După Sandero, Logan, Logan MCV și vehiculele utilitare Logan VAN și Logan Pick-Up, Dacia va intra pe piața 4×4 începând din luna martie, cu modelul Duster.
Nevoia unor modele 4×4 încăpătoare și care să poată fi achiziționate la un preț scăzut a dus la nașterea proiectului Dacia Duster, primul SUV românesc. Design-ul nu mai poate fi considerat chiar o surpriză, după ce în vară au tot apărut poze spion ale modelului, care se prezintă de la bun început ca un 4×4 veritabil. Dimensiunile sunt ca ale unui SUV compact, cu o lungime de 4,31 m și 1,82 m în lățime, ce îi permite să fie o soluție optimă atât pentru mediul urban, cât și pentru terenul accidentat. Greutatea limitată la 1.180 kg pentru 4×2 și 1.280 kg pentru versiunea 4×4 fac din Duster un vehicul agil.
De asemenea, modelul beneficiază de o gardă de sol de peste 200 mm. Comanda unică și intuitivă (de proveniență Nissan) situată în habitaclu, la baza consolei centrale, îl ajută pe șoferul unei Dacia Duster să selecteze cu ușurință modul de tracțiune – Auto (repartizarea cuplului între puntea față și spate se face automat în funcție de condițiile de aderență), LOCK (șoferul închide electronic modul 4×4 și transferă în permanență 50% din cuplu punții spate) și 4×2 (transmisia e setată pe două roți motrice). Portbagaj de până la 475 de litri
În ceea ce privește interiorul, noul model oferă locuri confortabile pentru cinci adulți. Capacitatea portbagajului este fără concurență, dacă ținem cont de dimensiunile compacte ale vehiculului, acesta oferind până la 475 de litri.
Dacia Duster va fi disponibil în versiunile 4×2 și 4×4, cu o motorizare pe benzină – 1,6 16v 110 CP precum și două motoare Diesel – 1.5 dCi de 85 CP și 1.5 dCi de 105 CP. Primul exemplar ieșit pe poarta fabricii va intra în posesia lui Traian Băsescu, președintele României.
Pornește de la 12.000 de euro
Chiar dacă Dacia nu a făcut declarații oficiale legate de preț, un model de bază cu tracțiune doar față și motorul pe benzină de 1.6 litri ar putea avea un preț de pornire de aproximativ 12.000 de euro. În același timp, modelul de top cu tracțiune 4×4 și motorul diesel de 1.5 dCi nu va depăși 16.000 de euro. De altfel, cei de la Dacia au confirmat că Dusterul rămâne fidel filosofiei mărcii – un raport preț/interior aproape imbatabil, cost de utilizare redus, un consum limitat, nivel de securitate optim și o fiabilitate garantată. Modelul este fabricat în uzina din Mioveni și, începând cu primăvara anului 2010, el va fi vândut în cele două versiuni, 4×2 și 4×4, în Europa, în Turcia și în țările din Nordul Africii (Maghreb).
„Nu vă așteptați ca Duster să fie cel mai reușit SUV. El va fi însă cea mai ieftină soluție pentru un SUV în lume”, Tudor Bratu, redactor-șef Promotor
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER