FOTO Noua generație a Clasei E ajunge în showroom-uri în aprilie
Cu ajutorul motoarelor noi și eficiente, a sistemelor de asistență pentru șofer, preluate direct de la viitoarea Clasa S, precum și cu o linie de design complet nouă, Mercedes-Benz a modernizat integral Clasa E. Noua limuzină face, de asemenea, un progres important în ceea ce privește economia de combustibil și grija față de mediu. Acest lucru este posibil, printre altele, cu ajutorul noului și puternicului motor pe benzină în patru cilindri BlueDIRECT, echipat cu o tehnologie sofisticată pentru sistemul de injecție directă de combustibil. Noul E 63 AMG rescrie standardele de performanță, dinamism și eficiență ale segmentului său. Foarte curând, el va fi disponibil în premieră și cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC, precum și ca o versiune cu performanțe superioare și design și mai sportiv (S-Model). Noua generație a Clasei E poate fi comandată deja din 15 ianuarie, livrările urmând să înceapă din luna aprilie a acestui an.
Mercedes-Benz a adus schimbări majore modelelor Clasa E Limuzină și T-Modell, urmărind în acest fel să își consolideze poziția de lider în segmentul autoturismelor premium. Datorită folosirii unor tehnologii complet noi, foarte moderne și a unor restilizări inteligente pentru caroserii, ambele variante ale Clasei E pot fi considerate fără nicio reținere drept modele noi.
Motoare noi, mai puternice, mai eficiente
Noua generație a Clasei E este mai eficientă și mai prietenoasă cu mediul înconjurător ca niciodată. Aceste două calități foarte importante se datorează utilizării unor noi propulsoare pe benzină, în patru cilindri, echipate cu injecție directă – BlueDIRECT, precum și lansării unui nou motor în șase cilindri, deopotrivă mai puternic și mai economic, dar și datorită folosirii unor motoare diesel mai eficiente din toate punctele de vedere. Propulsoarele diesel cu patru cilindri ce echipează modelele E 200 CDI, E 220 CDI și E 250 CDI sunt mai economice datorită modificărilor ce le-au fost aduse în principal la nivel de transmisie. Acest lucru este valabil și pentru E 300 BlueTEC HYBRID, momentan cea mai economică limuzină din segmentul său, echipată cu un motor diesel în patru cilindri și unul electric de 20 kW (27 CP). Propulsoarele V6 diesel ce echipează E 300 BlueTEC și E 350 BlueTEC au fost revizuite și echipate standard cu tehnologia foarte eficientă pentru protejarea mediului înconjurător – BlueTEC. Astfel, aceste două motoare îndeplinesc deja standardele normelor de poluare EU6. Practic, toate noile modele Clasa E echipate cu motoare diesel aparțin clasei de eficiență A, iar E 300 BlueTEC HYBRID este un campion absolut al ecologiei, aparținând segmentului select din clasa A+. Per ansamblu, noua generație a Clasei E dispune de o gamă foarte variată de motorizări pe benzină și diesel cu patru, șase sau opt cilindri. Toate propulsoarele sunt echipate standard cu sistemul ECO start/stop, oferind astfel un echilibru perfect între performanțe foarte ridicate și economie exemplară de combustibil. Motorizările pe benzină au puteri cuprinse între 135 kW (184 CP) și 430 kW (585 CP), iar cele diesel între 100 kW (136 CP) și 185 kW (252 CP).
Sistemele inteligente de asistență conferă un nou nivel de siguranță
Atât limuzina, cât și modelul break al noii generații a Clasei E sunt echipate standard cu sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST. Folosind un radar, acest sistem avertizează șoferul asupra unei posibile coliziuni și pregătește sistemul pentru o frânare cât mai eficientă. COLLISION PREVENTION ASSIST ajută la reducerea semnificativă a riscului de producere a accidentelor din spate. Tot în echiparea standard este oferit și sistemul ATTENTION ASSIST îmbunătățit, care este de acum capabil să atenționeze șoferul în cazul în care acesta dă semne de oboseală sau conduce într-un ritm nesigur, pe o gamă mai largă de viteză.
În plus, pentru noua generație a Clasei E sunt disponibile opțional sisteme de asistență noi sau îmbunătățite cu mai multe funcții. Ele includ următoarele:
DISTRONIC PLUS cu Steering Assist poate ajuta șoferul să păstreze banda de rulare pe care se află sau îl asistă semi-automat în păstrarea traiectoriei după mașinile ce se deplasează în fața sa.
Pentru prima dată, sistemul de asistență la frânare BAS PLUS include funcția Junction Assist și este astfel capabil să detecteze traficul dar și pietonii care se deplasează perpendicular pe direcția de deplasare a mașinii și pregătește sistemul de frânare pentru ca șoferul să beneficieze de întreaga capacitate a acestuia.
Sistemul PRE-SAFE® Brake poate detecta pietonii din fața mașinii și poate frâna autonom mașina pentru evitarea unui accident la viteze de până la 50 km/h.
Adaptive Highbeam Assist Plus este sistemul ce permite păstrarea fazei lungi a farurilor pornită în permanență deoarece va regla automat luminozitatea pentru ca fasciculul de lumină să nu deranjeze șoferii mașinilor care circulă din sens opus.
Design: un stil aparte, rafinat, sportiv
Noua generație a Clasei E de la Mercedes-Benz este un trendsetter atunci când vine vorba de tehnologiile pe care le înglobează, iar acest lucru este reflectat și în designul mașinii. Părțile frontale ale noilor modele Clasa E limuzină și break sunt complet noi și au proporții modificate. Farurile au fost redesenate complet și includ de acum toate elementele funcționale într-o singură unitate. În plus, pentru prima oară în istoria sa, Clasa E este disponibilă cu două finisări diferite pentru grilă: cea clasică, tri-dimensională, cu steaua pe capotă; sport (cu steaua integrată în grila mașinii).
