INTERVIU | Andrea Dovizioso, unul dintre „greii” MotoGP, exclusiv pentru ProSport. „Aveți circuite în România? Mi-ar plăcea să pilotăm acolo”. Despre întâlnirea cu Maradona: „Era deja gras, însă avea piciorul magic”
Puțini piloți au rămas la nivel înalt în MotoGP pe o perioadă lungă de timp. În activitate, dincolo de „regele” Valentino Rossi, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo și Andrea Dovizioso sunt numele care au schimbat sau vor schimba team-urile importante și au rămas în top. Cu ultimul a discutat ProSport la GP-ul din Brno, cursă care a avut loc weekendul recent încheiat și care a adus victoria surpriză a lui Cal Crutchlow. Interviul a fost făcut joi, cu o zi înainte de primele sesiuni de antrenamente, într-un moment în care Ducati, echipa lui Andrea Dovizioso, venea după un rezultat excelent. Dovi ieșise al doilea în cursa din Austria, iar colegul său, Andrea Iannone, câștigase prima cursă pentru Ducati după șase ani.
Întâlnirea care a avut loc în centrul de ospitalitate Ducati, un spațiu mobil care ia „naștere” din combinarea TIR-urilor care călătoresc cu echipele din MotoGP în toată lumea, și a durat aproximativ 10 minute. Deși poate părea puțin, timpul acordat ProSport este același pe care l-au primit în aceeași zi reprezentanții MCN (Marea Britanie) sau Corriere dello Sport (Italia) și este timpul maxim oferit în afara interviurilor speciale, programate din timp, și care de obicei sunt acordate deținătorilor de drepturi TV sau publicațiilor importante ale lumii.
Reporter: Andrea, încă mai ești supărat după Austria? Ai ieșit pe doi în cursa în care Iannone a adus prima victorie pentru echipa voastră după 6 ani, nu păreai tocmai mulțumit la final.
Andrea Dovizioso: Sincer să fiu, primul sentiment pe care l-am avut când am trecut linia de sosire pe locul doi a fost de dezamăgire. Știam că sunt foarte, foarte rapid și că am șansa să câștig cursa. Din păcat nu am ales guma spate potrivită și asta a făcut diferența la finalul cursei. Repet, am fost foarte dezamăgit, dar pe măsură ce au trecut orele, după cursă, mi-am dat seama că am pilotat foarte, foarte bine. Să obținem locurile 1 și 2 pentru Ducati a fost ceva de necrezut. Mulți oameni de la Ducati au muncit, de pe circuit sau de la casele lor, pentru acest rezultat.
Ce s-a întâmplat pe Red Bull Ring a mărit pretențiile de la voi, de la piloții Ducati, pentru cursa de la Brno.
(precaut, începe printr-o grimasă) Da… Eu cred că e un circuit greu cam pentru toată lumea, e rapid, aderența nu e cea mai bună, sunt multe denivelări, nu va fi ușor. Noi venim după o cursă bună, am reușit să câștigăm și un pic de viteză, dar chiar și așa Brno nu e un circuit pentru noi, abordarea virajelor precum cele de aici nu e tocmai calitatea Ducati, punctul nostru forte. Cred că Yamaha va fi bună aici, dar nu știu, se poate întâmpla orice.
Dacă aș fi fan Ducati, luându-mă după cum a arătat motocicleta în ultimele curse, după ce ați făcut în Austria, m-aș aștepta la o victorie la Brno. Aș fi nebun?
Să câștigăm în Brno? Pfff… Ar fi incredibil să se întâmple așa ceva.
Deci aș fi nebun.
(râde) Da, ai fi un pic nebun. Cum am spus, nu suntem departe. Și când nu ești departe de cei mai rapizi poți obține aproape orice rezultat în cursă.
Atunci spune cursa în care Ducati are cele mai mari șanse pentru o nouă victorie.
Cred că la Motegi putem, da! Cred că acolo poate fi o șansă bună pentru noi.
La anul te bați pentru titlul mondial? Vei avea un coleg nou, pe Jorge Lorenzo, obiectivul e titlul mondial și pentru tine și pentru el?
Da, desigur! Pentru asta suntem aici, motocicleta noastră este puternică. Într-adevăr, nu este suficient de puternică pentru a ne putea permite să ne batem la titlul mondial în acest sezon, însă suntem aproape. Dacă reușim să ne îmbunătățim măcar un pic, să eliminăm din toate punctele slabe pe care le-am identificat sezonul ăsta, atunci ne putem bate, cu siguranță.
Știu că nu mai ai mult timp și i-am promis lui Julian (n.r. – Julian Thomas, Ducati MotoGP Press Manager) că mă încadrez în cele zece minute promise. Însă vreau să schimb subiectul. (Dovi face ochii mari, la fel și Julian Thomas. De obicei interviurile pre-cursă sunt la obiect, întrebările sunt concentrate pe subiecte ce țin de cursa ce urmează sau de cursa precedentă. Subiectul rămâne la motociclism și pentru că, de cele mai multe ori, jurnaliștii care au acces la piloții MotoGP reușesc să facă suficient de multe interviuri cu ei pe parcursul unui singur an încât să epuizeze toate subiectele)
Da? (zâmbește nedumerit) Ok!
Am citit ceva din 2004 despre tine, e un articol care a fost și pe site-ul MotoGP.
Două mii cât?
Patru, două mii patru, acum 12 ani!
Wow! Așa…
Vorbeai atunci despre cariera ta în fotbal. Cum că ai început sportul cu fotbalul, dar mai apoi ai ales motociclismul. Te mai uiți la fotbal și acum
(răsuflă ușurat, probabil se aștepta la altceva) Da, mă mai uit, mă uit la mult fotbal. Dar să știi că nu e sportul meu preferat. Spre exemplu, mă uit toată ziua la tot ce se televizează de la Jocurile Olimpice. Dacă pot să stau 24 de ore în fața televizorului nu schimb de la Jocurile Olimpice.
Interesant.
Da, sunt un tip sportiv doar. Îmi place să văd atleții care își duc corpul la limită, care știu să speculeze punctele forte ale corpului.
Trebuie să te mai întreb un lucru pentru că ai fost unul dintre norocoșii planetei. În 2008 ai jucat fotbal cu Maradona.
(intervine și zâmbește mândru) Oh, da! Într-un eveniment caritabil, da!
Cum a fost?
Era deja gras, să știi! (râde) Dar piciorul îi rămăsese magic. Eram destul de tânăr și nu știam, nu văzusem meciurile pe care le făcuse pentru Napoli în trecut. Dar dacă intri acum pe internet și te uiți la video-uri de atunci o să rămâi uimit. De fapt intră și uită-te doar la ce făcea cu mingea la încălzire, înainte de meciuri. E de necrezut!
Îl mai iubește lumea și acum în Napoli.
Și încă cum!
Am promis că termin repede, mă țin de cuvânt. Te-a informat Julian că vin din România, spune-mi două vorbe pe care să le duc înapoi românilor pasionați de MotoGP!
Cred că MotoGP-ul crește tot mai mult și apar fani din toate colțurile lumii, fani care vor chiar să facă sportul ăsta. Sigur, e un sport foarte scump, nu e ușor să poți pilota motociclete pe circuit. Chiar, asta vreau să transmit, dacă vreți să pilotați tare, mergeți pe circuit nu pe străzi! Mi-ar plăcea să ajungem cu MotoGP-ul în România. Aveți circuite?
Da, avem de puțin timp un circuit, Motor Park România.
Unde e?
E lângă București, lângă capitală. E destul de aproape de aeroport, de hoteluri, însă nu e la standardele MotoGP încă.
Cât de mare e? Ce lungime are pista?
Cred că depășește patru kilometri, inițial era mai mic însă au fost făcute lucrări și l-au mărit.
Nu e rău. Mai poate fi dezvoltată zona, e spațiu liber în jur?
Da, deocamdată nu e nicio construcție în jur. E cam în câmp deschis.
Da, interesant. Păi, nu se știe niciodată. Poate că pe viitor venim și în România.
Andrea Dovizioso a avut un weekend nefast la Brno. După ce s-a calificat abia al șaptelea pentru cursă, pilotul italian a abandonat din pricina problemelor cu guma față. Așa cum s-a întâmplat cu mulți dintre piloții care au luat startul la Brno, condițiile de asfalt umed i-au forțat să aleagă între cele două opțiuni de gumă față, soft și hard, prima dovedindu-se falimentară pentru aproape toți cei care au ales-o. De altfel, performerii zilei de duminică, Cal Crutchlow și Loris Baz, au fost singurii care au ales să plece în cursă cu gumă hard pe față. În urma rezultatului slab, Andrea Dovizioso e abia pe poziția a opta în clasamentul general al clasei MotoGP.