Hyundai i20, noul competitor de clasa B – disponibil din iulie in reteaua Hyundai Auto Romania

Redactor:
Wili Bitescu
Hyundai i20, noul competitor de clasa B - disponibil din iulie in reteaua Hyundai Auto Romania
  • Publicat:
  • Actualizat:

Hyundai Auto Romania isi consolideaza gama de modele, lansand noua generatie i20. Binecunoscutul model din clasa B a fost revizuit si optimizat atat la interior, cat si la exterior, adresandu-se, astfel, unui segment mai larg de cumparatori.

Dezvoltat in baza succesului inregistrat de modelul anterior, noul i20 evidentiaza dezvoltarea gamei de autovehicule Hyundai prin noi motorizari si prin design.

Noul i20 reprezinta un model esential pentru gama Hyundai la nivel national. Intrarea pe piata a noii generatii Hyundai de clasa mica ne livreaza atuul necesar pentru rezultate superioare de vanzari pe piata locala. Noul i20 se alatura acum trioului i30, Elantra, ix35 – modele care sustin preponderent rezultatele in crestere ale marcii Hyundai in Romania. Consider ca avem premisele necesare pentru a ataca din nou piata locala cu produse si servicii extrem de atractive, acum disponibile si in segmentul B„, a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania.

Stil si design. Evolutia catre designul fluid.

Reproiectat in cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, cu o lungime de 4 metri, noul i20 poarta amprenta limbajului de design Hyundai, „sculptura fluidica”. Caroseria prezinta linii indraznete, ce denota senzatia de miscare continua.

Partea frontala include un element de design comun noilor modele Hyundai: grila hexagonala. Pentru un aspect modern, noul i20 beneficiaza de blocuri optice redesenate.  Capota, aripile si spoilerul fata – care include proiectoarele de ceata – precum si designul jantelor au fost reproiectate, incadrand noul model in conceptul de design al noii game Hyundai „i”.

Tot la capitolul design, specialistii Hyundai au oferit o nota de actualitate noului i20, prin reproiectarea spoilerului si prin includerea unui sistem de asistenta la parcarea cu spatele. Lampile au fost de asemenea restilizate pentru a asigura unitatea designului.

Toate aceste modificari au condus la un coeficient aerodinamic de 0,32. 

Pentru piata nationala, noul i20 este produs in Turcia si va fi disponibil in zece culori exterioare ale caroseriei – doua nemetalizate si opt metalizate. Printre acestea se numara Alb Coral, Albastru Twilight, Rosu Electric, Negru Diamond, Bronze si Gri Ember.

Barele de protectie reproiectate au adaugat noului i20 o lungime suplimentara de 55 mm (30 mm in fata si 25 mm in spate), pana la 3.995 mm. Latimea, inaltimea si ampatamentul raman neschimbate, pastrand proportiile dinamice ale modelului.

Confort. Materiale de calitate superioara si spatiu generos.

Interiorul noului i20 a fost recreat, pentru a oferi conducatorului auto si pasagerilor deopotriva, un nivel superior de spatiu si confort.

Scaunele au fost redesenate, iar tapiteria acestora este disponibila din material textil, piele sau combinatie de piele si material textil. Mai mult, consola centrala a fost modificata in totalitate pentru a include un nou schimbator de viteze. Prezentand insertii negre, plansa de bord beneficiaza de un finisaj placut la atingere, fiind lacuita cu vopsea de tip Nano P.U.

Exceptand materialele imbunatatite, interiorul noului i20 dispune si de un spatiu generos pentru un autovehicul de clasa mica.  Spatiul pentru cap este de 1.005 mm pentru locurile din fata si 970 mm pentru locurile din spate. Spatiul la nivelul umerilor este de 1.350 mm si respectiv 1.340 mm, in timp ce spatiul pentu picioare este apreciabil, oferind 1.074 mm si respectiv 845 mm. Portbagajul are o capacitate de 295 litri (cu scaunele spate nerabatate).

Printre dotarile optionale nou introduse pentru modelul de clasa B se numara cheia inteligenta si butonul Start/Stop, semnalizatorul care emite trei semnale luminoase la o singura atingere, lumini cu aprindere automata, stergatoare cu senzor de ploaie si camera video pentru marsarier – cu afisaj pe oglinda centrala.

Motorizari. O gama imbunatatita de motoare rafinate si eficiente.

Toate variantele de motoare ce echipeaza noul i20 au fost dezvoltate pentru clientii europeni. Acestea beneficiaza de valori performante in materie de consum si emisii, fara a compromite in schimb puterea si manevrabilitatea.

In scopul reducerii consumului si a emisiilor de noxe, Hyundai si-a limitat gama de motorizari la patru unitati – doua diesel si doua pe benzina, dezvoltand puteri intre 75 si 100 CP.

Avand in vedere protectia mediului inconjurator, Hyundai a dezvoltat un motor diesel eficient, in trei cilindri, care livreaza 75 CP si dispune de un cuplu de 180 Nm. Combinat cu sistemul integrat Hyundai Stop & Go, acest propulsor beneficiaza de cele mai scazute emisii de CO2  pentru un automobil disponibil in acest moment pe piata – doar 84 g/km, in timp ce modelul standard are emisii de 99 g/km.

Si celelalte motorizari ale gamei sunt prietenoase cu mediul inconjurator. Spre exemplu, unitatea diesel 1.4 litri, 90 CP emite doar 96 g/km, in timp ce motorizarea pe benzina 1.25 litri, 85 CP produce 109 g/km (modelul standard are emisii de 114 g/km).

 Transmisii adaptate fiecarei motorizari in parte.

In scopul obtinerii celui mai bun raport intre performanta, emisii si consum, Hyundai a adaptat transmiile in functie de motorizarea pentru care se opteaza. Astfel, sunt disponibile transmisii  manuale cu cinci sau sase trepte de viteza sau patru rapoarte in cazul cutiei automate.

Motorizarea pe benzina de 1.2 litri este corelata cu transmisia manuala cu cinci trepte, care furnizeaza raportul optim intre performanta si emisii – a caror valoare ajunge la 109 g/km, in conditiile in care se asociaza cu tehnologia Hyundai Blue Drive. 

Ambele motorizari diesel sunt echipate cu transmii manuale cu sase trepte de viteza, pentru a reduce consumul si emisiile de CO2 si pentru a maximiza performanta.

Cu ajutorul tehnologiei Blue Drive, motorul diesel de 1.1 litri produce doar 84 g/km emisii de CO2. Aceasta insemna ca noul i20 nu este doar un autovehicul de clasa B cu cele mai mici emisii, el reprezinta totodata cea mai putin poluanta masina cu un motor conventional, disponibila in acest moment in Europa.

 Dotari destinate sigurantei de 5 stele Euro NCAP.

Proiectat pentru a se inscrie in clasamentul celor mai sigure masini din clasa, noul i20 debuteaza cu un nivel de echipare exceptional in materie de siguranta activa si pasiva. Fiecare unitate i20 este echipata in varianta standard cu ESP (Electronic Stability Programme) si VSM (Vehicle Stability Management). Protectia ocupantilor in eventualitatea unei coliziuni este asigurata de otelul elastic utilizat in constructia caroseriei, in timp ce airbagurile frontale, laterale si cortina optimizeaza protectia ocupantilor.

Cel mai cuprinzator pachet de servicii post-vanzare, fara limita de kilometri

Asemenea celorlalte modele Hyundai lansate recent in Romania, noul i20 dispune de pachetul 5 Year Triple Care, care include 5 ani garantie fara limita de kilometri, 5 ani asistenta rutiera si 5 ani verificari tehnice periodice gratuite.

Variante de echipare si preturi locale.

