Lorenzo, mesaj ”sensibil” către șefii echipei: ”Cred că Honda are puterea să satisfacă ambii piloți. Motocicleta actuală e pentru Marc”
Jorge Lorenzo, pilotul Repsol Honda, a evitat în ultimele tururi ale cursei de la Aragon o clasare extrem de rușinoasă. Spaniolul l-a depășit pe final pe Hafizh Syahrin și a încheiat GP-ul pe locul 20, penultimul, o performanță extrem de îndepărtată de așteptările care au înconjurat venirea lui la team-ul japonez. Deși are circumstanțe atenuante date de accidentările serioase pe care le-a avut în ultima perioadă, Lorenzo continuă să fie extrem de departe de potențialul său și într-o total altă lume față de colegul de echipă, de Marc Marquez.
La finalul cursei din Spania, Lorenzo a oferit un interviu în care și-a exprimat nemulțumirile legate de felul în care se prezintă în acest moment. ”Este adevărat că din clipa în care a apărut în MotoGP, motocicleta a fost construită pe cel mai rapid pilot, adică pe Marc. Așa cum știm, Marc are un stil mai special, foarte agresiv, cu frânări foarte agresive, iar motocicleta trebuia să funcționeze bine pentru el. Motocicleta oferă feeling riderului și pentru a putea scoate totul de la ea trebuie să ai un stil similar cu cel al lui Marquez”, a spus Jorge Lorenzo, citat de crash.net.
Speră la mai multă atenție din sezonul următor
Totuși, Lorenzo a continuat prin a sublinia faptul că așteaptă să beneficieze de mai mult suport din partea uzinei pentru a ”personaliza” motocicleta pe stilul său de pilotaj. ”În mod evident, Honda va urma stilul pilotului mai rapid, așa e normal. Însă Honda, o uzină mare, are potențialul să satisfacă ambii piloți. Nu în toate compartimentele, dar în multe dintre ele, eu așa cred. Să sperăm că se va întâmpla asta din sezonul următor”, a spus Lorenzo pentru sursa citată.
Dacă Marc Marquez, colegul său de la Repsol Honda, este liderul clasamentului mondial cu 300 de puncte și câștigarea titlului este doar o chestiune de timp, Jorge Lorenzo are în față un sezon dezastruos. Spaniolul a acumulat doar 23 de puncte în acest sezon, iar cea mai bună clasare avută a fost locul 11 în cursa de la Le Mans, Franța.