GT înseamnă spațiu! 2.000 de km cu noul BMW Seria 3 Gran Turismo
Noul BMW Seria 3 Gran Turismo stabilește noi standarde de confort și aduce spațiul de pe Seria 5 fără să sacrifice cifrele mici de consum și fără să ridice prețul mașinii.
Inginerii bavarezi au adus inovații în aerodinamică pentru a face dintr‑un Seria 3 mai greu o mașină cu un consum de combustibil mic.
Terminația „GT” din coada lui BMW Seria 3 GT trebuie să însemne că noul model al bavarezilor asigură aceleași condiții de confort și lux la drumuri foarte lungi. Din acest motiv am luat varianta 320d la un drum prin Ucraina și nu oricum, ci prin Republica Moldova și Transnistria. Practic, am rulat pe suprafețe bune în România (DN2), pe drumuri „aproximative” în Moldova, printre gropi și denivelări impresionante în Transnistria și prima parte a Ucrainei și, în fine, pe autostrada ultimilor.
3 e mai mare decât 5?
Construită pe șasiul pentru piața chineză, cu 20 de centimetri mai lung decât al europeanului 3 Touring, GT-ul impresionează prin spațiu. Pasagerii din spate au la dispoziție mult mai mult loc pentru picioare, culmea, chiar mai mult decât la Seria 5. În plus, portbagajul de 520 litri poate ajunge la 1600 de litri cu bancheta spate rabatată. La un drum de 2000 de kilometri, așa cum am făcut noi, cei din spate au apreciat din plin spațiul, iar în față, poziția mai înaltă la volan ajută șoferul. În ceea ce privește designul, sare în ochi eleronul activ care se ridică la peste 100 km/h și, desigur, forma atipică, mult mai frumoasă decât cea de la 5GT, dar în continuare subiect de discuție. Eleronul, alături de fantele din spatele roților față au rol în ceea ce privește aerodinamicitatea și ajută la obținerea unui consum bun.
Consum în condiții mixte de 6,2 l/100km
Spuneam că am avut un 320d, adică mașina cu motor de 2 litri diesel care dezvoltă 184 cai putere și care este lăudată cu un consum mixt de 4,9 litri la sută. Conectat la transmisia automată cu opt trepte (un deliciu!), propulsorul este suficient de puternic și îndeajuns de economic pentru a servi scopului enunțat de „GT”-ul din denumire. Te duce mii de kilometri, ai putere suficientă pentru orice depășire, însă păstrează consumul în limite acceptabile. Iar acestea au fost, în cazul nostru (patru persoane și portbagajul plin), la nu mai mult de 6,2 l/100km în condițiile în care un sfert de drum a fost pe autostradă, iar un alt sfert pe drumuri unde nu s-a putut depăși viteza de 30 km/h.