Honda Civic 1.0 CVT – Alternativa japoneză care plusează pe confort și tehnologie – GALERIE FOTO

Aspect agresiv și motorizare puternică în varianta de bază

La exterior, schimbările sunt de bun augur. Elementul controversat din trecut, eleronul cu stop încastrat în lunetă, a coborât treptat și s-a subțiat, astfel încât vizibilitatea în spate a fost sporită considerabil, fără ca modelul să-și piardă una dintre caracteristicile definitorii de design. Vopseaua gri cu tentă albăstruie, denumită Sonic Pearl Grey, se potrivește de minune cu jantele vopsite în negru și alcătuiesc nu doar una dintre cele mai reușite combinații din gama Civic, ci chiar din piață. Există elemente cromate pe caroserie, însă sunt rare, ele fiind înlocuite de accentele negre, care îi dau mașinii un look mai sportiv.

Cel mai mic propulsor din oferta japonezilor, deși are capacitatea de doar un 988 cmc, oferă aproape 130 de cai-putere și 200 Nm prin supraalimentare. Rezultă astfel un motor care nu se remarcă neapărat prin sportivitate, însă oferă performanțe dinamice onorabile pentru majoritatea șoferilor. Sprintul 0-100 km/oră se atinge în 11 secunde în cazul asocierii cu transmisia CVT, viteza maximă fiind de 203 km/oră. Modelul echipat cu transmisie manuală cu 6 trepte este un pic mai rapid, însă diferența este neglijabilă. Zgomotul în mers este un pic mai pronunțat, însă nu deranjant – pe unii e posibil chiar să-i încânte un propulsor mai vocal. Pentru cei care vor un plus de economie, Honda oferă funcția Eco, care se activează printr-un buton colorat cu verde. Deși reduce consumul, afectează și puterea livrată roților, dar pentru oraș este folositoare.

Micul agregat japonez este vioi și urcă rapid în ture, fiind în același timp o variantă entry-level puternică. Pentru șoferii care petrec majoritatea timpului în oraș, dar folosesc mașina și la ocazionalele drumuri lungi, motorul de 1 litru se va dovedi o alegere bună. Când vine vorba de îmblânzit reacțiile mai bruște ale unui motor de cilindree mică cu turbină, transmisia CVT se potrivește de minune. Schimbările se produc lin, fără ezitare, având și mod Sport care lasă propulsorul să atingă un număr mai ridicat de turații. Există, totodată, și padele în spale volanului, pentru cei care preferă schimbările manuale. Funcția AutoHold sigur va fi apreciată în oraș, nemaifiind nevoie să stai mereu cu piciorul pe frână, chiar dacă transmisia este în modul Drive.

Interior tineresc, însă cu accent pe latura practică

Designul exterior al modelului Honda Civic 5D, cu linii mai puțin cursive, ce pare format din elemente modulare, se transmite și la interior. Gusturile nu se discută, la fel ca exteriorul, unora li se va părea încărcat, în timp ce alții vor aprecia viziunea japonezilor. Zona rezervată vitezometrului supradimensionat este complet digitală, în interiorul acestuia fiind afișate informațiile computerului de bord sau ale sistemelor de asistență. Cockipt-ul este împărțit în trei zone, celelalte două nefiind complet digitale, dar având afișaj digital pe cadrane analogice. Singurul reproș poate fi adus butoanelor de pe volan, realizate dintr-un plastic slab calitativ, acesta fiind în notă discordantă cu restul materialelor folosite la interior. Altfel, plasticele folosite sunt bine finisate și îmbinările sunt de calitate. Consola este de două niveluri, cel inferior găzduind o mufă HDMI și o mufă USB. Pentru a nu întinde cabluri prin mașină, există un pasaj de trecere. Climalizarea oferă butoane fizice, însă poate fi controlată și prin intermediul displayului, având chiar un buton care scurtează drumul în meniu.

Displayul tactil de  inchi al sistemului de infotainment este poziționat sus și are o vizibilitate bună, având deasupra și un buton fizic discret, pentru setarea rapidă a luminozității. Sistemul de operare este destul de ușor de folosit, predominând latura practică în afișaj, înaintea celei artistice. Suportă Apple Car Play și Android Auto, deci conectivitatea este bine asigurată. Există suficiente spații de depozitare, atât în consola centrală, cât și în planșa de bord pe două nivele și în buzunarele ușilor.

Dotări de siguranță peste medie

La capitolul siguranță, modelul Civic 5D vine foarte bine echipat: sistem automat de frânare cu detecție de pietoni, sistem de avertizare a coliziunilor frontale, sistem de menținere a benzii cu intervenție activă asupra traiectoriei, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație și pilot automat adaptiv cu funcție de anticipare – aceștia sunt doar asistenții principali.

Cu o lungime de peste 4,5 metri, Honda Civic 5D se află la limita clasei sale, iar un mare avantaj al dimensiunilor mari se reflectă în capacitatea portbagajului, mult peste nivelul obișnuit al unui hatchback – 478 de litri. Lățimea de 1,8 metri contribuie la stabilitatea bună în viraje pe care o manifestă, chiar și în cazul vitezelor mai ridicate, precum și la ampatamentul de 2687 mm. Spațiul oferit șoferului și pasagerilor este bun, iar dimensiunile pot transforma Honda Civic într-o alegere potrivită pentru o familie tânără de patru persoane.

Publicat: 16 07. 2018, 11:36
Actualizat: 16 07. 2018, 13:38