Gîrtofan a mers 7 kilometri pe trei roți!
Compus din Dan Gîrtofan și Adrian Berghea, echipajul Prista Oil Rally Team a terminat Raliul Sibiului pe locul 5, însă ocupă poziția a doua la „general”. Cei doi au concurat pe modelul Subaru Impreza N12, timpul scurt dintre Raliul Bulgariei și proba transilvană făcând imposibilă folosirea variantei N14. „Nu am avut timp să pun kit-ul de macadam și să schimb suspensiile. Motiv pentru care am fost nevoit să concurez pe modelul anterior. Este clar că N12 este depășit de nivelul competițional din România. Și Marco (n.r. Tempestini) a avut probleme cu N12. Mai mult, Raliul Sibiului este o etapă foarte dificilă, iar nivelul competițional este foarte ridicat”, a declarat Dan Gîrtofan.
Pe lângă faptul că n-a avut la dispoziție cea mai bună mașină, brașoveanul s-a confruntat cu probleme tehnice în proba sibiană. „Am făcut pană pe Gîtul Berbecului și am mers șapte kilometri cu roata dreapta-față avariată. Am pierdut un minut pe o probă specială pe care speram să recuperăm ecartul pe care îl aveam față de primii clasați. Nici presiunea din turbine nu ne-a ajutat pentru un rezultat mai bun”. Gîrtofan n-a fost singurul pilot aflat în dificultate, mai bine de jumătate dintre echipajele înscrise fiin nevoite să abandoneze. Astfel, 25 de piloți nu au ajuns la finiș, printre ei numărându-se Marco Tempestini, Valentin Porcișteanu și Sorin Badea, toți aflați în lupta pentru puncte.
Raliul Sibiului (clasament final): 1. Jarkko Miettinen (Mitsubishi Evo IX) 1h 54:05,7; 2. Claudiu David (Mitsubishi Evo IX) +36,2; 3. Szabo Gergo (Mitsubishi Evo IX) +1:19,9; 4. Bogdan Marișca (Subaru Impreza N14) +1:58,2; 5. Dan Gîrtofan (Subaru Impreza N12) +2:15,4.
Clasament general: 1. Jarkko Miettinen (Mitsubishi Evo IX) 35 puncte, 2. Dan Gîrtofan (Subaru Impreza N12) 26 puncte, 3. Szabo Gergo (Mitsubishi Evo IX) 23 puncte, 4. Marco Tempestini (Subaru Impreza N12) 22,5 puncte, 5. Claudiu David (Mitsubishi Evo IX) 22 puncte, 6. Manuel Mihalache (Mitsubishi Evo IX) 14,5 puncte.
Următoarea etapă: Raliul Țării Bârsei, 29 și 30 august.
Articol scris de Marian BURLACU
Foto: Simcat