GM a prezentat la Torino în cadrul evenimentului Tech Show 2008, o serie de tehnologii ecologice, menite să reducă consumul de combustibil și nivelul noxelor eliberate în atmosferă.
Promotor a fost prezent la Torino pentru a vedea și studia pe viu tehnologiile viitorului în materie de reducere a consumului și noxelor elibarate de propulsoare în atmosferă, o parte dintre acestea fiind experimentale.
"Reducerea emisiilor de CO2, îmbunătățirea arderii în cazul motoarelor convenționale și dezvoltarea propulsiilor alternative, precum cele cu pilă de combusitie și cea complet electrică, reprezintă o prioritate a concernului american GM", a declarat Mike Arcamone, vicepreședintele GM Powertrain Europa.
Promotor a avut ocazia să testeze în premieră o parte din mașinile echipate cu tehnologii care își vor face apariția pe piață peste câțiva ani, precum propulsia cu pilă de combustie, motorul echipat cu sistemul HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition), dar și autovehicule echipate cu ultimele inovații în materie de îmbunătățirea arderii în motoarele convenționale. Propulsia cu hidrogen (pilă de combustie)
Pila de combustie reprezintă vârful icebergului în ceea ce privește reducerea drasctică a emisilor de CO2. Promotor a testat, în premieră, un vehicul echipat cu un astfel de sistem și putem să vă spunem că am ramas foarte surprinși de comportamentul mașinii.
Grație motoarelor electrice, alimentate cu energie electrică rezultată în urma combinării a două molecule de hidrogen cu una de oxigen, cuplul motor este furnizat încă de la turații foarte reduse ale motoarelor. Practic, la cea mai mică atingere a pedalei de accelerație, cuplul motor "te lipește" de scaun. Un dezavantaj al acestei tehnologii este lipsa sunetului de motor clasic, singurul lucru care se poate auzi fiind un sunet precum cel al noilor garnituri de metrou în momentul de accelerare a acestora. După spusele inginerului responsabil cu acea mașină, autonomia mașinii este de peste 400 km. Opel Vectra HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition)
Un alt model testat, mai bine spus un prototip, a fost Opel Vectra HCCI. Mașina este echipată cu un propulsor pe benzină de 2,2 litri, care a suferit o serie de modificări în vederea fucționării acestuia asemenea motoarelor diesel. Astfel, pe o anumită plajă de turații, aprinderea benzinei se face prin compresie, asemenea propulsoarelor diesel, evident într-un mediu foarte bine controlat de o serie de senzori. Plaja de turații în care motorul lucrază prin compresie este până la 2.000 rpm – peste această turație aprinderea combustibilului se face "tradițional" prin scânteie.
Comportamentul motorului până la 2.000 rpm este exact la fel ca la un diesel, inclusiv sunetul acestuia este la fel. Avantajul acestei tehnologii este că, prin compresia amestecului aer/benzină, se obține o ardere mai eficientă, ceea ce se traduce într-o reducere a consumului de combustibil cu până la 15%.
Prof. Uwe Grebe a precizat că cel mai mare avantaj al acestei tehnologii este că, prin acest proces de combustie, motorul se apropie foarte mult de performațele unui propulsor diesel. Sistemul va fi disponibil pe scară de producție atunci când vor fi rezolvate problemele legate de robustețea motorului în diferite zone climatice și calitatea diferită a benzinei. Â Cadillac Escalade 2 Mode Hybrid
Pe lângă aceste sisteme ale viitorului, cei de la GM ne-au prezentat și tehnologiile hibride, implementate deja pe modelele de serie. Sistemul 2-Mode Hybrid se găsește în echiaparea lui Chevrolet Tahoe, iar în Europa tehnologia va fi disponibilă în curând pe Cadillac Escalade.
Tehnologia 2-Mode Hybrid este practic o transmisie variabilă electrică EVT (Electrically Variable Transmission). Sistemul este compus din 2 motoare electrice cu o putere de 82 CP, fiecare cuplat la o baterie nichel-metal. Autonomia mașinii propulsată doar în mod electric este de aproximativ 60 de km. Sistemul mai beneficiază și de un propulsor cu ardere internă, fiind utilizat pentru reîncărcarea bateriilor în timpul rulării, dar și pentru propulsia efectivă a mașinii. 2-Mode Hybrid reduce consumul urban cu aproape 50%, ceea ce în cazul SUV-urilor reprezintă o cantitate suficient de mare de combustibil "salvată". 1,4 Turbo & 1,6 CNG Turbo
GM va introduce din 2009 două noi propulsore care beneficiază de îmbunătățirea procesului de ardere: motorul turbo de 1,4 litri și propulsorul turbo de 1,6 litiri CNG (Compressed Natural Gas).
Noul propulsor supraalimentat de 1,4 litri va avea o putere estimată care va fi cuprinsă în intervalul 120-140 CP și un cuplu motor cuprins între 175 Nm și 200 Nm. Motorul va beneficia de un consum cu aproximativ 8% mai redus în comparație cu un propulsor de cilindree mare care dezvoltă o putere similară. Propulsorul va echipa întreaga gamă de mașini GM începând cu 2010.
Propulsorul de 1,6 litiri CNG turbo este o nouă varinată a familiei de propulsoare de 1,6 litri. Acesta funcționează cu gaze naturale sub presiune. Motorul va genera o putere aproximativă de150 CP și va fi introdus pe piață în 2009 în echiparea lui Opel Zafira.
www.promotor.ro
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER