Ion Țiriac, despre noul său automobil Porsche: „Este o mașină superbă, cu performanțe senzaționale”. Numărul impresionant de automobile pe care le are în colecție
Ion Țiriac a primit, joi, cheile automobilului Porsche 918 Spyder, cea mai scumpă din portofoliul constructorului german, despre care a spus că este o mașină superbă, cu „performanțe senzaționale”.
Ion Țiriac a prezentat, joi, noua mașină care a intrat în galeria Țiriac Collection, automobilul Porsche 918 Spyder, comandat anul trecut și fabricat special pentru omul de afaceri, modelul fiind cea mai scumpă mașină din portofoliul constructorului german.
Vehiculul hibrid a fost produs într-o serie limitată de 918 exemplare – toate sold out – și are numărul 378.
La evenimentul de prezentare a mașinii, Țiriac a spus că tot ceea ce este ediție limitată se vinde cel mai bine. „Este ultimul trend, al ultimilor cinci ani”, a spus omul de afaceri. „Vestea bună este că se vând (mașinile în ediție limitată, n.r.) cu prețul dublu, deja astăzi, după un an, an și ceva de când s-a terminat vânzarea la 918”, a precizat fostul jucător de tenis.
„Vestea proastă” este că o astfel de mașină costă foarte mulți bani, însă „numai atât cât este clientul dispus să plătească”, a mai spus omul de afaceri.
Ion Țiriac a precizat că prețul acestei mașini se situează în jurul valorii de 850.000 – 860.000 de euro. Ultima mașină de acest fel s-a vândut cu 1.600.000 de euro, acum patru luni, a precizat Țiriac.
De asemenea, acesta a menționat că nu are de gând, în viitorul apropiat, să vândă mașina, ci o va păstra în colecția sa, care, în prezent, însumează 360 de vehicule.
„Este o mașină superbă, are niște performanțe senzaționale, începând cu viteză sub trei secunde până la 100 de kilometri, cu securitate, cu tot ce este în jurul ei„, a spus Țiriac despre noua mașină achiziționată.
Întrebat de ce a ales acest model, Ion Țiriac a spus că, de fapt, el a fost cel ales.
„Nu cred că am ales-o eu, ei (reprezentanții Porsche, n.r.) m-au ales pe mine”, a spus Țiriac. „Lipsea oarecum din colecție. Eu am început târziu (să colecționeze mașini, n.r.), dar am recuperat în timp toată treaba asta. Sunt 360 de mașini, eu atâtea știu că am plătit. Dacă au mai dispărut pe traseu, pe undeva… Trebuie să fac o socoteală și vom vedea”, a mai spus omul de afaceri.
Acesta a precizat că, în urmă cu 30 – 40 de ani, nu a avut nici timp și nici mijloacele economice pentru a face asemenea achiziții costisitoare. „Dacă cumpăram acum 30 – 40 de ani, astăzi eram mare miliardar”, a spus fostul jucător de tenis, adăugând că nu a „cumpărat aceste mașini pentru a investi economic într-un viitor”. „Sunt mult mai simplu în cap și le cumpăr pentru că îmi plac”, a spus Țiriac.
Despre noul său automobil Porsche, Țiriac a afirmat că nu a apucat încă să îl conducă și îi va fi greu să facă acest lucru, deoarece ar avea nevoie de un permis pentru a „încerca” mașina în „mod decent, nu sălbatic”.
Michael Drolshagen, vicepreședinte After Sales Porsche AG și fost director al liniei de producție pentru modelul 918 Spyder, a fost cel care i-a înmânat lui Ion Țiriac cheile mașinii.
„Cheia este inclusă în prețul mașinii?”, l-a întrebat, glumind, Ion Țiriac. „Generozitatea este o calitate a germanilor”, a completat Țiriac, odată ce a avut confirmarea.
Țiriac a mai anunțat că, fiind circa 30.000 de elevi interesați să viziteze colecția sa de mașini și pentru că este „fascinat” de copii, va achiziționa și un autobuz. Acesta îi va aduce pe elevi, în grup organizat – așa cum cere legea-, la galeria sa auto.
„Un autobuz de 40-50 de locuri care să ia copiii din fața școlii să îi aducă aici, să stea două ore cu ei, să îi ducă înapoi”, a spus Țiriac, precizând că autobuzul ar putea fi folosit și în sprijinul fundației olimpice.
Totodată, Țiriac a menționat că va cumpăra în continuare mașini, pentru că aceasta „este o boală greu de vindecat”. Deocamdată nu are nimic pe listă, trebuie să „se uite în jur”.
Galeria Țiriac Collection include, începând cu această lună, un model Porsche 918 Spyder, o mașină super-sportivă produsă într-o serie limitată de numai 918 unități. Hibridul de performanță cu tehnologie plug-in poartă numărul 378 și a fost special dezvoltat pentru Ion Țiriac.
Succesoare a altor modele sport ultraexclusive din istoria Porsche, precum 904 Carrera GTS, 959, 911 GTI și Carrera GT, 918 Spyder se alătură autovehiculelor Porsche deja existente în galeria Țiriac Collection: Porsche Diesel Super S308 Tractor (1958), Porsche 356A (1957), Porsche 256B (1961) și Porsche 911 Carrera 3.2 (1989).
Porsche 918 Spyder este una dintre cele mai rapide mașini de stradă din lume, la ora actuală, echipată cu tehnologie întâlnită doar pe circuite de curse și având șasiul și caroseria construite în totalitate din fibră de carbon.
Unitatea este dotată cu trei motoare, un V8 de 4,593 cmc de înaltă performanță, care dezvoltă 608 CP, alături de două motoare electrice de ultimă generație cu o putere totală adițională de peste 279 CP, cumulând peste 887 CP. Datorită motorizării de tip hibrid, mașina este capabilă să se strecoare prin oraș fără a elibera emisii poluante și fără a produce zgomot. Bolidul cu tracțiune integrală accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2,6 secunde, are un consum de numai 3,1 l/100 km și atinge viteza maximă de 345 km/ h, la o greutate de 1685 kg.
Prețul de pornire al automobilului este de 847.000 de dolari (aproximativ 750.000 de euro).
Porsche 918 Spyder și alte 150 de modele emblematice aparținând celor mai importanți producători auto din lume pot fi admirate la galeria Țiriac Collection, de vineri până duminică, între orele 10.00 și 20.00. Mai multe detalii se găsesc pe site-ul tiriaccollection.ro și pe pagina de Facebook a galeriei.