Hyundai Auto Romania isi consolideaza gama de modele, lansand noua generatie i20. Binecunoscutul model din clasa B a fost revizuit si optimizat atat la interior, cat si la exterior, adresandu-se, astfel, unui segment mai larg de cumparatori.
Dezvoltat in baza succesului inregistrat de modelul anterior, noul i20 evidentiaza dezvoltarea gamei de autovehicule Hyundai prin noi motorizari si prin design.
„Noul i20 reprezinta un model esential pentru gama Hyundai la nivel national. Intrarea pe piata a noii generatii Hyundai de clasa mica ne livreaza atuul necesar pentru rezultate superioare de vanzari pe piata locala. Noul i20 se alatura acum trioului i30, Elantra, ix35 – modele care sustin preponderent rezultatele in crestere ale marcii Hyundai in Romania. Consider ca avem premisele necesare pentru a ataca din nou piata locala cu produse si servicii extrem de atractive, acum disponibile si in segmentul B„, a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania.
Stil si design. Evolutia catre designul fluid.
Reproiectat in cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, cu o lungime de 4 metri, noul i20 poarta amprenta limbajului de design Hyundai, „sculptura fluidica”. Caroseria prezinta linii indraznete, ce denota senzatia de miscare continua.
Partea frontala include un element de design comun noilor modele Hyundai: grila hexagonala. Pentru un aspect modern, noul i20 beneficiaza de blocuri optice redesenate. Capota, aripile si spoilerul fata – care include proiectoarele de ceata – precum si designul jantelor au fost reproiectate, incadrand noul model in conceptul de design al noii game Hyundai „i”.
Tot la capitolul design, specialistii Hyundai au oferit o nota de actualitate noului i20, prin reproiectarea spoilerului si prin includerea unui sistem de asistenta la parcarea cu spatele. Lampile au fost de asemenea restilizate pentru a asigura unitatea designului.
Toate aceste modificari au condus la un coeficient aerodinamic de 0,32.
Pentru piata nationala, noul i20 este produs in Turcia si va fi disponibil in zece culori exterioare ale caroseriei – doua nemetalizate si opt metalizate. Printre acestea se numara Alb Coral, Albastru Twilight, Rosu Electric, Negru Diamond, Bronze si Gri Ember.
Barele de protectie reproiectate au adaugat noului i20 o lungime suplimentara de 55 mm (30 mm in fata si 25 mm in spate), pana la 3.995 mm. Latimea, inaltimea si ampatamentul raman neschimbate, pastrand proportiile dinamice ale modelului.
Confort. Materiale de calitate superioara si spatiu generos.
Interiorul noului i20 a fost recreat, pentru a oferi conducatorului auto si pasagerilor deopotriva, un nivel superior de spatiu si confort.
Scaunele au fost redesenate, iar tapiteria acestora este disponibila din material textil, piele sau combinatie de piele si material textil. Mai mult, consola centrala a fost modificata in totalitate pentru a include un nou schimbator de viteze. Prezentand insertii negre, plansa de bord beneficiaza de un finisaj placut la atingere, fiind lacuita cu vopsea de tip Nano P.U.
Exceptand materialele imbunatatite, interiorul noului i20 dispune si de un spatiu generos pentru un autovehicul de clasa mica. Spatiul pentru cap este de 1.005 mm pentru locurile din fata si 970 mm pentru locurile din spate. Spatiul la nivelul umerilor este de 1.350 mm si respectiv 1.340 mm, in timp ce spatiul pentu picioare este apreciabil, oferind 1.074 mm si respectiv 845 mm. Portbagajul are o capacitate de 295 litri (cu scaunele spate nerabatate).
Printre dotarile optionale nou introduse pentru modelul de clasa B se numara cheia inteligenta si butonul Start/Stop, semnalizatorul care emite trei semnale luminoase la o singura atingere, lumini cu aprindere automata, stergatoare cu senzor de ploaie si camera video pentru marsarier – cu afisaj pe oglinda centrala.
Motorizari. O gama imbunatatita de motoare rafinate si eficiente.
Toate variantele de motoare ce echipeaza noul i20 au fost dezvoltate pentru clientii europeni. Acestea beneficiaza de valori performante in materie de consum si emisii, fara a compromite in schimb puterea si manevrabilitatea.
In scopul reducerii consumului si a emisiilor de noxe, Hyundai si-a limitat gama de motorizari la patru unitati – doua diesel si doua pe benzina, dezvoltand puteri intre 75 si 100 CP.
Avand in vedere protectia mediului inconjurator, Hyundai a dezvoltat un motor diesel eficient, in trei cilindri, care livreaza 75 CP si dispune de un cuplu de 180 Nm. Combinat cu sistemul integrat Hyundai Stop & Go, acest propulsor beneficiaza de cele mai scazute emisii de CO2 pentru un automobil disponibil in acest moment pe piata – doar 84 g/km, in timp ce modelul standard are emisii de 99 g/km.
Si celelalte motorizari ale gamei sunt prietenoase cu mediul inconjurator. Spre exemplu, unitatea diesel 1.4 litri, 90 CP emite doar 96 g/km, in timp ce motorizarea pe benzina 1.25 litri, 85 CP produce 109 g/km (modelul standard are emisii de 114 g/km).
Transmisii adaptate fiecarei motorizari in parte.
In scopul obtinerii celui mai bun raport intre performanta, emisii si consum, Hyundai a adaptat transmiile in functie de motorizarea pentru care se opteaza. Astfel, sunt disponibile transmisii manuale cu cinci sau sase trepte de viteza sau patru rapoarte in cazul cutiei automate.
Motorizarea pe benzina de 1.2 litri este corelata cu transmisia manuala cu cinci trepte, care furnizeaza raportul optim intre performanta si emisii – a caror valoare ajunge la 109 g/km, in conditiile in care se asociaza cu tehnologia Hyundai Blue Drive.
Ambele motorizari diesel sunt echipate cu transmii manuale cu sase trepte de viteza, pentru a reduce consumul si emisiile de CO2 si pentru a maximiza performanta.
Cu ajutorul tehnologiei Blue Drive, motorul diesel de 1.1 litri produce doar 84 g/km emisii de CO2. Aceasta insemna ca noul i20 nu este doar un autovehicul de clasa B cu cele mai mici emisii, el reprezinta totodata cea mai putin poluanta masina cu un motor conventional, disponibila in acest moment in Europa.
Dotari destinate sigurantei de 5 stele Euro NCAP.
Proiectat pentru a se inscrie in clasamentul celor mai sigure masini din clasa, noul i20 debuteaza cu un nivel de echipare exceptional in materie de siguranta activa si pasiva. Fiecare unitate i20 este echipata in varianta standard cu ESP (Electronic Stability Programme) si VSM (Vehicle Stability Management). Protectia ocupantilor in eventualitatea unei coliziuni este asigurata de otelul elastic utilizat in constructia caroseriei, in timp ce airbagurile frontale, laterale si cortina optimizeaza protectia ocupantilor.
Cel mai cuprinzator pachet de servicii post-vanzare, fara limita de kilometri
Asemenea celorlalte modele Hyundai lansate recent in Romania, noul i20 dispune de pachetul 5 Year Triple Care, care include 5 ani garantie fara limita de kilometri, 5 ani asistenta rutiera si 5 ani verificari tehnice periodice gratuite.
Variante de echipare si preturi locale.
