IEȘIT DIN OU**
După Sandero, Logan, Logan MCV și vehiculele utilitare Logan VAN
și Logan Pick-Up, Dacia va intra pe piața 4×4 începând din luna
martie, cu modelul Duster.
Nevoia unor modele 4×4 încăpătoare și care să poată fi
achiziționate la un preț scăzut a dus la nașterea proiectului Dacia
Duster, primul SUV românesc. Design-ul nu mai poate fi considerat
chiar o surpriză, după ce în vară au tot apărut poze spion ale
modelului, care se prezintă de la bun început ca un 4×4 veritabil.
Dimensiunile sunt ca ale unui SUV compact, cu o lungime de 4,31 m
și 1,82 m în lățime, ce îi permite să fie o soluție optimă atât
pentru mediul urban, cât și pentru terenul accidentat. Greutatea
limitată la 1.180 kg pentru 4×2 și 1.280 kg pentru versiunea 4×4
fac din Duster un vehicul agil.
De asemenea, modelul beneficiază de o gardă de sol de peste 200
mm. Comanda unică și intuitivă (de proveniență Nissan) situată în
habitaclu, la baza consolei centrale, îl ajută pe șoferul unei
Dacia Duster să selecteze cu ușurință modul de tracțiune – Auto
(repartizarea cuplului între puntea față și spate se face automat
în funcție de condițiile de aderență), LOCK (șoferul închide
electronic modul 4×4 și transferă în permanență 50% din cuplu
punții spate) și 4×2 (transmisia e setată pe două roți
motrice).
Portbagaj de până la 475 de litri
În ceea ce privește interiorul, noul model oferă locuri
confortabile pentru cinci adulți. Capacitatea portbagajului este
fără concurență, dacă ținem cont de dimensiunile compacte ale
vehiculului, acesta oferind până la 475 de litri.
Dacia Duster va fi disponibil în versiunile 4×2 și 4×4, cu o
motorizare pe benzină – 1,6 16v 110 CP precum și două motoare
Diesel – 1.5 dCi de 85 CP și 1.5 dCi de 105 CP. Primul exemplar
ieșit pe poarta fabricii va intra în posesia lui Traian Băsescu,
președintele României.
Pornește de la 12.000
de euro
Chiar dacă Dacia nu a făcut declarații oficiale legate de preț,
un model de bază cu tracțiune doar față și motorul pe benzină de
1.6 litri ar putea avea un preț de pornire de aproximativ 12.000 de
euro. În același timp, modelul de top cu tracțiune 4×4 și motorul
diesel de 1.5 dCi nu va depăși 16.000 de euro. De altfel, cei de la
Dacia au confirmat că Dusterul rămâne fidel filosofiei mărcii – un
raport preț/interior aproape imbatabil, cost de utilizare redus, un
consum limitat, nivel de securitate optim și o fiabilitate
garantată. Modelul este fabricat în uzina din Mioveni și, începând
cu primăvara anului 2010, el va fi vândut în cele două versiuni,
4×2 și 4×4, în Europa, în Turcia și în țările din Nordul Africii
(Maghreb).
„Nu vă așteptați ca Duster să fie cel mai reușit SUV. El
va fi însă cea mai ieftină soluție pentru un SUV în lume”,
Tudor Bratu, redactor-șef Promotor