Cursa a început cu un Andrea „The Maniac Joe” Iannone care a vrut să iasă din „turmă”. Pilotul italian plecat din pole-position a ales să înceapă cursa cu gume soft-medium, în timp ce restul piloților din prima linie au mers cu medium/hard, gume teoretic mai potrivite circuitului austriac. Primele tururi au adus depășiri succesive, dar de scurtă durată, la vârf, primii șase piloți detașându-se complet de pluton. Piloții Ducati au dominat startul cursei și s-au instalat în frunte încă din start, cu Iannone în fața lui Dovi, ambii în fața cuplului Lorenzo-Rossi de la Yamaha. Situația la vârf s-a schimbat în momentul în care Dovizioso, mai cerebral, a forțat și l-a depășit pe Iannone, mutare pusă de toată lumea pe seama începutului finalului de gumă performantă pentru acesta din urmă.
Nu a fost cazul, Iannone s-a ținut aproape de colegul său, ba chiar a făcut tur record cu 13 tururi înainte de final și l-a lipit pe colegul său, lăsându-i în spate pe piloții Yamaha, vizibil mai lenți. Cu un soft uluitor de rezistent pe față, Iannone a forțat depășirea pe care a reușit-o cu șapte tururi înainte de final, pe porțiunea de frânare din virajul 9. Iannone rezistă la ritmul crescut, face tur record (1.24:561 cu 4 tururi înainte de final) și devine eroul Ducati în ultimul său sezon la teamul italian. Ducati obține astfel prima victorie din ultimii șase ani, după ce Casey Stoner încheia cu victorie acasă, la Phillip Island.
Situația de la vârful clasamentului general rămâne neschimbată, chiar dacă Marquez a terminat pe locul 5. Spaniolul de la Repsol Honda este lider cu 181 de puncte, 43 mai multe decât Jorge Lorenzo (138 puncte) și 57 de puncte mai multe decât Valentino Rossi (124 de puncte).
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER