Foto Modelul electric BMW i3 a primit patru stele la testele de siguranță Euro NCAP

Cele mai recente rezultate ale testelor de siguranță efectuate de Euro NCAP au în centrul atenției modelul electric BMW i3. Mașina constructorului bavarez a obținut patru stele Euro NCAP, depunctarea cea mai mare venind dinspre capitolele „protecția pietonilor” și „sisteme de siguranță”. Iată care sunt cele mai importante dintre comentariile organizației:

Pasagerii adulți – protecție 86%

Poziția pasagerilor a rămas stabilă la impactul frontal. Senzorii de pe manechine au indicat protecție bună a genunchilor și femurului atât la șofer, cât și la pasager. Modelul BMW a arătat că un nivel similar de protecție va fi asigurat și ocupanților de diferite mărimi și celor care stau în alte poziții. La testul impactului lateral, i3 a avut un punctaj maxim, cu o protecție bună în toate zonele. La testele de impact lateral severe, senzorii de pe manechine au indicat că protecția din zona coastelor este slabă. Scaunele din față și tetierele au oferit protecție marginală (n.r. – categoria de mijloc în scara nivelului de protecție, conform Euro NCAP) în eventualitatea unui impact din spate. 

Pasagerii copii – protecție 81%

Mașina a înregistrat punctaj maxim în ceea ce privește protecția ambilor copii. (Euro NCAP a folosit manechine pentru a simula prezența în mașină a doi copii, unul de un an și jumătate, celălalt de trei ani) La impactul lateral, ambele manechine au fost bine protejate, astfel fiind minimizate riscurile contactului capului cu părțile de interior ale mașinii. Este disponibil un sistem de dezactivare pentru airbagul frontal al pasagerului, astfel fiind posibilă instalarea unui scaun pentru copil orientat înspre spatele mașinii. Totuși, informațiile oferite șoferului cu privire la statusul airbagului nu este suficient de clar. Riscurile folosirii unui scaun pentru copil orientat către spatele mașinii pe locul din față fără a dezactiva airbagul sunt bine indicate în mașină. 

Pietoni – protecție 57%

Bumper-ul a primit maximum de puncte pentru protecția oferită picioarelor pietonilor, cu rezultate bune în toate zonele testate. Totuși, partea frontală a capotei nu a primit niciun punct, protecția oferită de aceasta pentru capul pietonilor a fost predominant „adecvată” sau „marginală”, cu rezultate slabe înregistrate la baza parbrizului și de-a lungul stâlpilor.
 
Sisteme de siguranță – protecție 55%
 
Sistemul electronic de control al stabilității de pe i3 este în echiparea standard, ceea ce îndeplinește cerințele Euro NCAP. Sistemul de atenționare pentru centurile de siguranță ale pasagerilor este prezent doar pentru ocupanții locurilor din față. Este disponibil un sistem opțional care avertizează șoferul de depășirea limitei de viteză. În acest caz, șoferul poate seta viteza mașinii în funcție de limitele admise. 
 
 
 
 

 

Publicat: 27 11. 2013, 15:23
Actualizat: 27 11. 2013, 15:24