Noul Hyundai i20 va fi disponibil pe piata locala incepand cu a doua jumtate a lunii iulie 2012, in doua versiuni de echipare aferente motorizarii pe benzina 1.2 litri: Comfort si Highway. In perioada imediat urmatoare, in locatiile showroom Hyundai Auto Romania va fi disponibila catre comercializare si motorizarea diesel 1.1 litri, in trei cilindri. Preturile pentru noul Hyundai i20 in Romania incep de la 7.212 Euro cu TVA inclus – pret disponibil prin programul Remat 2012, cu trei tichete incluse ( 9.862 euro cu TVA inclus). Echiparea de baza cuprinde dotari la cel mai inalt standard al clasei B, precum: sistemele ESP si VSM, 6 airbaguri standard, inchidere centralizata, computer de bord, aer conditionat sau radio CD cu MP3 si mufa auxiliara.

Specificatii tehnice

Motoare pe benzina

1,2-litri

Tip / Capacitate             ‘Kappa” / 1.248 cc

Putere/ Cuplu                85 CP (62,5 kW) la 6.000 rpm / 120,7 Nm la 4.000 rpm

Emisii                           109 g/km (Blue Drive)

1,4-litri

Tip / Capacitate             ‘Gamma” / 1.396 cc

Putere / Cuplu               100 CP (73,6 kW) la 5.500 rpm / 137,3 Nm la 4.200 rpm

Emisii                           115 g/km (Blue Drive)

Motoare diesel

1,1-litri

Tip / Capacitate             ‘U-II” / 1.120 cc , trei cilindri

Putere / Cuplu               75 CP (55 kW ) la 4.000 rpm / 180 Nm la 1.750 – 2.500 rpm

Emisii                           84 g/km (Blue Drive)

1,4-litri

Tip / Capacitate             ‘U-II” / 1.396 cc

Putere / Cuplu               90 CP (66 kW ) la 4.000 rpm / 220 Nm la 1.500 – 2.750 rpm

Emisii                           96 g/km (Blue Drive)

Transmisii                    Benzina                                    Diesel

                                  1,2 /85              1,4 / 100           1,1 /75              1,4 /90

Manuala                        5                      6                      6                      6

Automata                      –                      4                      –                      –

Suspensii

Fata                             Complet independenta MacPherson, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz

Spate                           CTBA (Coupled Torsion Beam Axle ), amortizoare cu gaz

 

Directie

Tip                                Cremaliera si pinion, servodirectie actionata de motorul electric

Raport de transmitere    48,2

Cursa volan                  2,8

Diametrul de bracare     10.4 metri

Frane

Fata                              14”” discuri ventilate

Spate                           14”” discuri ventilate

Jante si anvelope

Otel                             175 / 70R 14

Otel / Aliaj                     185 / 60R 15

Aliaj                              195 / 50R 16

Dimensiuni (mm)

Exterior

Lungime                        3995

Latime                          1710 (excluzand oglinzile exterioare)

Inaltime                         1490

Ampatament                 2525

Consola                        815 / 655 (fata / spate)

Ecartament                   1503 / 1501

Garda la sol                  150

Interior                                     Fata                  Spate

Spatiu la nivelul capului             1005                 970

Spatiu la nivel picioarelor           1074                

Spatiu la nivelul umerilor            1350                 1340

Spatiu la nivelul soldurilor          1295                 1282

Capacitate (litri)

Rezervor                       45

Portbagaj                      295 litri (scaune spate nerabatate)

Greutate* (kg) (transmisie manuala)

                                    1,2 / 5-MT         1,4 / 6-MT         1,1 / 6-MT         1,4 / 6-MT

Valoare minima             1083                 1141                 1197                 1232

Incarcare maxima          1515                 1565                 1635                 1650

Performante* 

                                    1,2 / 5-MT         1,4 / 6-MT         1,1 / 6-MT         1,4 / 6-MT

Viteza maxima (km/h)     168                   181                   160                   174                  

0-100 km/h (sec)            12,7                  11,6                  15,7                  13,5                 

Economie**

                                    1,2 / 5-MT         1,4 / 6-MT         1,1 / 6-MT         1,4 / 6-MT

CO2 (g/km)                    114                   122                   99                     106       (modelul de baza)

109                   115                   93                     96         (Blue Drive)

                                     –                      –                      84                     –          (Blue Drive S/E)

Economie (l/100 km) (Blue Drive)

Urban                           5,6                    6,1                    4,2                    4,0

Extra Urban                   4,1                    4,3                    3,3                    3,4

Combinat                      4,7                    4,9                    3,6                    3,7

* Valorile sunt estimate de catre producator

** Regim combinat

 

Tags:
Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Motivul pentru care Elena Ceaușescu a fost poreclită „Păsărica”. De ce i se spunea așa
Motivul pentru care Elena Ceaușescu a fost poreclită „Păsărica”. De ce i se spunea așa
Puștiul care plângea în 2012 pentru FCSB are o nouă echipă: unde evoluează acum
Puștiul care plângea în 2012 pentru FCSB are o nouă echipă: unde evoluează acum
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu puțin timp înainte ca artistul să moară: „Era riscant”
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu puțin timp înainte ca artistul…
Bombă în mercato! Se face transferul lui Andrei Rațiu. Detalii de la negocieri
Bombă în mercato! Se face transferul lui Andrei Rațiu. Detalii de la negocieri
Luis Phelipe este dorit la o echipă din Superligă! Anunţul făcut astăzi
Luis Phelipe este dorit la o echipă din Superligă! Anunţul făcut astăzi
Gigi Becali, derapaj în ziua alegerilor! George Simion l-a scos de pe speaker după ce l-a auzit, live pe TikTok
Gigi Becali, derapaj în ziua alegerilor! George Simion l-a scos de pe speaker după ce l-a auzit, live pe TikTok
Cum arată ACUM cea care în trecut era votată „cea mai sexy femeie din lume”! S-a schimbat total
Cum arată ACUM cea care în trecut era votată „cea mai sexy femeie din lume”! S-a schimbat total
Rezultate şocante! Un candidat vine tare pe turnantă, răsturnare de situaţie. EXIT POLL la ora 18
Rezultate şocante! Un candidat vine tare pe turnantă, răsturnare de situaţie. EXIT POLL la ora 18
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Rezultate exit-poll alegeri prezidențiale 2024: Marcel Ciolacu - 25%, Elena Lasconi - 18.1%, Călin Georgescu - 16%, George Simion - 14.1%, Nicolae Ciucă - 13%, Mircea Geoană - 5.5%
Rezultate exit-poll alegeri prezidențiale 2024: Marcel Ciolacu - 25%, Elena Lasconi - 18.1%, Călin Georgescu - 16%, George Simion -…
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
INTERDICȚIA halucinantă primită de Gabriel Cotabiță de la fiicele sale. Artistul a fost nevoit să se supună...
INTERDICȚIA halucinantă primită de Gabriel Cotabiță de la fiicele sale. Artistul a fost nevoit să se supună...
Anunț șocant despre Ion Iliescu. Ce s-a întâmplat cu fostul președinte al României
Anunț șocant despre Ion Iliescu. Ce s-a întâmplat cu fostul președinte al României
Chinuri groaznice pentru Cotabiță în ultimele zile de viață! Dezvăluiri ȘOCANTE
Chinuri groaznice pentru Cotabiță în ultimele zile de viață! Dezvăluiri ȘOCANTE
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul a murit la 69 de ani
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul a murit la 69 de…
România este campioană mondială la Counter-Strike 2. Care e „formula” câștigătoare?
România este campioană mondială la Counter-Strike 2. Care e „formula” câștigătoare?
Max Verstappen, campion mondial pentru a patra oară în Formula 1
Max Verstappen, campion mondial pentru a patra oară în Formula 1
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a însoțit-o pe soție, deși el a votat în diaspora
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a însoțit-o pe soție, deși el…
×