Guvernul vrea să reducă numărul mașinilor second-hand aduse din străinătate!** Vezi cum!
V-ați făcut planuri ca la anul să mai puteți pune ceva la saltea
sau în bancă? Strângeați bani pentru un covor nou în living sau
pentru niște preșuri mai sofistificate pentru autoturismul la care
tocmai ați încheiat înfiorătorul leasing? Vă controlați cu
înfrigurare homebakingul în așteptarea salariului? Ei bine, e cazul
să v-apucați să faceți calcule ca la ora sâcâitoare de matematică.
Pentru că Guvernul are idei!
Unul dintre oamenii cu idei – nu e de la Minolta, ci de la
Ministerul Mediului și Pădurilor -, chiar ministrul Laszlo Borbely,
a anunțat săptămâna trecută că taxa auto va fi majorată de la 1
ianuarie 2011 cu 25-50 la sută! De ce? Pentru a stopa intrarea în
țară a mașinilor second-hand… care poluează.
Explicația șefului din minister sună cam așa: „Taxa auto se va mări
pentru că nu putem permite să dăm 700 de milioane de lei pentru
casarea mașinilor second-hand aduse din altă parte și să umplem
România de mașini de care scapă alte țări și care poluează România.
Dacă cineva își permite să aducă mașini, atunci să plătească”. V-a
convins, nu v-a convins declarația lui Laszlo Borbely, cert e că
Ordonanța de Urgență se va finaliza în două săptămâni. Dar care ar
fi efectele acestei decizii?
Barieră la vamă! Nu va mai aduce nimeni
mașini
O serie de specialiști din domeniul auto și-au expus părerile
pentru Mediafax. „Dacă în 2009, în mai mult de jumătate din
ofertele second-hand era vorba de mașini importate, anul acesta,
ponderea lor a scăzut la 30%. Odată cu majorarea taxei de poluare
nu va mai renta aducerea mașinilor de peste graniță, astfel că, în
curând, vom asista la importuri auto second-hand spre zero”, crede
directorul general al site-ului autovit.ro, Atilla Okanyi.
Totodată, acesta a suÂbliniat că noua piață a mașinilor rulate se
va baza pe mașini recuperate de la firme de leasing și pe vehicule
comercializate de dealeri care s-au orientat și spre acest
segment.
Cine are de câștigat? Dacia și Ford!
Directorul general al portalului auto.ro, Bogdan Axinia, explică
pentru sursa citată cine va avea de câștigat de pe urma măririi
taxei auto. „Cred că majorarea taxei de poluare este în beneficiul
constructorilor locali, Dacia și Ford, astfel că tot mai mulți
români vor prefera să cumpere aceste mașini”, a afirmat Axinia,
adăugând că, în prezent, prețul mediu de vânzare al unui model
second-hand este de aproape 6.000 de euro, cu 21% mai mic față de
aceeași perioadă a anului trecut. Experții și-au spus cuvântul,
determinându-vă probabil să vă anulați drumurile spre… Germania.
Cam de acolo „aterizau” mașinile second-hand în România, iar
beneficiari eram, într-un fel, toți! Ei că scoteau profit, tu
pentru că ai fi stat la volanul unui bolid pe care nici dacă ai fi
muncit trei vieți nu l-ai fi cumpărat în țiplă, eu pentru că… Pe
coloana alăturată vă prezentăm câteva exemple care foarte probabil
vă vor tăia orice elan. Și nu uitați că de la 1 ianuarie se
vorbește și despre o majorare a prețului la gaze și la
electricitate…
>
Conform autovit.ro, vechimea medie a autoturismelor rulate
aflate la vânzare este de opt ani.
120 de mii de mașini second-hand
au fost aduse în România în 2010. Majoritatea, mai vechi de zece
ani
De la
91 de euro la 32.000 de euro!
Proprietarii de mașini ar putea plăti în 2011 o taxă de poluare
cuprinsă între 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cu motor
de 1,1 litri (scutit în prezent de taxare) și 32.000 de euro pentru
înmatricularea unei mașini non-Euro cu motor de 3.200 de cm cubi
(veche de 20 de ani).
Mașini noi: 100-200 de euro
În ce privește mașinile noi Euro 5, pentru motorizările de până la
1,4 litri, taxa auto medie se situează între 100 și 200 de euro, în
funcție de vechime. Odată cu creșterea capacității cilindrice se
remarcă o creștere susținută a valorilor pentru taxa auto medie,
până aproape de 500 euro. Peste 3.000 cmc, taxa auto medie
depășește chiar și 2.000 euro.
Conduci un Logan, nu prea simți taxa
Pentru o Dacia Logan 1,2 16V (motorizare Euro 5, emisie CO2 de 135
g/km), taxa auto medie se cifrează la 136 euro – ceea ce reprezintă
circa 2% din prețul de bază, de 6.250 euro.
Stai în Duster, te cam arde
Pentru un Duster cu motor 1.5 dCi 110 CP (motorizare Euro 5, emisii
CO2 de 139 g/km), taxa auto medie se cifrează la 295 euro – adică
tot în jur de 2% din prețul de bază de 13.750 euro.
Euro 4 scoate mulți „euroi”
Înmatricularea unei mașini cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc
veche de un an va fi taxată cu 483 de euro, față de 380 de euro,
cât este în prezent. Aceeași motorizare, dar pentru o mașină veche
de trei ani, implică plata unei taxe de 399 de euro, față de 315
cât este în prezent. În cazul unei motorizări Euro 4 de 2.000 de
cmc cu o vechime de doi ani, taxa va fi 1.326 de euro, față de
1.060 cât este în prezent.