Aspectul noilor limuzine și breakuri Clasa E este mai atrăgător ca niciodată și datorită modificărilor aduse designului părții laterale și spatelui. O nouă linie aplicată în partea inferioară a portierelor urcă spre spatele mașinii, acest lucru conferind noilor modele Clasa E mai multă eleganță și rafinament. În același timp, aspectul dinamic este accentuat și el de această nouă caracteristică de design.
Mercedes-Benz a revizuit, de asemenea, și interiorul noii generații a Clasei E, armonizând noul design cu formele schimbate ale exteriorului. Interiorul este dominat de materiale de o calitate foarte ridicată, o inserție de material nobil, compusă din două segmente, ce se întinde pe toată suprafața bordului, precum și de un nivel de confort considerabil îmbunătățit.
Personalizare fără limite
Ca și până acum, pentru noua generație a Clasei E vor fi oferite pachete de design speciale ce vor îmbunătăți atât interiorul, cât și exteriorul. Mai mult decât atât, noua generație a Clasei E oferă o multitudine de dotări opționale special concepute pentru individualizare. Indiferent de nivelul de echipare, toate dotările opționale, inclusiv cele oferite în diverse pachete, sunt disponibile pentru a fi comandate. Astfel, fiecare autoturism poate fi personalizat astfel încât să devină un exemplar unic. De exemplu, noua generație a Clasei E, fie ea limuzină sau T-Modell, poate fi configurată cu un aspect complet clasic pentru exterior, dar cu un interior extrem de modern din toate punctele de vedere.
Cel mai puternic model Clasa E este oferit de divizia Mercedes-AMG
Noul Mercedes-Benz E 63 AMG, în noua sa versiune de top S-Model, redefinește standardele segmentului său în ceea ce privește performanța, dinamismul precum și eficiența motorului. El oferă o putere maximă de 430 kW (585 CP) și un cuplu motor maxim de 800 Nm, transmise tuturor celor patru roți prin intermediul unui nou sistem de tracțiune integrală AMG 4MATIC, dezvoltat special pentru a oferi o performanță mai mare ca niciodată. Noul sistem de tracțiune integrală este disponibil opțional pentru modelele E 63 AMG standard, acum cu o putere crescută la 410 kW (557 CP). Prin noul E 63 AMG, Mercedes-AMG oferă clienților săi un autoturism cu un caracter unic, mai individualist ca niciodată, care, în premieră, poate fi echipată cu un sistem de tracțiune integrală, dezvoltat pentru a oferi șoferului o dinamică mai incitantă.
Noua generație a Clasei E poate fi comandată deja din 15 iauarie. Prețul de bază pentru noua generație a Clasei E echipată cu un motor diesel este de 33.775 euro (fără TVA) pentru E 200 CDI. Pentru modelele pe benzină, prețurile încep de la 34.500 euro (fără TVA) pentru E 200 și urcă până la 62.125 euro (fără TVA) pentru E 500 4MATIC. Prețurile modelelor AMG sunt cuprinse în intervalul 89.050 euro și 99.500 euro (fără TVA, preț valabil pentru modelele limuzină).
Prețuri:
Clasa E Limuzină |
Preț de listă fără TVA |
Preț de listă cu TVA |
E 200 CDI |
33,775 |
41,881 |
E 220 CDI |
36,175 |
44,857 |
E 250 CDI |
38,525 |
47,771 |
E 250 CDI 4M |
42,925 |
53,227 |
E 300 BlueTEC |
43,550 |
54,002 |
E 300 BlueTEC HYBRID |
43,675 |
54,157 |
E 350 BlueTEC |
45,850 |
56,854 |
E 350 BlueTEC 4M |
48,150 |
59,706 |
E 200 |
34,500 |
42,780 |
E 250 |
38,750 |
48,050 |
E 300 |
42,350 |
52,514 |
E 300 4M |
44,650 |
55,366 |
E 350 |
44,675 |
55,397 |
E 350 4M |
46,975 |
58,249 |
E 500 |
59,825 |
74,183 |
E 500 4M |
62,125 |
77,035 |
E 63 AMG |
89,050 |
110,422 |
E 63 AMG 4M |
89,900 |
111,476 |
E 63 AMG 4M S |
99,500 |
123,380
|
Clasa E T-Modell |
Preț de listă fără TVA |
Preț de listă cu TVA |
E 200 CDI |
36,475 |
45,229 |
E 220 CDI |
38,875 |
48,205 |
E 250 CDI |
41,225 |
51,119 |
E 250 CDI 4M |
45,625 |
56,575 |
E 300 BlueTEC |
46,250 |
57,350 |
E 300 BlueTEC HYBRID |
46,375 |
57,505 |
E 350 BlueTEC |
48,550 |
60,202 |
E 350 BlueTEC 4M |
50,850 |
63,054 |
E 200 |
37,200 |
46,128 |
E 250 |
41,450 |
51,398 |
E 300 |
45,350 |
56,234 |
E 300 4M |
47,650 |
59,086 |
E 350 |
47,375 |
58,745 |
E 350 4M |
49,675 |
61,597 |
E 500 |
62,025 |
76,911 |
E 500 4M |
64,325 |
79,763 |
E 63 AMG 4M |
92,100 |
114,204 |
E 63 AMG 4M S |
101,700 |
126,108 |