traction Control (DTC) și ABS Pro
Pentru a permite adaptarea caracteristicilor motocicletei la condițiile de deplasare în mod cât mai eficient, noul S 1000 XR vine cu modurile de pilotaj „Rain” și „Road” în echiparea standard. Sistemul Automatic Stability Control (ASC) din echiparea standard asigură un nivel ridicat de siguranță optimizând tracțiunea. Noul S 1000 XR poate fi echipat din fabrică cu opțiunea modurilor de pilotaj Pro, care include modurile suplimentare de pilotaj „Dynamic” și „Dynamic Pro”, alături de Dynamic Traction Control (DTC) și ABS Pro.
Ciclistică inovatoare cu un cadru nou și Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) în echiparea opțională
Ciclistica noii motociclete adventure sport S 1000 XR este la fel de impresionantă precum cuplul impresionant al motorului cu patru cilindri în linie. Bazată pe designul deja existent al acestei serii, folosește un cadru perimetral din aliaj de aluminiu care motorul are și funcție portantă. Suspensiile față și spate constau într-o furcă inversată reglabilă, respectiv o basculă cu două brațe, cu amortizor central reglabil. Geometria ciclisticii a fost complet redefinită pentru a se adapta necesităților specifice ale lui XR. Când primește sistemul opțional de control electronic al suspensiilor BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), noul S 1000 XR duce siguranța, plăcerea și confortul pilotajului către noi culmi, promițând în același timp expresia supremă a experienței „adventure sport”.
ABS Pro disponibil opțional ca parte a opțiunii modurilor de pilotaj Pro, pentru și mai multă siguranță în viraje
În timp ce sistemele ABS standard de la BMW Motorrad au asigurat un standard excelent de siguranță la frânarea în linie dreaptă, sistemul opțional ABS Pro merge mai departe, făcând frânarea în viraj mai sigură prin permiterea sistemului ABS să asiste frânarea cu motocicleta înclinată. În astfel de situații, ABS Pro împiedică blocarea roților chiar și când frânele sunt aplicate violent. Astfel, se reduc solicitările bruște în sistemul de direcție, mai ales în situații de frânare de urgență, limitându-se îndreptarea nedorită a motocicletei. ABS Pro oferă riderilor avantajul stabilității sporite pe frânare, combinată cu forța optimă de decelerare, chiar și în viraje.
Noul S 1000 XR – formă și funcție atât pentru sport, cât și pentru aventură
Noul BMW S 1000 XR unește caracterele și punctele forte ale modelelor BMW Motorrad GS, Touring și Sport la nivel vizual, creând un nou tip de motocicletă, denumit „adventure sport”. Acest lucru este evidențiat de fiecare element de design și se combină cu ergonomia ireproșabilă, protecția aerodinamică ingenioasă, cursa suspensiei cu 20 – 30 mm mai lungă și garda la sol mai mare pentru a face o declarație impresionantă. Fie că este vorba de trecători montane, o tură pe drumuri de țară, călătorii pe autostradă sau chiar pe drumuri dificile – noul S 1000 XR se descurcă ideal în orice situație.
Punctele principale ale noului BMW S 1000 XR:
- Motor cu patru cilindri în linie cu o cilindree de 999 cmc. Putere 118 kW (160 CP) la 11.000 rpm, cuplu maxim 112 Nm la 9.250 rpm.
- Design dinamic și inovator, cu suprafețe stilizate sculptural.
- BMW Motorrad ABS în echiparea standard (semi-integral, decuplabil).
- ABS Pro pentru și mai multă siguranță la frânarea cu motocicleta înclinată (ca parte a modurilor de pilotaj Pro, opționale).
- Automatic Stability Control (ASC) în echiparea standard pentru accelerarea în siguranță, chiar și în condiții de aderență scăzută.
- Dynamic Traction Control (DTC) cu senzor de înclinare pentru performanțe supreme și siguranță activă a pilotajului la accelerare (ca parte modurilor de pilotaj Pro, opționale).
- Două moduri de pilotaj care pot fi selectate de rider la apăsarea unui buton, în echiparea standard („Rain” și „Road”).
- Două moduri de pilotaj suplimentare disponibile, „Dynamic” și „Dynamic Pro” (ca parte a modurilor de pilotaj Pro, opționale).
- Suspensie cu cursă lungă pentru agilitate excelentă și rezerve de amortizare impresionante.
- Sistem de control electronic al suspensiei, Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) pentru adaptare optimă la condițiile de drum, ca echipament opțional.
- Manevrabilitate perfectă și poziție de pilotaj înălțată.
- Bord multifuncțional cu o gamă largă de funcții.
- Echipare generoasă și gamă de accesorii speciale, realizate conform standardelor înalte BMW Motorrad.