FOTO / Principalele schimbări din Formula 1

Noutățile pe care FIA vrea să le introducă odată cu începerea sezonului următor vor însemna, printre altele, atât redimensionarea cât și redesenarea bolizilor. Probabil, cutia de viteze va rămâne aceeași, dar motorul, de exemplu, va trebui reproiectat pentru a fi în stare să "țină" la trei Mari Premii consecutive.

Inginerii nu se pot "juca de-a aripioarele" pentru a dirija curentul de aer și a face mașina mai aerodinamică, aripile din spate nu permit cine știe ce mari modificări, iar dimensiunile sunt cu totul și cu totul altele. Pe urmă, noile pneuri slick (care nu prea mai sunt intemediare) vor duce la un nou calcul al suspensiilor. Una peste alta, noile reguli impun și un pronostic: cei care vor găsi soluțiile ideale, vor fi și cei care se vor impune.

Iată schema obligatorie de care trebuie ținut seama:

1. Aripa posterioară se va găsi într-o poziție mai înaltă (95 cm față de 60) și plasată un pic mai în spate; în afară de asta, va fi mai subțire și mai puțin lată decât predecesoarea.

2. Pneurile slick nu vor mai avea striațiile actuale, vor fi practic "linse", cam cum sunt cele pentru "uscat"; cu alte cuvinte, slick-ul va înceta să mai existe în sensul inițial, oamenii de la Bridgestone încercând să obțină un cauciuc ideal care să dea randament maxim atât pe o pistă umedă, cât și pe una inundată de apă.

3. Cutia de viteze va trebui să rămână aceeași timp de patru Grand Prix-uri la rând; nicio schimbare din acest punct de vedere, dar este posibil ca, ținând cont de celelalte modificări să fie, la rândul ei, redesenată și redimensionată.

4. Motorul va rămâne, obligatoriu, trei curse; până acum, cifra obligatorie era doi.

5. Flapsurile vor avea un plan de înclinare variabil, iar diferența este de șase grade; pilotul va putea modifica acest unghi pentru a câștiga la aspirație.

6. Țeava de eșapament va fi mai lungă (70 cm) și poziționată mai sus (17,5, față de 12,5 cm în prezent).

7. Caroseria va fi "nudă", adică fără niciun fel de element aerodinamic suplimentar.

8. Aripa din față va fi mai lată (1,8 m fata de 1,4) și poziționată mai jos (5 cm).

 

articol de Octavian METONI

 

 

 

Publicat: 16 11. 2008, 12:30
Actualizat: 16 11. 2008, 17:22