INTERVIU | Robi Mureșan a revenit cu succes în World Superbike la Stock 1000: „E un punct cât o victorie, nivelul este mult mai ridicat decât sezonul trecut”

Motociclistul român Robert Mureșan a reușit să termine pe poziția a 15-a cursa clasei Stock 1000 de pe circuitul Misano „Marco Simoncelli”. Arădeanul a revenit în competiție după o absență de cinci etape în acest sezon și a reușit să obțină un prim punct după o perioadă foarte lungă în care nu a mai mers cu motocicleta în regim de competiție. Rezultatul este cu atât mai impresionant cu cât Mureșan s-a prezentat pe circuitul italian cu o motocicletă inferioară ca specificații celor pe care le-au avut la dispoziție adversarii săi. La finalul cursei, Robert Mureșan a acceptat un scurt dialog cu ProSport.

Robi, felicitări pentru rezultat! Un prim punct la revenirea în competiție pare un rezultat foarte bun. Cum a fost?
Așa este, pot spune că sunt mulțumit de felul în care au ieșit lucrurile. A fost o cursă destul de grea pentru că am pierdut la start, eram pe locul 19 după prima tură, iar de abandonat au abandonat doar cei din spatele meu, deci am avut de depășit pentru a câștiga acest punct. 

Ce s-a întâmplat la start? Ai plecat de pe locul 15 în grilă și ai pierdut imediat mai multe poziții.
Am pierdut pentru că noi în warm-up am făcut un setaj prin care am „scurtat” motocicleta. Asta înseamnă că eram mai predispus la wheelie și nu am făcut un start bun în condițiile astea. Am plecat, s-a ridicat pe o roată, am încercat apoi să o redresez și am pierdut puțin. Lupta de revenire a fost destul de grea, am avut vreo trei depășiri cu D’Annunzio. Per total sunt mulțumit, mai ales că am urmărit toate etapele din acest an și bătaia e mai mare decât anul trecut, un loc 15 acum înseamnă probabil mai mult decât un loc 10 anul trecut.

Asta trebuia să fie întrebarea următoare. Poți compara nivelul de acum cu cel de sezonul trecut?
Nivelul este mult mai crescut, piloții sunt mult mai buni și echipele lor sunt mult mai pregătite. Se merge cu alte pneuri decât anul trecut, deci am început cu setajele de la zero. În plus, majoritatea au motociclete cu specificație 2015 care au multe îmbunătățiri. Eu cu asta a mea am probleme, deja de anul trecut nu prea mai făceam față, dar acum sunt depășit complet de mulți dintre adversari. Adică pentru mine locul 15 e o revenire foarte bună.

Din ce s-a văzut pe grafica site-ului WSBK, ultima ta depășire a fost asupra lui Cecchini, italianul cu care ai fost coleg sezonul trecut la H-Moto Team. Cum a fost?
Da, așa e! Cu două ture înainte de final l-am depășit. Ultimele două ture am fost cam speriat pentru că era cam gata cauciucul meu. Suprafața asfaltică a fost foarte corozivă și am terminat cauciucul foarte rapid, iar ultimele tururi am mers chiar la limită, era să cad de foarte multe ori. Am făcut niște slide-uri destul de mari cu spatele, dar am reușit să controlez până la urmă.

Ce urmează pentru tine vara asta? Care îți este programul?
Păi în mondial este o pauză de 2 luni, până la etapa de la Jerez. Până atunci voi mai avea două etape de campionat național, pe Motor Park Adâncata. Mă întorc în România cu o altă experiență, acum o să se vadă un progres mare față de ce s-a putut vedea în prima etapă.

CLASAMENTUL FINAL LA CLASA SUPERSTOCK 1000 ÎN CURSA DE LA MISANO

Publicat: 21 06. 2015, 20:43
Actualizat: 21 06. 2015, 20:47