Furtuna!** Noul Suzuki V-Strom a fost „îmbrăcat” special pentru această toamnă aurie!
Încet-încet se strică vremea și vine momentul să lăsăm motocicletele să se odihnească, după un sezon plin de aventuri și kilometri. Noul Suzuki
V-Strom se pare că nu este de acord cu hibernarea prematură. Abia a primit un nou design și vrea să se bucure din plin de privirile celor din jur.
Cu o nouă culoare ce se integrează perfect în peisajul tomnatic, Strom-ul mă poartă plin de entuziasm către drumuri virajate, asfaltate sau nu. Motorul V-Twin la 90º de 645 cmc are de acum valvele de admisie și de evacuare mai mari (31 mm, respectiv 25,5 mm), ceea ce împreună cu noua axă cu came și cu bujiile iridium oferă un cuplu mai bun încă de la turații joase. Putem spune că noul V-Strom se luptă de acum cu BMW F800GS și cu Triumph Tiger 800.
Drumuri forestiere și râulețe în meniu
La prima vedere observăm că farurile și rezervorul au fost redesenate. Noua poziție a radiatorului degajă căldura departe de picioarele pilotului. Protecția la vânt este acceptabilă. Parbrizul ajustabil în trei poziții protejează foarte bine pilotul în zona corpului și a capului, însă protecția la vânt în zona genunchilor lasă de dorit. După ce am „chinuit” Strom-ul prin râulețe și drumuri forestiere, mi-a adus un zâmbet larg pe față. S-a descurcat de minune, cu toate că nu era echipat cu anvelope adecvate pentru așa ceva. Este un tourer foarte bine echilibrat atât din punctul de vedere al greutății, cât și din punctul de vedere al puterii.
Consum impresionabil de mic
Acum nu a mai rămas decât să vedem cum se descurcă la drum întins. Pentru acest test am decis să fac un drum până pe litoral. Când am intrat pe autostradă erau doar 9 grade Celsius afară. Cu un vânt lateral destul de puternic, s-a descurcat excelent. Menține foarte bine trasa aleasă de pilot și parcă se luptă cu vântul pentru a face călătoria cât mai confortabilă. În ciuda condițiilor nefavorabile, Strom-ul m-a purtat cu tot cu pasager aproximativ 360 km cu doar 15 litri de benzină. Un consum de 4,1 l/100km m-a surprins foarte plăcut. Un mic tourer cu un potențial enorm. Chiar dacă estetic nu mă impresionează, m-aș vedea plecând în concediu călare pe noul Suzuki V-Strom.
Articol publicat de Cosmin STOIAN