FOTO** Conceptul Ford Evos, prezentat la Frankfurt

Conceptul Ford Evos, care urmează să fie prezentat la Salonul Auto din Frankfurt, ediția 2011, în septembrie, oferă o avanpremieră a limbajului de design al noii generații de mașini Ford, MAV-uri și CUV-uri. Noul ADN de design global reprezintă un aspect-cheie al strategiei One Ford cu privire la produsele companiei și marchează o transformare semnificativă a mărcii Ford.

Dezvoltat în cadrul unui proces de colaborare de către echipa globală de design Ford, noul limbaj de design oferă un cadru de ghidare în crearea noilor produse din viitorul portofoliu de modele Ford, la nivel mondial. „Planul global al companiei Ford cu privire la produsele sale progresează rapid și acest nou ADN de design oferă o direcție clară pentru întreaga nouă generație de modele,” a declarat J. Mays, vice-președintele grupului și directorul de creație și design.
|
„Conceptul Ford Evos reprezintă o declarație puternică de intenție din partea echipei globale de design și scoate în evidență viziunea captivantă pe care o avem pentru viitoarele noastre produse. Considerăm că noua generație de cumpărători din întreaga lume are așteptări mai mari cu privire la un limbaj de design de tip premium la toate produsele. Această înțelegere a consumatorului a jucat un rol important în conturarea acestui nou ADN de design.”

Limbajul de design explorat în cadrul conceptului Evos se caracterizează printr-un număr de elemente-cheie care vor forma o parte integrantă a abordării de design pentru următoarea generație de produse Ford. Conform declarațiilor lui Mays, acesta reprezintă o evoluție îndrăzneață a limbajului de design kinetic care este caracteristică a portofoliului actual Ford la nivel global.

Martin Smith, directorul executiv de design Ford în Europa și zona Asia-Pacific este încântat de această evoluție. Acesta a declarat: „Reacția extrem de pozitivă la mașini precum Fiesta și Focus au conferit echipei de design încredere în faptul că abordarea noastră originală de design kinetic a rezonat cu consumatorii din întrega lume. Cu noul nostru ADN de design global, am păstrat același caracter dinamic, însă cu o execuție mai tehnică și o senzație mai distinctă de model premium.”

Vocabular de design

Dezvoltat special pentru a oferi o avanpremieră a noii fețe a Ford, conceptul Evos introduce un nou vocabular de design interior și exterior care se va aplica, în ultimă fază, tuturor viitoarelor modele globale Ford:

Inovația siluetei: Elementul care se observă imediat este silueta nouă și spectaculoasă a conceptului Evos, care consolidează caracteristicile sportive, dar și caracteristicile care fac din acest concept o mașină distractiv de condus și care au devenit o marcă distinctivă a modelelor Ford la nivel global. Oferă, de asemenea, un profil unic care separă Ford de rivalii săi.

Eficiența percepută: Conceptul Evos are un profil de acoperiș coupe care sugerează eficiența aerodinamică. Acesta este consolidat printr-o formă aproximativ de lacrimă în modul în care liniile plutesc împreună către partea din spate a mașinii. Stâlpii subțiri de susținere a acoperișului scot în evidență grația vizuală și conferă un caracter general care sugerează faptul că mașina este agilă și rapidă.
Limbajul rafinat al suprafaței: În timp ce unii competitori au imitat liniile limbajului kinetic de design Ford, adăugând chiar mai multe elemente, Mays și echipa sa se îndreaptă spre o abordare mai simplă care scoate în evidență rafinamentul, fără a pierde caracterul specific. Evos demonstrează cu succes acest lucru în marginile puternice, arhitecturale de deasupra pasajelor roților din față și din spate, și linia lungă, specifică ce atrage lumina de-a lungul părții inferioare a caroseriei.

Elementele grafice tehnice: Pentru a comunica importanța tehnologiei inteligente pentru marca Ford într-o manieră foarte vizuală, Evos prezintă elemente grafice simple și precise, îndeosebi în ceea ce privește farurile și luminile spate cu un profil discret, plus țeava de eșapament și difuzorul de aer spate integrate.

Noua față a Ford: Cel mai important element îl reprezintă ‘fața nou-nouță a Ford’. Aceasta a fost creată prin mutarea mai sus a de-acum binecunoscutei grile trapezoidale inverse de pe partea din față a mașinii. Tranziția la noua ‘față a Ford’ a fost deja anticipată de modelul Ford Focus Electric și de noul Focus ST.
Senzație vizuală de calitate premium: Toate elementele abordării noului design, concretizat în conceptul Evos, se unesc pentru a crea o senzație vizuală care vorbește despre niveluri de calitate premium.

Dezvoltarea unei vizuni globale armonizate

Viziunea întruchipată de conceptul Ford Evos a fost dezvoltată în cadrul unei colaborări fără precedent între mult apreciatele echipe de design Ford din atelierele sale din întreaga lume. „Direcția de design care a creat conceptul Ford Evos este rezultatul unei munci intensive depuse de echipa globală de design a companiei Ford, pentru a rafina direcția viitoare a mărcii,” a declarat Mays. „Echipa noastră de conducere- inclusiv Martin Smith și Moray Callum – a stimulat un spirit de colaborare și de competiție constructivă care permite fiecărui atelier să exploreze abordări creative pentru viitoarele produse.”

Mays consideră că puternica armonizare a organizației de design Ford a reprezentat un factor-cheie de facilitare a unificării limbajului de design. Noul ADN, consideră el, va stabili un cadru comun de ghidare pentru crearea noilor produse în cadrul operațiunilor de design ale companiei Ford din întreaga lume- inclusiv opt ateliere de design cu un personal de 1.150 angajați.

În conformitate cu abordarea armonizată a planului One Ford cu privire la produse, proiectanții din toate locațiile și care lucrează la vehicule de diverse dimensiuni și tipuri, sunt acum ocupați cu producerea unei familii coerente de noi produse captivante care au în comun același limbaj fundamental de design.

„Noul ADN global stabilește un cadru care permite proiectanților noștri să creeze următoarea generație de produse atractive din punct de vedere estetic, toate având în comun caracterul distinctiv Ford,” a declarat Moray Callum, directorul executiv de design în America de Nord. „Cu toate acestea, un ADN comun nu înseamnă produse care arată identic. Limbajul de design este suficient de flexibil pentru vehicule de dimensiuni și tipuri diferite, încât să permită clienților din întreaga lume să recunoască vehiculul drept un nou model Ford.”

Primul din noua generație de autoturisme de serie Ford dezvoltat cu ajutorul noului vocabular de design va fi lansat public în 2012. „Am vrut ca acest concept, conceptul Ford Evos, să transmită un mesaj clar cu privire la direcția spre care se îndreaptă design-ul Ford- construirea de mașini care sunt distractiv de condus, care denotă o atracție de tip premium, dar, mai ales, care sunt incredibil de atractive din punct de vedere estetic!” a declarat Mays. „Primul fruct al acestei viziuni va fi gata mai curând decât ați fi crezut- îl veți putea admira în aproximativ patru luni mai degrabă decât în patru ani. Suntem nerăbdători să prezentăm noul automobil de serie care să includă acest nou design Ford clienților noștri globali.”

Publicat: 31 08. 2011, 14:22
Actualizat: 31 08. 2011, 14:26