Glock, profilul unui antierou
Rareori i-a fost dat unui sportiv să fie atât de înjurat precum este acest Timo Glock, pilotul lui Toyota. Omul, care până acum nu prea ieșise din anonimat, s-a găsit, în timpul cursei de la Interlagos, în locul nepotrivit, la momentul nepotrivit.
Nu a intrat la boxe pentru schimbarea pneurilor, de-abia se mai mișca pe pistă, a fost depășit de duo-ul Vettel-Hamilton și, având în vedere că ultimul a câștigat o poziție în clasament, a schimbat soarta titlului mondial. „Timo este antieroul”, spune Mediaset. Acest cuvânt există în dicționar, dar doar în sens literar. Nu este niciodată folosit în limbajul colocvial. Dar, la vremea lor, nu existau nici cuvinte ca antimaterie, antipapă sau antidot. Odată cu Interlagos, în vocabular s-a introdus un nou cuvânt: antieroul.
Timpul este doctor mare
Probabil, într-un viitor incert, lumea îl va uita pe mult prea hulitul Glock, protagonistul nedorit al finalului ultimei curse a sezonului. Deocamdată, este declarat „inamicul public numărul 1” în Brazilia, „coșmarul secolului în Italia”, dar și „măscărici” în Spania. Portalul Facebook numără deja nu mai putin de 348 de grupuri organizate cu scopul declarat de a-l înjura pe driver-ul german. „Să-l crucificăm pe Glock”, „Golgota pentru neamțul ăla libidinos” sau „Paria eternă a Marelui Circ” sunt cele mai „reușite” dintre acestea.
Doar un loc doi la Budapesta
Din păcate, palmaresul său subțire nu prea este în favoarea lui, cu excepția poziției a doua pe care a ocupat-o anul acesta la Hungaroring, într-o cursă care a semănat cu o loterie, dar al cărei final fericit pentru el a însemnat și confirmarea faptului că va pilota pentru japonezi și sezonul viitor. În plus, ar fi avut motive să nu-l iubească prea tare pe Hamilton care l-a presat la Monza și l-a făcut să iasă în decor. „Nu numai că nu s-a răzbunat, nici măcar nu cunoaște termenul. E un pacifist”, notează, malițios jurnalistul de la TGCom.
Totuși, Glock își susține poziția. Asta, celor care au chef să-l asculte. „Mă simt vinovat, recunosc asta, dar nu am absolut nimic să-mi reproșez. De-abia mai eram în stare să stăpânesc volanul, aveam pneurile de uscat. Dacă aș fi trecut pe la boxe, aș fi reintrat pe pistă în spatele lui Hamilton și această discuție ar fi fost acum inutilă.
Cei care susțin că m-am dat la o parte în mod intenționat le spun că sunt niște iresponsabili și că habar nu au ceea ce înseamnă Formula 1″, a încheiat, vizibil ofensat, pilotul din țara lui Goethe. Evident, nimic despre Vettel, care a dormitat liniștit toată cursa dar, cu două ture înainte de finiș și-a adus aminte să-l atace pe Hamilton… Oricum, doi germani, două atitudini.
articol de Octavian METONI