Lewis Hamilton a obținut o victorie mare în fieful celor de la Ferrari, în Marele Premiu al Italiei, de la Monza, distanțându-se în clasamentul general în fața germanului Sebastian Vettel.
Într-un weekend început perfect pentru Scuderia italiană, cu un record absolut stabilit de Kimi Raikkonen în drum spre pole-position, cu cel mai rapid tur din istoria Formulei 1, lovitura de grație a venit devreme, imediat după start.
Plecați din prima linie a grilei de start, Raikkonen și Vettel nu au rezistat, în această ordine, la conducerea Grand Prix-ului nici măcar un tur. În timp ce jumătatea a doua a plutonului era măcinată de un accident care avea să aducă safety-car-ul pe circuit, în ultimele clipe de cursă la liber, campionul mondial a declanșat un atac decisiv în fața lui Vettel. Hamilton a ținut trasa, având câțiva centimetri în față, în timp ce monopostul roșu al lui Vettel s-a lovit, pe partea dreaptă de mașina Mercedes. Vettel s-a răsucit pe pistă, cu eleronul față avariat, fiind nevoit să ruleze la pas spre boxe, pentru reparații. Germanul s-a plâns prin radio, însă comisarii au decis că este vorba despre un simplu incident de cursă și nu au dictat vreeo sancțiune.
Vettel 💥 Hamilton Discuss… #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/XFAMIaNyEh — Formula 1 (@F1) September 2, 2018
Vettel 💥 Hamilton
Discuss… #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/XFAMIaNyEh
— Formula 1 (@F1) September 2, 2018
Împins la coada plutonului, Vettel a dat start cursei de urmărire, scopul său fiind acela de a limita pagubele, în clasamentul mondial. Germanul a reușit să urce până pe cinci, a trecut al cincilea linia de finiș, însă a fost promovat pe poziția a patra, după o penalizare de cinci secunde impusă de comisari lui Max Verstappen (Red Bull).
Duelul Raikkonen – Hamilton, arbitrat de Bottas
Lewis Hamilton l-a depășit pe Raikkonen la restartul cursei, însă finlandezul a gestionat cu măestrie momentul, profitând de succesiunea de viraje pentru a reveni în față. IceMan a rămas în față, fără a reuși să se desprindă decisiv, în timp ce britanicul a amânat atacul.
Jocul strategiilor a jucat, per total, în favoarea lui Hamilton. Ferrari a luat decizia unui schimb de cauciucuri anticipat pentru Raikkonen, chemat la boxe încă din turul 20. Hamilton a rămas pe circuit încă opt tururi, timp în care Mercedes l-a folosit pe Bottas, pilotul numărul doi, drept baraj mobil în fața lui Raikkonen. Valtteri s-a achitat perfect de sarcină, încurcându-l pe Kimi Raikkonen, aflat într-o cursă contra cronometrului, pentru a lua un avantaj liniștitor în fața lui Hamilton, în vederea reluării duelului direct după trecerea acestuia din urmă pe la boxe.
Hamilton a revenit, într-adevăr, pe circuit, în spatele lui Raikkonen, la finele turului 28, însă l-a prins din urmă cu ușurință, beneficiind de pneurile mai noi și, implicit, mai performante. Depășirea s-a consumat în turul 45, Hamilton atacând inițial pe exterior, pe succesiune de viraje, beneficiind apoi de interior.
The race-winning move 👊#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/wjKECQF6aW — Formula 1 (@F1) September 2, 2018
The race-winning move 👊#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/wjKECQF6aW
Raikkonen a rămas puțin timp în spatele lui Hamilton, sperând la o depășire, însă a fost nevoit să se resemneze, ecartul lui Hamilton ajungând, la final de cursă, până la peste 8,5 secunde.
Podiumul, decis de o penalizare
Max Verstappen a trecut al treilea linia de finiș, însă a fost retrogradat două poziții, după ce comisarii au dictat o penalizare de cinci secunde pentru obstrucționarea unui adversar și împingerea acestuia în afara pistei. Olandezul a reacționat violent, într-o transmisiune radio care a avut nevoie și de cenzurarea înjurăturilor, anunțându-și echipa: „5 secunde? Pentru ce? I-am lăsat suficient loc! Ucid, pur și simplu, pilotajul!”
Decizia oficialilor l-a ambiționat pe Verstappen să își apere cu disperare poziția pe pistă în fața lui Bottas, omul care i-a proovocat penalizarea. „Nu îmi pasă că pierd timp, vreau să termin în față”, a transmis prompt temperamentalul pilot în vârstă de 20 de ani.
De penalizarea lui Verstappen au profitat Bottas și Vettel. În consecință, în clasamenul mondial al piloților, avansul lui Lewis Hamilton a crescut la 30 de puncte – mai mult decâît o victorie în Formula 1.
În clasamentul Constructorilor, Mercedes are acum avantaj de 25 puncte în fața lui Ferrari, cu șapte curse rămase de disputat.
1. Mercedes ………..415 puncte 2. Ferrari …………….390 puncte 3. Red Bull ………….248 puncte 4. Haas ………………..84 puncte 5. Renault …………….84 puncte 6. McLaren …………..52 puncte 7. Toro Rosso ……….30 puncte 8. Force India ……….28 puncte 9. Sauber …………….19 puncte 10. Williams …………..5 puncte
Următoareea cursă este programată în perioada 14-16 septembrie, pe circuitul Marina Bay, Singapore.
Citește și: FOTO | „Alături de unul dintre cei mai mari piloți!”. Tăriceanu l-a întâlnit pe unul dintre „zeii” Formulei 1. E triplu campion mondial
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER