Pe seama relației dintre Jorge Lorenzo și Valentino Rossi s-a scris foarte mult încă de când primul a venit la Yamaha pentru a-i fi coleg celui care făcuse deja istorie în MotoGP. Pe circuit, cel mai spectaculos duel dintre cei doi a fost, fără îndoială, cel de la Catalunya din 2009, atunci când Valentino Rossi a câștigat o cursă fabuloasă cu o depășire extraordinară în ultimul viraj. În afara pistei, despre răceala relației lor s-a scris deseori, iar zidul construit în garajul Yamaha pentru a nu lăsa mecanicii celor doi să se „inspire” unii de la ceilalți a fost mult comentat.
La începutul sezonului 2014, atunci când Valentino Rossi revenea la Yamaha după doi ani de anonimat la Ducati, italianul părea că vrea să își formeze o relație nouă cu Jorge Lorenzo. La nivel declarativ, lucrurile păreau să fie în regulă între cei doi piloți ai team-ului japonez, mai ales în condițiile în care pe circuit Rossi i-a fost superior lui Lorenzo. Însă cu doar câteva luni înainte de startul noului sezon, relația pare să fie la fel de încordată ca în momentul în care Rossi pleca la Ducati. Într-un interviu acordat de cei doi pentru crash.net, Lorenzo a făcut o declarație surprinzătoare.
Una dintre cele mai mari rivalități din sport: Senna – Prost
Pus să descrie modul în care colaborează cu Valentino Rossi, Lorenzo a spus că: „avem o relație precum cea a lui Senna cu Prost, sper să nu se termine așa cum s-a terminat pentru ei la Suzuka„. Spaniolul, dublu campion mondial, vorbește despre una dintre cele mai cunoscute rivalități din istoria sporturilor cu motor. Disputa dintre Ayrton Senna și Alain Prost și-a consumat două episoade dure, în 1989 și 1990. La finalul sezonului 1989, Prost l-a scos din cursă pe Senna în cursa de la Suzuka în ultimul viraj, atunci când ambii piloți aveau șanse la titlu. Deși conducea, Prost l-a șicanat pe Senna într-un moment în care brazilianul putea depăși pe interior – cei doi au ieșit în decor, însă Senna a reușit să reia cursa. Prost a câștigat până la urma titlul mondial pentru că brazilianul a fost descalificat pentru că a fost ajutat de stewarzi să revină pe traseu și a făcut-o scurtcircuitând virajul. Al doilea episod s-a consumat tot la Suzuka, în 1990. Senna, supărat pentru că a fost nevoit ca, din pole position, să plece în cursă de pe dreapta, pe partea murdară a pistei, l-a scos din cursă pe Prost în primul viraj. Senna a ieșit campion mondial.
Ultimele trei tururi ale cursei din Catalunya, din 2009
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER