FOTO – Uriașul înfrumusețat! ProSport a testat noul Logan MCV
Reporterii ProSport au testat noul Logan MCV într-un trip până la Atena cu ocazia barajului CM 2014
Spațioasă, dar ușor de condus. Așa poate fi caracterizată versiunea restilizată a MCV-ului, o mașină în care șoferul primește destul de multă atenție.
Dacă o plimbare de câteva sute de kilometri se încadrează în categoria „test”, atunci unui drum dus-întors până la Atena – la care se adaugă și câteva zile petrecute în traficul infernal din capitala Greciei – i se poate spune, simplu, verdict! E cazul reporterilor ProSport cu noul Logan MCV, o mașină care, poate surprinzător pentru unii, atrage priviri. Nu e un lucru cu care Dacia să se fi obișnuit, dar, după circa 60 de kilometri, uriașul Logan primește primele complimente. „Din față zici că-i Audi. Arată bine!”, exclamă unul dintre grănicerii de la punctul de frontieră Giurgiu, după ce duce la bun sfârșit cele două ture în care a inspectat atent mașina.
Spațiu, spațiu, mult spațiu!
Dincolo de restilizarea destul de reușită, noul MCV impresionează, așa cum era de așteptat, prin dimensiuni. Portbagajul dă senzația că nu poate fi vreodată umplut – reporterii n-au reușit! – iar atunci când te uiți în oglinda retrovizoare ai senzația că spatele mașinii este cu vreo trei străzi în urmă. Dar MCV-ul, în ciuda gabaritului, nu e deloc dificil de condus sau chiar de parcat, după cum aveau să afle jurnaliștii ProSport. La capitolul consum, indiferent de stilul șoferului, mașina nu trece pragul de 5% în afara orașului. În mediul urban, indicele crește cu 1%, dar și șoferii au partea lor de vină pentru un stil de condus mai degrabă adaptat stilului haotic al grecilor decât cerințelor din manualualul de utilizare. Pentru cei care țin neapărat să se apropie de consumul ideal există întotdeauna funcția ECO. Deloc spectaculoasă, dar eficientă!
Eterna problemă a Loganului
În interior, oamenii de la Dacia par să se fi concentrat ceva mai mult pe confortul șoferului. Comenzile sunt mereu la îndemână, iar sistemul Media Nav – touch screen color de 18 centimetri – e binevenit oricând. Poziția de condus este excelentă și deloc obositoare în cazul în care ești dornic să conduci aproape 1.000 de kilometri fără oprire. Singurul reproș care poate fi făcut legat de interiorul MCV-ului ține de-o mai veche problemă a celor de la Dacia: butoanele pentru geamuri. Degeaba le cauți în lateral, pe cotieră, pentru că ele sunt nemișcate din zona centrală. Odată depășite reflexele dobândite pe mașina personală, te poți bucura de un drum liniștit în noul MCV.