La 10 secunde de F1!** Mihai Marinescu, tot mai aproape de porțile Marelui Circ
Pentru prima dată în istoria sporturilor cu motor din România, un român este mai aproape ca niciodată de lumea Formulei 1. Mihai Marinescu, ajuns pilot în Formula 2, a obținut recent prima victorie din carieră, pe circuitul de la Monza, succes care-i deschide deja noi perspective.
Sigur, până a ajunge pilot la una din echipele aliniate în Mondialul de Formula 1 mai este cale lungă de străbătut. Drumul este încă anevoios și mai ales costisitor din punct de vedere financiar. Care este însă distanța care-l separă pe Mihai Marinescu de Marele Circ? ProSport încearcă să vă prezinte diferența dintre Formula 1 și Formula 2 dintr-un unghi diferit, cel al timpilor înregistrați în cele două campionate. Puncte de reper: circuitul de la Monza, traseu pe care s-au desfășurat curse în ambele formule în această toamnă, și cifrele înregistrate de câștigătorii din Italia, adică de Mihai Marinescu, respectiv Sebastian Vettel.
La opt secunde de Ricciardo, la Monza
Diferența dintre cel mai bun timp realizat de german pe rapidul circuit din Italia și pilotul român este de aproximativ 17 secunde și jumătate. Mihai Marinescu ar fi prins însă un loc pe grila de start în MP de la Monza dacă monopostul lui aranjat de Williams ar fi fost mai rapid cu zece secunde. Ultimul timp acceptat în Grand Prix-ul Italiei a fost de 1’29.854, raportat la pole-ul obținut de Sebastian Vettel. Brașoveanul a efectuat cel mai rapid tur la Monza în a doua cursă de Formula 2 disputată pe acest circuit, când a scos puțin sub un minut și 40 de secunde. Și mai interesant, Daniel Ricciardo (Hispania), locul 16 în MP de la Monza, a obținut 1:32.013 pe cel mai bun tur în cursă, adică doar cu aproape 8 secunde mai bun decât Marinescu, în Formula 2. Trebuie remarcat că toate aceste cifre au fost obținute de mașini diferite. Cea din Formula 1 are un motor mai puternic și este mai bine gândită din punct de vedere aerodinamic, dar și mai greu de controlat. De fapt, aici constă și diferența dintre F1 și F2. Tradus în timp, Marinescu ar mai avea de „câștigat” cel puțin zece secunde pentru a pilota în cel mai puternic Mondial din lume la nivel de motorsport.