Greșești, plătești!

 Socotit a fi cea mai cunoscut în lume, circuitul (urban) de Formula 1 din Monte Carlo este cu siguranță unul paradoxal. Cu toate că nu favorizează depășirile din cauza profilului său, acesta este îndrăgit de piloți.
Printre cei care vorbesc despre magia ce o degajă traseul monegasc se numără Rubens Barrichello (Brawn GP), care va concura pe el pentru a 17-a oară și care a fost cel mai rapid în testele de ieri.

Cum se poate câștiga la Monte Carlo? În primul rând, ideal e să pleci de pe prima linie a grilei de start și să te rogi înainte ca  mașina, implicit motorul, să țină până la final. "Cursa reprezintă și un test pentru frâne", e de părere Mario Theissen, directorul BMW Motorsport. Nu în ultimul rând, pilotajul trebuie să fie ireproșabil. "Cea mai mică eroare te poate trimite într-un zid", spune Jarno Trulli (Toyota).

Nici pentru cei care stau în umbra piloților senzațiile nu sunt la fel de plăcute. "Standurile, paddock-ul sunt amplasate într-o zonă în care e dificil să lucrezi pentru că ele sunt în inima orașului. Este mult mai stresant decât la oricare altă cursă", e de părere Ross Brawn, directorul general al echipei care îi poartă numele.

Calificările pentru Marele Premiu de la Monte Carlo sunt programate mâine, de la 14:55 (în direct la TVR1). Cursa e duminică, la aceeași oră.

 

Publicat: 22 05. 2009, 10:44
Actualizat: 22 05. 2009, 10:45