INTERVIU | Cătălin Cazacu, rebelul motociclismului din România: „Încerc să construiesc un personaj care să spargă barierele comunității moto”. Ce spune despre rivalitatea cu Robi Mureșan

INTERVIU | Cătălin Cazacu, rebelul motociclismului din România:
  • Publicat:
  • Actualizat:
  • Cătălin Cazacu vorbește despre rivalitatea de pe circuit cu Robert Mureșan, analizează prima etapă din Campionatul Național de Motociclism Viteză și explică de ce a terminat la 14 secunde în urma arădeanului
  • Pilotul de 30 de ani explică felul în care s-a orientat, în ultimii ani, în a se transforma într-un personaj care sparge barierele comunității moto. Cătălin Cazacu are în acest moment două parteneriate importante de imagine
  • Cazacu își manifestă admirația față de Valentino Rossi și face o paralelă pentru ProSport între situația în care se află „Il Dottore” cu Marc Marquez și rivalitatea dintre el și Robi Mureșan

Ziua de 3 mai 2015 este una care va rămâne pentru totdeauna în istoria motociclismului viteză din România. Atunci, în țara noastră s-a reușit în premieră organizarea unei competiții naționale de motociclism viteză  în condiții civilizate, pe un circuit. Motor Park Adâncata a fost pista pe care s-au întâlnit, la clasa Superbike 1000, doi dintre cei mai apreciați piloți ai țării: Robert Mureșan și Cătălin Cazacu. Ambii pe motociclete BMW S 1000 RR, ambii cu pretenții la primul loc. Mureșan a câștigat cursa într-o manieră categorică, la 14 secunde în fața lui Cazacu, în ceea ce arădeanul numea un antrenament foarte bun pentru etapa din WSBK Superstock 1000 de pe Donington Park.

Cazacu a acuzat o problemă tehnică, dar și o greșeală de pilotaj care l-a făcut să piardă contactul cu Mureșan într-un tur în care era mai rapid decât arădeanul, motiv pentru care următoarea etapă din Campionatul Național de Motociclism Viteză se anunță cel puțin la fel de interesantă. Cătălin Cazacu (30 de ani) a acceptat un dialog amplu cu ProSport în care a tras concluziile cursei de weekendul trecut, dar a vorbit și despre munca pe care o depune în încercarea de a se promova și în afara comunității moto.


Pilotul a început sezonul 2015 în șaua unui BMW S 1000 RR model 2015 în urma unui parteneriat de imagine pe care timișoreanul l-a semnat cu BMW Motorrad România. Foto: BMW

ProSport: Cătălin, cum a fost pentru tine desfășurarea weekendului din prima etapa CNMV de pe Motor Park Adâncata?
Cătălin Cazacu: A fost o experiență! Una bună. Lupta cu Robi e tot timpul bine-venită și mă bucura prezența lui. Îmi doream foarte mult victoria, din păcate nu a fost să fie așa, îl felicit pentru victorie și pentru parcursul pe care l-a avut. Pe de altă parte, eu am multe chestii pe care mi le imput. Am facut niște greșeli care m-au dus către acel rezultat. Sâmbata nu am forțat deloc și nu am mers pe ploaie pentru că toate prognozele spuneau că în ziua cursei va fi soare și nu găseam niciun motiv sa forțez pe ploaie. În ziua cursei am luat o decizie pripită, nu am apucat să îmi setez motocicleta pentru ploaie, am ieșit de la boxe cu 10 secunde înainte să se închidă poarta. În timpul cursei am avut ghinionul de a ieși în decor în al treilea tur, tur în care eram mai rapid și, din păcate, am pierdut contactul cu el. Am decis să îmi conserv poziția pentru că am avut și niște probleme la tija schimbătorului, dar per total a fost o experiență. E un lucru motivant pentru mine că am cu cine să mă lupt.

Imediat dupa cursă, noi am dat un titlu care a revoltat o parte a lumii moto din România. Noi am scris că „Robi Mureșan a distrus competiția la CNMV„, bazându-ne strict pe ceea ce a însemnat diferența de 14 secunde dintre voi doi la finiș. Cum ai primit tu articolul respectiv?
Dacă eram la început, m-ar fi atacat, dar în momentul de față sunt trecut prin chestii de genul ăsta. Comunitatea judecă singură pentru că spuma motociclimului românesc a fost prezentă pe circuit. Lumea înțelege în momentul de față ce înseamnă un pilot de nivel mondial, ce înseamnă o echipă de nivel mondial și ce înseamnă o echipă de nivel național (n.r. – Cătălin Cazacu se referă la faptul că Robi Mureșan s-a prezentat la Adâncata cu motocicleta și cu echipa cu care concurează în World Superbike, la clasa Superstock 1000). Încă o dată, eu nu încerc să umbresc performanțele pe care le-a făcut Robi, departe de mine. Legat de ce ați scris, pe mine nu m-a afectat.

Mă bucur că a sărit comunitatea pentru mine și m-a salvat, asta îmi face doar bine. Din lupta asta, între ghilimele, am ieșit învingător. Comunitatea înțelege că eu sunt la un nivel net inferior din punct de vedere al tehnicii față de ceea ce înseamnă o echipă de nivel mondial. Nu jucăm tenis, să avem nevoie doar de o rachetă. Nici fotbal, să avem nevoie doar de un șort și niște ghete. În motorsport, materialul de concurs face diferența. O linie dreaptă e o linie dreaptă pentru toți, nu contează cât de bun sau de slab ești. Toți deschidem la fel de tare accelerația, iar ce se întâmplă pe durata liniei nu depinde de noi.


Cătălin Cazacu a avut o cursă solitară la Adâncata după momentul în care a pierdut legătura cu Robi Mureșan. Modelul pe care a concurat Cazacu este, potrivit propriilor spuse, un BMW S 1000 RR 2015 în varianta stock. Foto: facebook personal


„Motocicliștii români trebuie să spargă barierele comunității moto. Eu asta fac”

Cum e motocicleta ta? E o îmbunătățire sensibilă pe care BMW a adus-o modelului S 1000 RR din 2015?
Este o motocicletă foarte, foarte bună, e impresionat că au adus-o la un alt nivel față de modelele precedente. Doar că ea e gândită ca un model de stradă, iar de aici până la un model de curse ea trebuie să sufere câteva transformări. Problema e că fiind prea nouă încă nu sunt disponibile multe piese în varianta pentru curse. Motocicleta mea e mai aproape de stradă decât de curse, lucru pe care sper ca până la următoarea cursă să îl rezolv împreună cu cei de la BMW. Ma bucur că am susținerea lor și că investesc pentru a face performanță. O motocicletă cu adevărat pregatită cred că vom avea abia dupa jumătatea sezonului, atunci când vom pune și noi piesele racing pe ea. Momentan, ea are doar o tobă de eșapament în plus față de varianta stock.

Dacă ne ducem la BMW și ne cumpărăm un S 1000 RR varianta 2015, o să am exact motocicleta cu care te dai tu în curse?
Exact acceași, doar ca eu i-am schimbat toba. Nu am făcut nimic altceva.


INFO Cătălin Cazacu este primul pilot din țară cu care BMW Motorrad România semnează un parteneriat de imagine


Avem circuit, începem să avem și mediatizare. Ce crezi că mai lipsește din rețeta asta pentru ca nivelul de popularitate al motociclismului să crească?
Motociclismul e pe un trend ascendent, însă rămâne de văzut cât de abruptă e panta pe care urcăm. Față de se întâmpla în anii trecuți e adevărat că am urcat foarte mult, doar că ne raportăm la un nivel mult sub nivelul mării. Eu zic că exista potențial, dau mereu exemplul sporturilor de contact în România, felul în care au apărut și „boom-ul” pe care l-au avut. La fel se va întâmpla și cu sporturile cu motor, dar momentan cred că ne lipsesc personajele din motorsport. În interiorul comunității suntem cunoscuți, dar abia atunci când vom reuși să trecem peste bariera comunității va fi cunoscut și motorsportul. Adică atunci când vom avea vedete prin prisma acțiunilor de monden pe care ei le fac. Eu pentru asta am optat acum ceva timp și am reușit să trec peste limitele comunității. Lucrez 24 de ore pe zi la personajul Cazacu, unul dedicat motorsportului, dar care să se adreseze absolut tuturor.

Apropo de felul în care te vinzi. Am observat că ești singurul motociclist român care a venit la Motor Park Adâncata cu produse cu însemne proprii. E o chestie de amploare, fanii tăi au de unde cumpăra, să zicem, tricouri cu Cazacu?
E o acțiune pe care eu am gândit-o și care a fost privită cu reticență la început în interiorul comunității. Dacă mă adresam doar comunității, acolo unde suntem mulți prieteni, ei ar fi spus că nu e normal să cumpere un tricou cu mine, doar suntem prieteni. Ei, eu mă adresez oamenilor din afară, cei care simpatizează cu mine poate pentru că sunt înalt, poate pentru că sunt slab, poate pentru că sunt urâțel, poate pentru că sunt simpatic, din orice motiv. Dacă iei acel tricou ajuți motorsportul: ajuți cu bani acel pilot și promovezi mai departe o imagine, un personaj.

Concret, dacă un fan Cătălin Cazacu vrea un tricou cu tine, ce poate să facă pentru a obține unul?
În momentul de față eu încerc să bag linia mea vestimentară pe internet și pe facebook-ul meu. Chiar la circuit am bătut palma cu un dealer național de piese care are magazine în toată țara și o să introducem linia de tricouri în magazinele lor.


Cătălin Cazacu pe circuitul Motor Park de la Adâncata. Potrivit pilotului, faptul că România poate găzdui acum curse auto-moto este primul și cel mai important pas în ceea ce va fi o mai bună popularizare a motorsportului. Foto: facebook personal


„Știu cum e să vină un copil care să te , iar tu să o poți duce zâmbind. De aia îl apreciez pe Rossi”

Care crezi că sunt motivele pentru care sponsorii nu se îndreaptă către motociclism în țara noastră?
Cele clasice. În primul rând pentru că nu avem vizibilitate și dacă nu e vizibilitate nu ai cum să vinzi. Sponsorul îți dă bani pentru a fi promovat în fața unei mulțimi, iar dacă mulțimea este mică sponsorul nu are de ce să îți dea bani. Exact ce vorbeam mai devreme, trebuie să trecem de comunitate. Spre exemplu, dacă eu targetez să am sponsor o firmă de produse cosmetice, care se adresează tuturor oamenilor, atunci eu trebuie să exist în afara comunității moto. Spre deosebire de alți piloți am reușit să am sponsorizări și contracte de imagine cu BMW Motorrad România și cu La Martina, un brand internațional de îmbrăcăminte. 

Să rămânem la ideea pe care ai enunțat-o. OK, tu ești personaj, Mureșan, Mistode și Pascotă sunt personaje. Ai destulă experiență, spune-ne pe cine trebuie să stea presa cu ochii. Ai identificat tinere talente pe circuit?
Asta e o altă problemă delicată, faptul că de la an la an rămân aceleași personaje, iar asta nu poate însemna decât că cei care vin din spate nu au destulă răbdare. Eu fac acest sport de la 7 ani, mi-au trebuit cel puțin 15 ani de răbdare pentru a ieși în față. Acum toți care vin vor să iasă campioni din prima zi, dacă nu ies se lasă. Așa că personajele rămân aceleași: există Cazacu, există Mureșan, există Pascotă, există Mistode, sunt patru personaje mari și late! Ar fi destule, trebuie să reușim să conturăm aceste patru direcții, să existe fani, susținători pentru toți, atunci putem crește motorsportul împreună.


Prezența feminină de pe grila de start și pregătirea pentru curse cu ajutorul muzicii, două dintre elementele cu care Cătălin Cazacu s-a evidențiat în paddock de-a lungul timpului. Foto: facebook personal

Trecem și la MotoGP? Cum ți se pare, deși sună ciudat, surpriza făcută în acest sezon de Valentino Rossi. Italianul e acum primul la general după două curse câștigate.
Pare mult a strategie de marketing. Până acum un an nu intra nicicum în horă, iar când toată lumea paria pe „nu”, el a zis „da”. Șansele ca ce spun eu acum să fie reale sunt foarte mici, dar e un scenariu frumos, de film cu happy end. El e un mare campion și nu cred că există un motociclist care poate să spună cu mâna pe inimă că nu este un fan a ceea ce a făcut Rossi. Eu chiar sunt fan Rossi și îmi doresc să câștige titlul pentru că știu cum e să vină un copil să te „călărească” și tu să poți să duci chestia asta râzând. L-am admirat pentru zâmbet pentru că e greu să pici de sus, să găsești forța să revii. 

Cristian Scutariu / Redactor
Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat…
Adrian Mutu și Daniel Niculae la Hermannstadt, Marius Măldărășanu la Sepsi?!
Adrian Mutu și Daniel Niculae la Hermannstadt, Marius Măldărășanu la Sepsi?!
Elodia trăiește?! Mama lui Cristian Cioacă șochează! Unde ar fi nora ei, de fapt?!
Elodia trăiește?! Mama lui Cristian Cioacă șochează! Unde ar fi nora ei, de fapt?!
Cum l-a descris presa din Tunisia pe Laurențiu Reghecampf, după anunțarea noului contract
Cum l-a descris presa din Tunisia pe Laurențiu Reghecampf, după anunțarea noului contract
OFICIAL | Laurenţiu Reghecampf a semnat
OFICIAL | Laurenţiu Reghecampf a semnat
"Gigi Becali spunea că ai luat 300.000 de euro". Ce a făcut arbitrul care l-a dat pe finanţatorul FCSB în…
Actor celebru, diagnosticat cu cancer la doar 47 de ani. Anunțul șocant: „Am cancer colorectal”
Actor celebru, diagnosticat cu cancer la doar 47 de ani. Anunțul șocant: „Am cancer colorectal”
Viviana Sposub, imagini cu burtică de gravidă! Fanii sunt în culmea fericirii! ”Sarcina ușoară și multă sănătate”
Viviana Sposub, imagini cu burtică de gravidă! Fanii sunt în culmea fericirii! ”Sarcina ușoară și multă sănătate”
BANCUL ZILEI. – Bulă, de acum o să înveți 25 de ore pe zi!
BANCUL ZILEI. – Bulă, de acum o să înveți 25 de ore pe zi!
Ce salariu are un român din Germania, după 6 ani de muncă:
Ce salariu are un român din Germania, după 6 ani de muncă: "E corectă viața? Mă întorc în România"
OZN văzut în BUCUREȘTI?! Un fost oficial de la Pentagon a dezvăluit că...
OZN văzut în BUCUREȘTI?! Un fost oficial de la Pentagon a dezvăluit că...
Gigi Becali a fost aproape de o afacere uriaşă cu Donald Trump! Ce plan avea miliardarul american în România
Gigi Becali a fost aproape de o afacere uriaşă cu Donald Trump! Ce plan avea miliardarul american în România
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
Gigi Becali și-a băgat ginerele în anchetă după dezvăluirile din CANCAN! Milionarul i-a întocmit rechizitoriul monden lui Mincu și…
Anunț trist despre Regina Camilla. Vestea venită azi: „Cu mare regret, Majestatea Sa...”
Anunț trist despre Regina Camilla. Vestea venită azi: „Cu mare regret, Majestatea Sa...”
Mama lui Cristian Cioacă, convinsă că Elodia este în viață:
Mama lui Cristian Cioacă, convinsă că Elodia este în viață: "Într-un loc izolat, pensiunea familiei sale". De ce ar fi…
Accident teribil pe DN15! Vedeta a murit pe loc
Accident teribil pe DN15! Vedeta a murit pe loc
Cel mai bun mouse pentru jucătorii de titluri eSports
Cel mai bun mouse pentru jucătorii de titluri eSports
Dulapurile lui Ronaldo, Beckham şi Zidane din vestiarul lui Real Madrid, scoase la licitaţie
Dulapurile lui Ronaldo, Beckham şi Zidane din vestiarul lui Real Madrid, scoase la licitaţie
Noul SUV Suzuki Vitara este interensat... DETALIUL care însă ar putea bloca vânzările
Noul SUV Suzuki Vitara este interensat... DETALIUL care însă ar putea bloca vânzările
Maria Popovici a devăluit ce i-a revenit în urma partajului: „Farfuriile sunt la mine toate...”
Maria Popovici a devăluit ce i-a revenit în urma partajului: „Farfuriile sunt la mine toate...”
×