Limita e cerul
C3 Visiodrive a ajuns și în România. ProSport a testat noua
mașină compactă de la Citroën în ambele variante de motorizare. Pe
benzină, 1,6 vti 120 CP și motorină, 1,4 hdi 70 CP.
Deși la prima citire a fișei sale tehnice primul model îți atrage
atenția imediat, acesta nu m-a impresionat atât de mult precum
C3-ul cu motor diesel. Mai leneș, mai puțin feroce pe drumurile
grele de la noi din țară.
În schimb, C3 pe motorină pare excelent pentru cei sau cele care
vor să simtă șoseaua. Oricum, ambele modele punctează la design-ul
exterior, dar și interior, noul C3 clasându-se, evident, peste
predecesorul său. O mulțime de gadgeturi. Alături de sistemul audio
RD4 cu mp3, de USB Box (compus din priza USB + jack, compatibil
iPod, kit hands-free Bluetooth) și de sistemul de navigatie MyWay,
noul C3 propune un sistem HiFi inedit, care îi transferă pe
pasageri într-o adevărată sală de concert.
Un
„mărțișor” mai scump pentru femei
Noul C3 preia atuurile versiunii anterioare și îi adaugă noi
argumente de seducție: un stil mai sobru, calitatea superioară a
finisajelor, o arhitectură inteligentă, oferind și o habitabilitate
peste standardele segmentului. Și, cu toate acestea, el se menține
în categoria celor mai compacte vehicule de pe piață.
Principala „inovație” a noului model o prezintă parbrizul
„Zenith”, care mărește câmpul vizual al șoferului și pasagerului
față cu 80 de grade în sus. Și pentru că e destinat în principal
șoferițelor, C3 va fi comercializat în România începând cu această
lună, de mărțișor. Singura problemă ar fi însă prețul cam piperat.
15.600 de euro cu tot cu TVA pentru modelul testat pe benzină și
13.790 de euro pentru modelul pe motorină, care mie mi-a plăcut mai
mult.
Despre
noul C3
â–ºInteriorul noului C3 a fost inspirat de vehiculele premium, în
special de DS3
â–ºNoul C3 se înscrie printre cele mai compacte modele din
segmentul său. Cu lungimea de 3,94 m, lățimea de 1,71 m, noul C3
dispune de dimensiuni perfect adaptate utilizării în oraș.
â–ºUn spațiu generos la picioare pentru pasagerul din dreapta
față, în primul rând prin decuparea planșei de bord, ceea ce îi
permite să avanseze cu scaunul 8 cm în plus față de șofer,
menținând aceeași poziție confortabilă și eliberând totodată
spațiul pentru pasagerii din spate
â–ºDatorită aerodinamicii sale optimizate, noul C3 prezintă un
nivel scăzut al emisiilor de CO2 și un consum redus. La lansare,
versiunea de motorizare HDi90 cu filtru de particule va concretiza
eforturile în acest sens ale mărcii – 99 g/km de CO2
5.9 litri la suta de kilometri
reprezintă consumul mixt pentru modelul 1,6 Vti 120 CP
4.2 litri la suta de kilometri
reprezintă consumul mixt pentru modelul 1,4 Hdi 70 CP