Început de război în garajul Mercedes. Lewis Hamilton și Nico Rosberg se spionează reciproc
- Rosberg a fost ajutat de echipă în Bahrain, cu un ghid complet pentru a-l depăși pe Hamilton, dar tot nu s-a impus. Riposta englezului a venit imediat după cursă
- Hamilton a explicat după cursă cum s-a evaporat distanța dintre el și Rosberg, din cursa precedentă: Rosberg a fost ajutat de echipă să micșoreze ecartul
- După trei etape, Rosberg este lider la general, cu 11 puncte în fața lui Hamilton, deoarece englezul a abandonat, din cauza problemelor tehnice în cursa de debut a sezonului
- „Îl voi studia și eu pe Rosberg pentru a deveni mai rapid„
Lewis Hamilton se află pentru a doua oară în centrul unui război intern în Formula 1. Pilotul englez a descoperit în Bahrain complicațiile care apar atunci când concurezi într-o echipă germană, alături de un neamț. S-a duelat în trei reprize, roată la roată, cu Nico Rosberg, coechipierul de la Mercedes, amintind de duelurile Senna-Prost din epoca clasică a reginei motorsportului. S-a impus, dar la final, și-a avertizat echipa că s-a simțit „lucrat” în timpul week-end-ului de cursă.
A primit „Un ghid pentru idioți – cum să-l bați pe Lewis Hamilton -, dar nu a știut ce să facă cu el”, îl ironizează mirror.com pe Rosberg
În deșertul asiatic, Hamilton a avut viață grea, chiar dacă superioritatea monopostului Mercedes îi permite deocamdată să se distanțeze rapid de piloții celorlalte echipe. Plecat al doilea din grilă, și-a depășit coechipierul după primul viraj. În primele 40 de tururi, englezul reușise să se desprindă de pluton, dar și de Nico Rosberg, la 10 secunde. În turul 41 însă, accidentul din coada clasamentului, dintre Pastor Maldonado și Esteban Gutierrez, a adus pe pistă mașina de siguranță. Ecartul britanicului s-a spulberat, lăsându-l în ultimele 10 tururi în situația de a apăra cu toate mijloacele victoria, în fața coechipierului său, care venea ca un tăvălug, cu pneuri mai moi, mai aderente și mai performante. Deși avea pneuri dure, față de softurile coechipierului său, fapt ce îi conferea un handicap teoretic de aproximativ 0,65 secunde pe tur, de câte ori Hamilton a fost depășit, Rosberg nu a rezistat în față mai mult de un viraj, iar în ultimele trei tururi campionul mondial din 2008 a reușit să se desprindă la o secundă în față.
- Echipa Mercedes a participat în aceste zile la sesiunea de teste din Bahrain: Nico Rosberg a testat marți, iar Lewis Hamilton – miercuri.
La conferința de presă, Hamilton l-a felicitat pe Rosberg, apreciind că acesta a făcut o cursă mai bună, deoarece ritmul său de cursă a fost mai bun la final. Pentru presa britanică însă a vorbit mai deschis, trimițând săgeți evidente către echipa sa: „Cineva din echipă a făcut o cercetare minuțioasă a cursei mele din Malaysia. De când am ajuns în Bahrain, Nico a avut un dosar întreg pe masă, care i-a arătat exact unde sunt eu rapid și a folosit aceste date în avantajul său„. Reacția englezului a fost moderată, anunțând ferm că așteaptă să fie tratat la fel de echipă și că pentru cursele viitoare va analiza și el cifrele lui Rosberg. Presa engleză a declanșat însă un mini-război împotriva lui Rosberg, în semn de susținere pentru singurul pilot britanic cu șanse la titlu în acest an, în Formula 1. Un război care este pe punctul să explodeze și în garajul echipei germane și care ar putea pune în pericol titlurile mondiale din acest an, la care, acum, Mercedes este favorită clară.
Situații în oglindă pentru Hamilton: la McLaren a fost favorit în fața lui Alonso, la Mercedes este adversarul unui pilot „local”
Conflictul din acest an de la Mercedes seamănă mult cu ceea ce s-a întâmplat cu 7 ani în urmă, între Hamilton și Alonso. În 2007, la debutul alături de McLaren, Hamilton a fost la cuțite cu Fernando Alonso, dublu campion mondial la acel moment și ajuns la echipa săgeților argintii cu pretenții de lider. „Perla neagră a britanicilor” a primit rapid eticheta de protejat al echipei anglo-germane, legăturile naționaliste și sentimentale dintre pilotul care „a crescut în fabricile McLaren” și Ron Dennis, team-managerul săgeților, făcând ca relațiile dintre cei doi piloți și echipă să fie foarte tensionate. În consecință, McLaren a ratat ambele titluri ale sezonului și a fost târâtă de mărturiile lui Fernando Alonso într-un imens scandal de spionaj, în urma căruia a primit o amendă record, de 100 de milioane de euro. Cei doi piloți McLaren-Mercedes au terminat atunci la egalitate, la general, în spatele lui Raikkonen, iar la constructori echipa a fost descalificată. În ultimele etape ale sezonului, Alonso a refuzat orice fel de colaborare cu Hamilton, a evitat să facă schimb de configurații și setări pentru mașină, iar cei doi piloți s-au șicanat reciproc în sesiunile de calificări.
În 2014, la Mercedes, situația s-a inversat pentru englez, iar Hamilton, deși cursa din Bahrain s-a terminat bine pentru el, a transmis clar echipei că știe ce se întâmplă și nu este dispus să cedeze și să accepte să fie dezavantajat.
Formula 1 – bani mulți, orgolii mari, tensiuni epice între coechipieri
De-a lungul anilor, în Formula 1 duelurile în cadrul echipelor au fost chiar mai aprinse decât confruntările cu piloții celorlalte echipe. Nu de puține ori, piloții care s-au simțit nedreptățiți au părăsit echipele, aruncând vorbe grele foștilor colegi.
Cuplul Senna – Prost, cea mai „grea” linie de piloți din Formula 1
Ayrton Senna și Alain Prost au fost coechipieri la McLaren Honda timp de doi ani, în 1988 și 1989. Prost concura pentru echipa lui Ron Dennis din 1984, era dublu campion mondial, iar Senna venea în echipă fără niciun titlu. Cei doi piloți au fost lăsați să se lupte pe pistă, fără ordine de echipă, atitudinea echipei britanice fiind adusă ca exemplu de urmat în special în timpul dominației roșii Ferrari și a lui Michael Schumacher. La debutul în echipă, Senna a căștigat titlul în 1988, iar anul următor, coroana mondială a fost adjudecată de Prost, după un duel dincolo de limita regulamentului, în Japonia. Prost a părăsit echipa la finalul sezonului, nu înainte de a-și acuza coechipierul că nu a respectat anumite înțelegeri făcute înaintea curselor.
Michael Schumacher – considerat devorator de coechipieri la Ferrari
De-a lungul întregii perioade de dominație Ferrari, Michael Schumacher a fost acuzat că ar fi beneficiat de tratament preferențial din partea Scuderiei italiene. La venirea la Ferrari, Schumi a coagulat în jurul său o echipă sudată, alături de care a lucrat la un proiect prin care să scoată echipa din criză. În 1999, anul în care Schumi a ratat a doua parte a sezonului în urma accidentului de la Silverstone, Eddie Irvine a acuzat echipa Ferrari că l-a sabotat în ultima cursă, mecanicii venind cu trei roți la schimbul de pneuri, și că nu a fost lăsat să câștige titlul mondial la piloți alături de italieni, înaintea germanului. Titlul i-a revenit lui Mikka Hakkinen, iar la finalul sezonului irlandezul, nemulțumit, a părăsit Scuderia. De-a lungul celor șase sezoane petrecute alături de Ferrari și Michael Schumacher, brazilianul Rubens Barrichello s-a plâns și el de mai multe ori că mașina sa nu este la fel de performantă ca cea a pilotului german.
Vettel-Webber, cel mai recent duel aprins, la Red Bull
Mark Webber a contestat vehement, în 2010, decizia echipei de a lua eleronul față al mașinii sale pentru a-l monta pe mașina lui Sebastian Vettel, înaintea calificărilor pentru Marele Premiu al Marii Britanii, de la Silverstone. Câștigând cursa, australianul a oferit una dintre replicile rămase celebre în sport, apostrofându-și echipa, prin radio „nu-i rău pentru un număr doi”. Webber a rămas alături de echipă încă trei sezoane, problema statutului său fiind un subiect controversat pentru liderii echipei.
900 de Marii Premii s-au disputat, în Formula 1, de la debutul din 1950
Articol scris de Cezara PARASCHIV