Formula 1 merge în această săptămână în Mexic, pe Autodromo Hermanos Rodriguez, circuit situat la 2.285 de metri altitudine, iar aerul rarefiat va reprezenta o mare problemă pentru motoarele turbo ale bolizilor din Marele Circ.
Potrivit motorsport.com, răcirea propulsoarelor va fi mult mai dificil de făcut, iar pierderea de putere trebuie evitată prin mărirea turației. Directorul de operațiuni al Renault, Remi Taffin, a afirmat că este o premieră și o provocare totodată pentru era modernă a motoarelor turbo o cursă la o asemenea altitudine, mult mai mare decât cea de la Sao Paulo, circuit situat la 750 de metri desupra nivelului mării.
„Problema o să fie răcirea, cu siguranță, deoarece ai aceeași energie la ieșirea din motor, dar mult mai puțin aer pentru a face față la asta. Pe de altă parte, este turbocompresorul – ca să încerci să menții puterea ai nevoie de o viteză mai mare a turbinei decât de obicei. Am făcut destule simulări, dar nu știm exact unde ne aflăm”, a explicat Taffin.
Regulamentul F1 limitează turația la 125.000 de rotații pe minut, dar din motive de siguranță turbocompresoarele funcționează în jurul a 100.000 de rotații pe minut. Taffin spune că mărirea turației către limita maximă va fi o imensă provocare și ar putea cauza probleme de fiabilitate.
„Majoritatea turbocompresoarele funcționează la 100.000 de rotații pe minut, așa că dacă vrei să crești la 125.000 de rotații pe minut, e un design complet diferit”, a precizat el.
Echipele trebuie să compromită aerodinamica pentru răcire și să riște fiabilitatea mărind turația, spune inginerul frnacez
„Dacă o echipă decide să nu schimbe sistemul de răcire atunci va fi nevoită să facă lucruri care vor costa mult în ceea ce privește timpul pe turul de circuit. Dacă un producător de motoare decide să nu mărească turația, poate va pierde mai mult decât altul. Nu știm acum cât de departe va merge fiecare. Suntem destul de siguri că turbocompresorul nu va mai putea fi folosit după cursă, deoarece va fi împins la limită ca dracul. Probabil că după ziua de vineri va fi un dezastru. Dar orice se va întâmpla ar trebui să fie o consecință a deciziilor noastre. Dacă unii vor decide să nu schimbe răcirea, știi ce se întâmplă. Dacă nu vor mări turația vor ști ce ce vor pierde și așa mai departe”, a conchis Taffin.
Formula 1 revine după 23 de ani pe Autodromo Hermanos Rodriguez, Marele Premiu al Mexicului fiind programat în acest week-end, pe circuitul din Ciudad de Mexico.
MEDIAFAX
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER