Două miliarde de euro a investit Renault în Uzina de la Mioveni între 2000 și 2011 La Mioveni a fost ridicată cea mai mare turnătorie din România și din grupul Renault, pe plan mondial
Într-o perioadă afectată tot mai adânc de criza mondială, Renault a făcut câțiva pași curajoși în ceea ce privește Uzina Dacia de la Mioveni. Constructorul francez a lansat la Salonul Auto de la Paris, de la sfârșitul lunii septembrie, trei modele noi – Logan, Sandero și Stepway – iar pentru asta a fost nevoie ca Uzina Vehicule și Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia să primească o investiție de 250 de milioane de euro. În total, din 2000 și până în 2011, Renault a investit două miliarde de euro la Mioveni.
invazie de Roboți la caroserie și montaj
Uzina de vehicule, alcătuită din patru mari departamente, Presaj, Caroserie, Vopsitorie și Montaj, a primit o atenție deosebită. La Presaj s-a extins clădirea și a fost montată o nouă linie. La Caroserie, o noutate o reprezintă apariția unor roboți de sudură și a unor dispozitive flip-flap care ajută la sudura cadrului lateral. În plus, pentru a putea construi acest nou flux, linia de feraj, pe care se asamblează părțile mobile ale caroseriei, a fost reamplasată în mijlocul departamentului. În cifre, aceste evoluții industriale adaptate pentru noile modele înseamnă: 464 de posturi de sudură, 447 de mijloace de asamblare, 23 de pompe de mastic, 47 de roboți și alte 167 de dispozitive. În Montaj au fost realizate lucrări de modificare a instalațiilor existente pentru adaptarea lor la fabricarea noilor modele și au fost instalați roboți pentru optimizarea procesului de fabricație.
Departament nou pentru TCe90
În cadrul Uzinei de Mecanică și Șasiuri o atenție deosebită s-a acordat realizării unui nou motor: TCe90 pe benzină. Acesta beneficiază de o concepție inovatoare: este un motor în 3 cilindri, de 900 cm3, supraalimentat și cu bloc (carterul cilindri) fabricat din aluminiu. Motorul TCe90va fi cel mai bine plasat pe piață în termeni de consum, raport putere/cilindree și emisii CO2. El va echipa noile modele Logan, Sandero și Stepway. Pentru producția acestui nou motor a fost inaugurat un nou departament, organizat în trei ateliere. Linia de fabricație a noului departament va fi adaptată până la sfârșitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unități pe an.
Turnătorie cu producție record Nu în ultimul rând, Renault a realizat la Mioveni cea mai mare turnătorie de aluminiu din țară și din Grupul Renault la nivel mondial. Activitatea mecanică din acest sector a înregistrat o evoluție remarcabilă în ultimii ani. Investițiile realizate au generat creșteri semnificative ale capacităților de producție de la an la an. Producția a crescut de la 1.000 de tone în 2001, la 13.500 de tone în 2011.
La finalul anului în curs este programat acordul de fabricație pentru prima celulă de turnare sub presiune de 2.500 tone forță, care va produce carterul cilindri pentru motorul TCe90. În perioada următoare vor fi instalate încă două celule de 2.500 de tone forță, iar capacitatea de producție a departamentului va fi aproape dublată la 24.000 de tone.
15.000 salariați are Uzina Dacia de la Mioveni. Vârsta medie este de 38 ani, iar peste 32% dintre salariați sunt femei
Producția vechiului Sandero va înceta de săptămâna viitoare. MCV‑ul și vechiul Logan vor mai fi fabricare până la finele anului
Dacia produce 64 de mașini pe oră, adică maximum 1.389 de mașini pe zi
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER