„KERS costă prea mult și e criză economică”
Sistemul KERS, adoptat în acest an, nu este pe placul tuturor echipelor participante la Formula 1. La prezentarea de ieri a noului monopost, F60, oficialii echipei Ferrari nu s-a sfiit să-și spună deschis părerea despre acesta. De fapt, nu sistemul este pus la zid, ci costul de dezvoltare a sa socotit a fi prohibitiv într-un moment în care se vorbește despre economii în Marele Circ.
"Am discutat și cu reprezentanții altor echipe, iar poziția noastră este că introducerea acestuia contravine acestei perioade. KERS este un sistem pe care noi vom decide să-l utilizăm pe mașina noastră numai dacă performanțele sale se vor ridica la înălțimea simulrărilor. Va fi o încercare tehnologică. Ziua de azi (n.r. luni) este foarte importantă, pentru că noi îl vom testa pe circuit. Noi nu ne așteptăm la nicio surpriză, dar sunt posibile ceva probleme atunci când el va fi efectiv utilizat pe pistă", a declarat Stefano Demenicali, directorul echipei Ferrari.
Red Bull a apelat la Renault
În aceeași zi, Red Bull a anunțat că a renunțat la proiectul de dezvoltare a sistemului KERS, care are drept scop recuperarea energiei cinetice, implicit asigurarea unui plus de cai putere. Nu se cunoaște ce a cauzat această decizie, doar că în urmă cu câteva luni, în timpul unui test, o baterie de înalt voltaj a iscat un incendiu la uzina Milton Keynes… Potrivit ITV, care l-a citat pe scoțianul David Coulthard, Red Bull va lua sistemul KERS de la Renault, firma care îi va oferi și motoarele anul acesta. "Am intenționat să facem propriul sistem, însă în final am decis că va fi mai puțin scump și mai eficace să lucrăm cu Renault în această privință".