Trebuie să fie destul de dificil să pregătești o nouă variantă a unui produs extrem de popular, așa cum a fost de-a lungul timpului motocicleta de enduro-touring BMW R 1200 GS. Asta și pentru că cei 170.000 de clienți care au plecat acasă cu acest motor s-au arătat, indiferent de varianta achiziționată, încântați de alegere. Și noi, cei care nu avem încă un „R 1200”, am fost martori la succesul producătorului german. Nu cred că există român care să fi călătorit pe șoselele din vestul Europei și să nu fi văzut măcar o singură dată o astfel de motocicletă, încărcată de bagaje, prafuită sau plouată, rulând cu grația unei limuzine.
Astfel, băieții deștepți de la BMW au lucrat la ceea ce se vrea a fi o variantă nouă, cu un look specific perioadei în care ne aflăm, dar și cu performanțe îmbunătățite la fiecare capitol. Riscant? Așa credem și noi, chiar dacă pe foaie noul R 1200 GS se prezintă foarte bine.
Motorizare – schimbare la nivelul sistemului de răcire
Propulsorul boxer al noului R 1200 GS 2013 folosește răcirea cu aer/lichid, însă uleiul de răcire a fost înlocuit cu un amestec de apă și glicol. Suna complicat, dar rezultatul este că se asigur un nivel mai ridicat al capacității de absorbție a caldurii din partea lichidului de răcire. S-au produs modificări și la nivelul ambreiajului, acum unul în baie de ulei.
Pilotaj – pilot automat și E-gas, accelerație controlată electronic
Pentru că vorbim despre modelul 2013 nu ar trebui să ne surprindă faptul că accelerația este controlată electronic. Sistemul E-gas constituie o îmbunătățire semnificativă în ceea ce privește controlul și răspunsul motorului. Desigur, avem de ales între cinci moduri de a pilota motocicleta. Rain, Road, Dynamic, Enduro și Enduro Pro pot fi selectate pentru a adapta motocicleta la condițiile în care se va rula. Pneurile noului R 1200 GS vor avea dimensiunile 120/70 R 19 pe față și 170/60 R17 pe spate, adaptate pentru performanțe mai bune.
Nici sistemul de frânare nu a „scăpat” de modificări. Avem de-a face cu etriere pe față Brembo Monobloc, montate radial, și dimensiuni sporite ale discului de pe spate. Firește, ABS-ul este dotare standard.
„Goodies” – prima motocicletă din lume cu far principal cu LED
Dacă nu se aude, e obligatoriu să se vadă. Cam asta sunt principiile după care se ghidează motocicliștii pe care îi întâlnim în trafic în fiecare zi. Pentru că evacuările zgomotoase prezintă destule dezavantaje uneori, BMW și-a dotat noul R 1200 GS cu un far principal cu LED, iar ca dotare opțională există farul de zi Daytime Running Light. Bordul este și el unul nou, cu vitezometru și turometru, precum și un ecran LCD, totul iluminat automat în funcție de ambient.
Look – greutate redusă, desen mai agresiv
O mare problemă pentru mulți dintre cei care au tânjit la un R 1200 GS a fost reprezentată de înălțime. Sau, mai direct, de faptul că pentru persoanele mai scunde de 1,80 metri aveau probleme în a manevra motocicleta la viteze mici sau pe loc din pricina faptului că nu ajung cu picioarele la pâmânt. Ei bine, se pare că această problemă a fost rezolvată. Producătorul menționează faptul că modelul 2013 vine cu o talie mai îngustă, plus o înâlțime a șeii mai mică cu 20 de milimetri față de modelul precedent. În ceea ce prevește desenul propriu-zis, găsim un R 1200 GS mai… musculos. Motocicleta pare mai „adunată”, aerul fiind unul de putere.
Specificații tehnice BMW R 1200 GS, model 2013
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER