GALERIE FOTO | BMW lansează noul R 1200 GS! Constructorul bavarez vine cu alte cinci noutăți la EICMA, Salonul Moto de la Milano
Nu există motocicleta perfectă, există doar motocicleta care întrunește cele mai multe dintre cerințele riderului. Iar de-a lungul timpului puține modele au primit mai multe laude decât BMW R 1200 GS, cel mai bine vândut model al bavarezilor în ultimii trei ani. Apreciată pentru felul în care reușește să împace și motocicliștii de drum lung, dar și pe cei care vor să iasă în afara asfaltului, R 1200 GS primește un upgrade pe care BMW Motorrad l-a anunțat astăzi cu prilejul EICMA, Salonul Moto de la Milano 2016. Iată care sunt, pe scurt, noutățile aduse acestui model.
Motor boxer cu convertizor catalitic nou și soft reprogramat conform normelor EU 4. Păstrează aceeași putere de 125 CP și un cuplu maxim de 125 Nm la 6500 RPM, iar modificările sunt făcute pentru a respecta normele de poluare EU4. În echiparea standard se vor regăsi modurile de pilotaj Rain și Road, iar ca opționale pot veni pe noul R 1200 GS Modurile de Pilotaj Pro. Adică cei interesați vor putea „debloca” modurile „Dynamic” și „Dynamic Pro”, „Enduro” și „Enduro Pro”. Modurile cu terminația „Pro” vor putea fi activate prin intermediul unui stick codat și sunt complet customizabile în funcție de nevoile riderului. Alte elemente ale „Modurilor de Pilotaj Pro” sunt noul asistent de pornire Hill Start Control pentru porniri în rampă fără probleme, ABS Pro pentru și mai multă siguranță la frânare, chiar și cu motocicleta înclinată și stopul de frână dinamic, care este mai eficient la atragerea atenției asupra faptului că motocicleta frânează. Pachetul Rallye, o altă noutate, este disponibil pentru cei care vor să crească performanțele în off-road, totul grație suspensiei mai ferme și cursei mai mari a arcului.
Care sunt, potrivit celor de la BMW Motorrad, noutățile cu care se prezintă în fața publicului noul BMW R 1200 GS:
- Motor boxer cu un catalizator nou și soft adaptat pentru a respecta normele EU4 și o putere neschimbată de 92 kW (125 CP) la 7.750 rpm.
- Look nou cu robustețe vizuală accentuată.
- Design mai marcant și variante coloristice atrăgătoare.
- Chiar și mai multe opțiuni ergonomice, cu numeroase variante de înălțime a șeii.
- O gamă semnificativ mai largă de variante de model față de cel de bază, de la rafinatul R 1200 GS Exclusive până la R 1200 GS Rallye, pentru riderii cu ambiții de off-road.
- R 1200 GS Rallye – o versiune nouă, cu modificări substanțiale: șa Rallye, parbriz sport, apărătoare pentru radiator și cadru, scărițe late de enduro și jante cu spițe, plus suspensie sport profesională și pneuri cramponate.
- Funcții inovatoare furnizate de noua generație a sistemului Dynamic ESA: mod de amortizare automată și suspensie autonivelantă pentru o nouă experiență a pilotajului.
- Modurile de Pilotaj Pro cu DTC, Hill Start Control și noile moduri personalizabile Dynamic Pro și Enduro Pro ca echipament opțional din fabrică.
- Noi accesorii opționale precum suport pentru protecția cilindrilor, topcase pentru două căști și piese pentru protecție în off-road, plus protecție pentru radiator și protecție pentru cadru.
Tot la Milano, BMW Motorrad a anunțat prezentarea noilor K 1600 GTL, R nineT și R nineT Urban G/S, dar și versiuni revizuite pentru F 800 R și F 800 GT.