Frumoasă și bestie!** BMW F800R este o motocicletă care satisface orice poftă

Segmentul naked este din ce în ce mai popular între iubitorii motocicletelor. Un naked este ideal pentru oraș, se descurcă bine și la drum întins, dar poate fi, cu mici ajustări contra vântului, și o soluție pentru autostrăzi. Astfel, pe un teren dominat ani de-a rândul de Honda CB600F (Hornet) și unde mai există variante populare de la Yamaha, Ducati sau Triumph, BMW oferă o soluție interesantă. F800R este denumirea motocicletei care arată ca un pachet de mușchi. De fapt, nu doar atată, ci se și comportă ca atare. Asta grație motorului dublu paralel în doi cilindri de 798 cmc care dezvoltă 86 de cai putere și un cuplu de 86 Nm la 6000 rpm. Și pentru că nu credem până nu simțim pe propria piele, am luat un astfel de exemplar la o plimbare de 300 de kilometri în care am mers în oraș, pe drumuri naționale și pe autostrada Soarelui. Care sunt concluziile?

Rezerve de putere chiar și la viteze mari

La prima „încălecare”, F800R pare o pisicuță. Toarce, ce-i drept frumos, și nu pare că poate să te surprindă. În oraș este ideală pentru mers cu viteze mici (legale), fără să fie nevoie de o schimbare deasă a vitezelor. Din semafor în semafor te poți deplasa cu primele două trepte. În schimb, în afara mediului urban își schimbă năravul. BMW-ul are putere, surprinzător de multă! Am parcurs numărul de kilometri mai devreme menționat cu pasager. Ba și cu vreo 10 kilograme de aparatură foto în rucsac. Ei bine, BMW-ul își păstrează manevrabilitatea excepțională și în această situație. E un sentiment ciudat! Ai impresia că nu ai cum să o pui jos, oricât de mult ai forța intrarea într-o curbă. Și pentru că vorbim despre puterea motorului, în viteza a cincea poți depăși orice. Sau, cel puțin, orice din ceea ce circulă pe șoselele patriei. F800R nu te va lăsa niciodată fără putere în „mijlocul” unei depășiri, chiar dacă acțiunea se petrece la o viteză ce sare de 130-140 de kilometri la oră.

„Fiara” atrage priviri

Fie că recunoaștem sau nu, unul dintre factorii care ne determină să cumpărăm o moticicletă este felul în care arată. Și cum trăim în 2012, mitul cum că orice nu e „sportivă” e urâtă a murit. F800R atrage priviri. Poate că sunt farurile asimetrice, poate că e de la culoarea neagră în care este vopsit motorul. Sau poate că e doar de la sigla BMW de pe mini-carenele laterale. Nu știm! Dar atrage priviri cum, pe vremuri, o făceau doar carenatele pe care stăteai „în mâini”.

Performanță cu „bunătăți”

Deși vorbim despre siguranță, putem încadra la capitolul „look” și sistemul de frânare. Asta pentru că F800R este echipat cu etrieri inscripționați Brembo, iar ABS-ul (oferit ca dotare standard pe toate motocicletele BMW), face ca motocicleta să înțepenească de-a dreptul atunci când, spre exemplu, îți apare o vacă în cale pe raza localității Lehliu-Gară!

Fiecare posesor al categoriei A pe permisul de conducere știe că, atunci când încalecă o motocicletă care nu e destinată exclusiv circuitului, orice informație este prețioasă. Rezervoarele mici de pe motociclete ne fac să ne planificăm din timp pauzele de alimentare. Cu F800R totul e mai ușor datorită computerului. Consum instant, dar și consum mediu la suta de kilometri, plus un contor cu distanța parcursă din momentul în care s-a aprins becul galben. Mai mult, încălzirea pentru mâini este mană cerească, mai ales că suntem în septembrie. Concluzia? Excelentă pentru clasa sa, BMW F800R poate fi o opțiune pentru cei care își doresc o motocicletă agilă pentru oraș, dar și una care să facă față la un tur de țară, spre exemplu. Nu te va lăsa fără putere, frânele sunt excelente, iar dacă te obișnuiești cu sunetul uneori deranjant în ture mari atunci poți să o consideri o investiție foarte bună.

FIȘA TEHNICĂ‚

Motor: patru timpi cu 2 cilindri în linie
Capacitate cilindrică: 798 cmc
Putere: 87 CP la 8000 rpm și cuplu de 86 Nm la 6000 rpm
Consum:
– drum național – 3,6 litri la 100 km declarat / 3,8 litri la 100 km testat
– autostradă – 4,8 litri la 100 km declarat / 4,6 litri la 100 km testat
– oraș – 5,4 la suta de km testat
Ambreiaj: multi-disc în baie de ulei
Cutie de viteze: șase trepte
Transmisie: lanț
Frânare:
– față – disc de frână dublă, 320 mm, etriere cu 4 pistoane
– spate – disc de frână simplu, 265 mm, etrier mobil cu 1 piston
Dimensiuni: 2,145 m lungime, 0,90 m lățime, 1,16 m înălțime
Greutate: 177 kg la gol, 199 kg gata de drum
Rezervor: 16 litri

PREȚURI

Preț de bază: 8433 euro (TVA inclus)
Opționale:
– Mânere încălzite – 205 euro
– Monitorizare presiune roți – 216 euro
– Computer de bord – 152 euro
– Semnalizatoare cu LED-uri albe – 100 euro
– Alarmă – 218 euro
– Priză 12V – 21 euro

FOTO: Adrian Scutariu

Publicat: 17 09. 2012, 08:55
Actualizat: 17 09. 2012, 12:55