Noul Hyundai i20 va fi disponibil pe piata locala incepand cu a doua jumtate a lunii iulie 2012, in doua versiuni de echipare aferente motorizarii pe benzina 1.2 litri: Comfort si Highway. In perioada imediat urmatoare, in locatiile showroom Hyundai Auto Romania va fi disponibila catre comercializare si motorizarea diesel 1.1 litri, in trei cilindri. Preturile pentru noul Hyundai i20 in Romania incep de la 7.212 Euro cu TVA inclus – pret disponibil prin programul Remat 2012, cu trei tichete incluse ( 9.862 euro cu TVA inclus). Echiparea de baza cuprinde dotari la cel mai inalt standard al clasei B, precum: sistemele ESP si VSM, 6 airbaguri standard, inchidere centralizata, computer de bord, aer conditionat sau radio CD cu MP3 si mufa auxiliara.
Specificatii tehnice
Motoare pe benzina
1,2-litri
Tip / Capacitate ‘Kappa” / 1.248 cc
Putere/ Cuplu 85 CP (62,5 kW) la 6.000 rpm / 120,7 Nm la 4.000 rpm
Emisii 109 g/km (Blue Drive)
1,4-litri
Tip / Capacitate ‘Gamma” / 1.396 cc
Putere / Cuplu 100 CP (73,6 kW) la 5.500 rpm / 137,3 Nm la 4.200 rpm
Emisii 115 g/km (Blue Drive)
Motoare diesel
1,1-litri
Tip / Capacitate ‘U-II” / 1.120 cc , trei cilindri
Putere / Cuplu 75 CP (55 kW ) la 4.000 rpm / 180 Nm la 1.750 – 2.500 rpm
Emisii 84 g/km (Blue Drive)
Tip / Capacitate ‘U-II” / 1.396 cc
Putere / Cuplu 90 CP (66 kW ) la 4.000 rpm / 220 Nm la 1.500 – 2.750 rpm
Emisii 96 g/km (Blue Drive)
Transmisii Benzina Diesel
1,2 /85 1,4 / 100 1,1 /75 1,4 /90
Manuala 5 6 6 6
Automata – 4 – –
Suspensii
Fata Complet independenta MacPherson, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz
Spate CTBA (Coupled Torsion Beam Axle ), amortizoare cu gaz
Directie
Tip Cremaliera si pinion, servodirectie actionata de motorul electric
Raport de transmitere 48,2
Cursa volan 2,8
Diametrul de bracare 10.4 metri
Frane
Fata 14”” discuri ventilate
Spate 14”” discuri ventilate
Jante si anvelope
Otel 175 / 70R 14
Otel / Aliaj 185 / 60R 15
Aliaj 195 / 50R 16
Dimensiuni (mm)
Exterior
Lungime 3995
Latime 1710 (excluzand oglinzile exterioare)
Inaltime 1490
Ampatament 2525
Consola 815 / 655 (fata / spate)
Ecartament 1503 / 1501
Garda la sol 150
Interior Fata Spate
Spatiu la nivelul capului 1005 970
Spatiu la nivel picioarelor 1074
Spatiu la nivelul umerilor 1350 1340
Spatiu la nivelul soldurilor 1295 1282
Capacitate (litri)
Rezervor 45
Portbagaj 295 litri (scaune spate nerabatate)
Greutate* (kg) (transmisie manuala)
1,2 / 5-MT 1,4 / 6-MT 1,1 / 6-MT 1,4 / 6-MT
Valoare minima 1083 1141 1197 1232
Incarcare maxima 1515 1565 1635 1650
Performante*
Viteza maxima (km/h) 168 181 160 174
0-100 km/h (sec) 12,7 11,6 15,7 13,5
Economie**
CO2 (g/km) 114 122 99 106 (modelul de baza)
109 115 93 96 (Blue Drive)
– – 84 – (Blue Drive S/E)
Economie (l/100 km) (Blue Drive)
Urban 5,6 6,1 4,2 4,0
Extra Urban 4,1 4,3 3,3 3,4
Combinat 4,7 4,9 3,6 3,7
* Valorile sunt estimate de catre producator
** Regim combinat
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER