Dincolo de tehnologiile cu care producătorii auto își dotează modelele, dincolo de cifrele din ce în ce mai mici de consum și lăsând la o parte emisiile de CO2 și pielea care îmbracă scaunele, dragostea șoferului pentru o mașină apare la prima vedere. Adică atunci când designul exterior, curbele sau liniile drepte, după caz, impresionează individul convingându-l să facă investiția. De aceea, designerii auto, cei care dau practic naștere noilor modele de mașini, sunt oameni de preț pentru marii constructori. Bucureștiul a avut ocazia să fie vizitat în această săptămână de unul dintre cei mai cunoscuți. Este vorba despre Tommy Forsgren, cel care se face „responsabil” pentru felul în care arată noul BMW X6, unul dintre cele mai de succes modele ale producătorului bavarez.
Tommy Forsgren a făcut mai multe demonstrații live de desen. Cu un pix și o foaie, suedezul a arătat cum se fac schițele de la care iau naștere noile modele BMW, Mini sau Rolls-Royce. Foto: BMW
Într-o prezentare care a avut loc la Halele Carol, într-un decor inedit, Forsgren a făcut o demonstrație cu foaia și pixul pentru ceea ce înseamnă primele linii ale designului unui nou model. Pe lângă desenul propriu-zis, punctul de maxim interes al evenimentului, designerul a explicat și care sunt obstacolele în procesul de definitivare a „look-ului” unui nou model sau, mai exact, care sunt compromisurile pe care designerii le fac pentru a se împăca cu strictețea inginerilor responsabili de felul în care funcționează mașina.
Românii au cumpărat 26 de modele X6 în primele două luni din 2015
BMW X6 a ajuns la a doua generație după ce a depășit cifre de vânzări impresionante. modelul SAC (Sports Activity Coupe) al bavarezilor a fost vândut în mai mult de 250.000 de unități la nivel global și se prezintă acum cu un look îmbunătățit, dar și cu tehnologii noi. Pe piața din România, noul X6 a fost disponibil pentru vânzare încă din decembrie 2014 și în primele două luni din 2015 au fost livrate deja 26 de unități. Mașina are un preț de pornire de 56.600 de euro pentru versiunea xDrive30d, 74.700 euro pentru versiunea M50d și 73.195 euro pentru xDrive50i. Gama de motoare disponibile (consum mediu mixt: 9,7-6,0 l/100 km; emisii CO2: 225-157 g/km) constă din propulsorul V8 de ultimă generație care dezvoltă 330 kW/450 CP pentru BMW X6 xDrive50i, un motor diesel cu șase cilindri dispuși în linie care oferă 190 kW/258 CP pentru BMW X6 xDrive30d și încă un agregat cu aceeași configurație, cu trei turbocompresoare – 280 kW/381 CP -, pentru BMW X6 M50d. În acestă primăvară, BMW X6 xDrive35i (225 kW/306 CP) și BMW X6 xDrive40d (230 kW/313 CP) vor completa gama de modele.
Suedezul Forsgren a explicat celor interesați care sunt noutățile de design ale noului X6, dar și care au fost obstacolele peste care el și echipa lui au fost nevoiți să treacă pentru ca „esteticul” să nu fie „afectat” de intervențiile inginerilor bavarezi. Foto: BMW
Tommy Forsgren, de la ochelari, la mașini și garnituri de tren
Invitatul special al evenimentului, Tommy Forsgren, are o experiență de peste 12 ani la DesignWorks USA, companie de design industrial integrată în BMW Group care se adresează atât mărcilor grupului cât și clienților externi. În cadrul DesignWorks USA, Forsgren are un portofoliu bogat, semnat o gamă foarte variată de proiecte – de la yachturi la ochelari, de la cafetiere la garnituri de tren. Lucrările sale au fost premiate în repetate rânduri cu premii importante de design, precum Red Dot Award sau iF Design Award.
ÎN GALERIA FOTO POȚI VEDEA MAI MULTE IMAGINI DE LA VIZITA LUI TOMMY FORSGREN, DESIGNER EXTERIOR PENTRU BMW X6, ÎN ROMÂNIA
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER