FOTO | Dacia și anul edițiilor speciale. Duster Air este mașina construită sub tutela Renault pentru francezi

Edițiile speciale, seriile limitate – caracteristice marilor producători mondiali de autoturisme de lux – au fost exploatate la maximum în 2014 de cel mai important pion de pe piața auto din România. La ceas aniversar – 15 ani de la intrarea sub umbrela francezilor de la Renault, Dacia a pregătit astfel de linii de automobilisme pentru cele mai importante două piețe din portofoliul său. Dacă în România Dacia a lansat în iunie o ediție limitată a Loganului, pentru a marca aniversarea de zece ani a mașinii care a înlocuit practic vechea gamă Solenza în linia de producție a uzinei de la Pitești, Salonul Auto de la Paris a adus și oferta specială pentru piața franceză: Duster Air și Sandero Black Touch, care nu vor ajunge pe piața autohtonă, dar caută să impresioneze în țara firmei-mamă.

Duster Air – inovația finisajelor

SUV-ul economic propus pieței mondiale de Dacia, alături de Renault, produs atât la Pitești, cât și la Moscova, Curitiba (Brazilia), Envigado (Columbia) sau Chennai (India) a fost refinisat, în logica noilor modele Renault 2014, pentru care francezii au utilizat ca punct de pornire designul aviatic, dar și din considerație pentru pasiunea și a predispoziția francezilor pentru modă și detalii. Fără a umbla la specificațiile tehnice sau la designul propriu-zis al mașinii, noul Duster propune un look dur, dat de griul metalic, rece, ce contrastează puternic cu detaliile galbene de pe oglinzile retrovizoare, inscripția de pe portiera din spatele șoferului sau cusăturile scaunelor. Designerii au apelat la trucuri din industria vestimentară pentru a amplifica impactul dramatic și pentru a accentua formele specifice Dusterului.

Duster Air, este, asemeni modelului Renault Espace lansat în premieră mondială la cel mai vizitat salon auto de mașini din lume, desfășurat în perioada 4-19 octombrie, inspirat din universul aerian. Seria limitată este disponibilă atât în varianța Diesel, cât și pe benzină.

Varianta Diesel, cu preț de pornire 11.900 de euro, are tracțiunea standard 4×4, motor de 110 cai putere, cutie manuală în șase trepte de viteză, sistem de climarizare, sistem electronic de control al stabilității, jante din aliaj de 16 inchi, geamuri din spate fumurii, computer de bord care dispune printre dotările standard de CD și mp3 player, sistem bluetooth – toate în pachetul de bază. Duster Air este o mașină din clasa C – cu 135 g/km emisii CO2 și un consum mediu de 5,1 litri / 100 km (5,7 litri / 100 km în oraș și 4,9 litri / 100 km – în spațiu extra-urban).

Duster Air, varianta pe benzină, are un motor TCe care dezvoltă 125 de cai-putere vine cu un consum mediu de 6,3 litri / 100 km (7,2 litri / 100 km în oraș și 5,2 litri / 100 km – în spațiu extra-urban) și 145 g/km emisii CO2. Cutia de viteze este tot manuală, cu șase trepte de viteză, restul detaliilor tehnice și de design fiind similare modelului Diesel. Prețul modelului expus la Paris se ridică la 19,073 euro.


Duster-ul clasic prezent la Salonul Auto de la Paris, fără inserțiile galbene

Duster Air va fi disponibil și în alte două țări: Belgia și Luxemburg, acolo unde va fi comercializat sub numele de Blackstorm (Furtuna Neagră).

Publicat: 10 10. 2014, 19:06
Actualizat: 11 10. 2014, 16:44