Frumusețea, în variantă robustă. BMW 435i xDrive

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.

BMW 435i xDrive, cea mai puternică variantă de motorizare pe care o propune Seria 4, a reușit să aducă un plus de performanță la probabil cea mai aspectuoasă mașină a bavarezilor

Procesul de fabricație în cazul unei mașini de felul BMW‑ului model 435i xDrive trebuie să fi fost un lucru complicat. Teoria ProSport este că inginerii bavarezi de la departamentele de performanță și estetică au fost adunați, închiși într-o cameră și eliberați un an mai târziu, dar nu înainte să fi strecurat prin fanta de sub ușă planurile pentru construirea modelului pomenit anterior.

Înainte să iasă de pe banda de producție, asupra mașinii și-au aplecat atenția și specialiștii de la divizia de performanță, cei care s-au oprit doar după ce au inclus în produsul finit pachetul M Performance. Departamentul de vânzări al constructorului german s-a trezit, astfel, cu un automobil denumit BMW 435i xDrive, sau, mai pe larg, cea mai puternică variantă de motorizare a celui mai aspectuos model din gamă, sigur, cu excepția „M”-ului pur-sânge. O mașină destinată și celor care au fost nevoiți, ani de-a rândul, să facă un compromis între frumusețe și performanță.

Ce poate fi mai aproape de un BMW M veritabil?

„Gargling” se traduce din limba engleză prin „a face gargară” și este singurul cuvânt din limbile comune ale lumii care prin simpla lui pronunțare face ca din gât să iasă un sunet asemănător celui emis de pornirea motorului unui 435i. Propulsorul de trei litri pe benzină care dezvoltă 306 cai-putere este plăcut timpanului și util șoferului, pentru că oferă o putere instantanee în oricare dintre cele patru moduri de condus: EcoPro, Confort, Sport sau Sport Plus.

Performanțele sunt demne de notat: accelerație 0-100 km/h în 4,9 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h. Dar nu vârfurile sunt interesante, ci drumul până acolo. Faptul că nemții au reușit să rafineze un produs atât de mult încât mașina „înghite” șoferul, îl face una cu locul pe care îl ocupă și îi permite să simtă, de la pedale și până la contactul degetelor cu volanul, fiecare colț al caroseriei. Este vorba despre feedbackul transmis de 435i xDrive, unul accentuat și de materialele de calitate folosite pentru interior.

Motorul cu șase cilindri în linie s-a dovedit, în timpul testului ProSport, lacom în ceea ce privește consumul de combustibil, însă doar în regim urban. Cifrele au indicat o medie de 12 l/100 km în oraș, un 9,2 l/100 km la viteză de autostradă și un total de 8,2 litri/100 km în regim mixt pe parcursul a 650 de kilometri în care, desigur, consumul a fost influențat și de nevoile șoferului de a se lămuri cu privire la performanța mașinii.

Totuși, pentru cei care nu au o problemă cu latura aceasta, există varianta frumoasă a poveștii. Pentru benzina consumată, mașina oferă o senzație impresionantă de siguranță și manevrabilitate chiar și în timpul celor mai agresive manevre. xDrive-ul gestionează inteligent repartizarea cuplului ceea ce face abordarea unor serpentine, de exemplu, o simplă plimbare în parc chiar și pentru șoferii mai puțin experimentați. Și pentru că nu s-a fabricat încă mașina perfectă, trebuie subliniat minusul acestui model la capitolul confort: pasagerii din spate nu au nicio modalitate prin care să evite „amestecarea” în timpul virajelor, asta pentru că nu există niciun mâner folosibil. Sigur, bancheta e comodă pentru două persoane, însă senzațiile tari oferite de motorul de trei litri nu sunt la fel de intens trăite și de cei din spate.

72.238 euro, prețul variantei de test

BMW 435i xDrive nu este o mașină ieftină. Îmbinarea între estetic și performanță despre care vorbeam mai devreme pleacă, în cazul modelului testat, de la 53.000 de euro și urcă până la 72.238 euro după bifarea întregii liste de opționale. O sumă mică dacă ne raportăm la prețurile de achiziție ale rivalilor din categorie, însă una mare dacă ne gândim că un simplu 420d poate să fie cu cel puțin 10.000 de euro mai ieftin.
Sigur, vorbim despre potențiali clienți de profil diferit, însă latura estetică rămâne neschimbată. Ceea ce inginerii bavarezi au reușit să pună la punct în momentul în care au dat „OK”-ul modelului 435i xDrive este o mașină suficient de puternică pentru a satisface nevoia de adrenalină, însă și una cu care orice șofer își poate face apariția la un eveniment monden sau la o întâlnire de afaceri. Este vorba despre rețeta pentru a cărei perfectare se investesc sute de milioane de euro în fiecare an și pe care au dus-o la stadiul de produs finit doar puțini.

Publicat: 02 06. 2014, 15:04
Actualizat: 02 06. 2014, 15:12