După „Brexit-ul” de miercuri, când Jonny Walker, Paul Bolton și Dan Hemingway au fost nevoiți să se retragă, în a doua zi de off-road de la Red Bull Romaniacs 2016, lucrurile s-au întors în favoarea britanicilor. Graham Jarvis (Marea Britanie) și-a început încă de la primii kilometri atacul, iar în punctul numit „Triunghiul Bermudelor” (o coborâre extrem de abruptă) a trecut de Wade Young (Africa de Sud), câștigătorul primei zile și „deschizătorul de traseu” în ziua a doua. Când a ajuns la finișul de lângă comuna Tocile, Jarvis avea un avans de peste 15 minute față de urmăritorii săi.
Wade Young a fost primul pe traseu în ziua a doua și a început etapa care se anunța a fi cea mai dură la 06:30 dimineata. A fost prins din urma și de Alfredo Gomez (Spania), iar când a ajuns la finiș a anunțat că are probleme cu ambreiajul. După rezolvarea problemei tehnice, Young a revenit în joc și a rulat o mare parte din timp alături de Gomez. A încheiat ziua cu al treilea timp și ocupă aceeași poziție și în clasamentul general.
Mario Roman, debutant la Red Bull Romaniacs, a fost toată ziua în coada lui Gomez și a lui Young și în unele porțiuni chiar a izbutit să îi depășească.
Mario Roman Serrano #28: „Mă bucur că am depășit rideri precum Graham, Alfredo și Wade. Devin pe zi ce trece mai bun la capitolul navigație pe GPS, este primul meu Red Bull Romaniacs și deja am ajuns al doilea la finiș chiar în a doua zi de off-road. Sper să devin din ce în ce mai bun, nu mă uit la rezultatul din clasamentul general, vreau doar să progresez în fiecare zi. Prima zi de off-road a fost lungă, a doua a fost mai dificilă dar m-am bucurat de ea, mi-a plăcut mai mult.”
Dintre cei doi rideri români care au luat startul la clasa Gold, doar Ervin Kovacks #25 a izbutit să ajungă la finiș. Zsolt Varga #26 a fost nevoit să se retragă.
La clasa Silver, Andy Noakley (Marea Britanie) a ajuns cu 15 minute înaintea urmăritorilor săi și dupa ziua a doua se află la conducerea clasamentului general, având un avans de 20 de minute. Locurile doi și trei sunt ocupate de frații Maconald, cei care și-au propus să readucă steagul neo-zeelandez pe prima treaptă a podiumului.
Alexandru Dumitrescu a terminat ziua a doua pe un surprinzator loc 5 și își dorește să și ajungă la finișul raliului tot în Top 5
Emanuel Gyenes s-a chinuit să recupereze ora pe care a pierdut-o la doar 10 km după start, când a fost pe punctul să abandoneze. În cele din urmă, sătmăreanul a izbutit să schimbe aprinderea și a continuat, însă după ce a luat startul al treilea acum avea peste 70 de rideri în față. A recuperat destul de mult, însă a încheiat ziua doar cu al 47-lea timp și nu mai poate face nimic să revină în top 5.
Riderii clasei Bronze au fost surprinși să vadă că a doua zi nu a fost mai grea comparativ cu cea în care au intrat în ritmul „Red Bull Romaniacs”. Riderul italian Lorenzo Quinn a declarat la finiș: „Unul dintre cele mai importante aspecte la Red Bull Romaniacs este faptul că poți concura alături de riderii profesioniști, la un moment dat am fost depășit de Graham Jarvis, Wade Young și Alfredo Gomez!” Quinn este încântat să se afle în Top 3 la clasa Bronze.
Traseul creionat sub supravegherea directorilor de traseu Klaus Sorensen (Danemarca) și Teo Isac (România) s-a ridicat la așteptările tuturor claselor. Pentru cei de la Gold a fost într-adevăr „cea mai dură zi din istoria Red Bull Romaniacs”. Cu cei 130 de km de traseu extrem, riderii au stat în șa între 6 și 10 ore. Un punct inedit al zilei a doua a fost instalarea parcului de service în complexul de ski și snowboard Arena Platos din Munții Cindrel.
Mulți dintre membrii echipelor de asistență tehnică s-au bucurat printre picături și de atracțiile de vară. Unii au făcut zorbing, alții s-au dat cu sania de vară și cei care au avut un pic mai mult timp la dispoziție au testat și tiroliană.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER