Jumătate de revanșă Ferrari
Malaysia n-a mai avut spectacolul provocat de nenumăratele abandonuri de la Melbourne, dar Formula 1 poate fi spectaculoasă și fără accidente sau prea multe depășiri. Ceea ce putea și, după calificări și start trebuia, să fie cursa 100% Ferrari și revenirea după eșecul din Australia s-a transformat în doar 50% pentru Scuderia. Massa a făcut o greșeală de începător și doar Raikkonen a salvat Ferrari cu o victorie categorică. Dacă Massa s-a încurcat singur, McLaren l-a încurcat pe Hamilton și cu o primă oprire la pituri dezastru l-a trimis în pluton. Câștigători, chiar dacă nu de pe primul loc, sunt și Kubica, Kovalainen și Trulli.
Raikkonen impecabil, Massa lamentabil
Raikkonen și Massa au plecat roată la roată, dar până la urmă și-au dat seama că e stupid să se scoată reciproc din cursă și ordinea a rămas cea de la start. Ferrari a avut încă din start peste o secundă avans pe tur față de restul monoposturilor. În turul 11 Scuderia se distanțase deja la 10 secunde avans față de urmăritoare, iar după un sfert din cursă depășiseră deja primul întârziat, surprinzător Nico Rosberg. Prima intrare la boxe a fost scutită de probleme, dar rocada s-a produs previzibil: Raikkonen i-a luat fața lui Massa la ieșire. Apoi a mers tot mai bine finlandezul și a luat suficient avans pentru a nu avea emoțiile unei noi rocade, în sens invers, la următorul pit stop. N-a mai fost nevoie însă. Pentru că s-au dus însă vremurile când în aceste situații era simplu să-ți asiguri o clasificare 1-2. Massa a uitat probabil că nu mai are control al tracțiunii și, în turul 31, a pierdut controlul monopostului fără a fi forțat de cineva. Încă un abandon Ferrari, incredibil pentru o echipă renumită la fiabilitate. De data asta însă e vina pilotului. Pentru Raikkonen cursa s-a transformat astfel într-un marș triumfal solitar. Cu peste 20 de secunde avans, Kimi s-a oprit fără emoții a doua oară la pit-stop.
Hamilton a plecat excelent, urcând până pe 5. A avut un super-duel cu Alonso, care a reușit să se apere trei sferturi din prima curbă, dar apoi a cedat contra unui monopost mai bun și unui pilot mai abil. Hamilton a tras apoi din greu să se apropie de Webber, apoi de Kubica. De primul a scăpat când acesta a intrat la boxe. Dar apoi i-a venit rândul s-a facă prima intrare și dezastru: 19.3 secunde! Din cauza unei probleme la roata dreapta față Hamilton s-a trezit undeva după locul al zecelea! Apoi, după ce toți au făcut prima oprire, s-a găsit al șaptelea și nevoit să o ia de la capăt cu depășirile. Avându-l și pe Heidfeld în spate, decis să-l atace, n-a fost o situația ușoară. Urcat automat pe șase după abandonul lui Massa, Hamilton a avut în continuare de luptat cu Webber. Dar deși australianul a transmis pe radio echipei că mai devreme sau mai târziu va fi depășit, acesta a rezistat bine. După al doilea pit însă a cedat după ce a fost întârziat de un Super Aguri. Hamilton i-a trecut în față, dar poziția a cincea este evident o dezamăgire, cauzată de dezastruoasa primă oprire la standuri. Mult mai fericit Kovalainen cu un prim podium, după o cursă fără strălucire, dar și fără greșeală. La cum a mers Heikki este evident că și Hamilton putea mai mult fără acea sincopă de la boxe.
Triplarea Heidfeld – Coulthard – Aloso a fost elocventă pentru starea actuală. BMW e mai rapid evident decât Red Bull și Renault, iar între ultimele două constructorul francez are doar un mic avantaj. Bineînțeles neluând în calcul cât de pline au fost rezervoarele cu carburant. Pentru fostul campion mondial spaniol, Fernando Alonso, a fost evident că monopostul e încă departe de configurația pentru a trage la vârf. Deocamdată pentru Alonso pare important să termine cursele, să profite de abandonurile altora, iar faptul că reușește să rămână, calm, pe circuit este o confirmare a valorii sale ca pilot. Dacă în timp va fi ameliorat și monopostul, situația va fi cu totul alta. Deocamdată Alonso și Renault încă construiesc la el, au terminat a doua oară la rând în puncte, al optulea acum Alonso, încurajant pentru el că la aproximativ 20 de secunde per total de fostul coechipier-rival Hamilton. Senzațional timp chiar și cu problemele britanicului.
Trulli și Kubica, remarcații etapei
După un start mediocru, Jarno Trulli a confirmat totuși forma bună din calificări și a făcut o cursă "solidă". Poziția a patra este excelentă pentru Toyota, un monopost mult mai bun față de sezonul trecut. Iar în ultimele tururi a ținut curajos distanța față de "fiorosul" Hamilton care nu avea cum să fie mulțumit cu poziția ocupată.
Abandonuri
Bourdais – tur 1
Glock – accident cu Rosberg – tur 2
Sutil – tur 6
Massa – tur 31
Vettel – problemă de motor – tur 41
Lucian Lipovan