Marele Premiu al Spaniei: a treia dublă Mercedes a sezonului. Cursă croită pentru Rosberg la start. Hamilton, cumul de erori la debut, strategie alternativă salvatoare. Alonso și frânele buclucașe: al doilea abandon „acasă”
- Nico Rosberg (Mercedes) a câștigat a cincea etapă a Campionatului Mondial de Formula 1 – Marele Premiu al Spaniei, la Barcelona – primul succes stagional pentru pilotul german
- Podiumul a fost completat de Lewis Hamilton (Mercedes) și Sebastien Vettel (Ferrari)
- Mutarea pe „Bătrânul Continent” a fost de bun augur pentru Rosberg, cel care a reușit în premieră în 2015 să își învingă coechipierul, atât în cursă, cât și în calificări
„Umilința ultimelor curse s-a încheiat. Nico revine și este cel mai bun lucru care se putea întâmpla pentru echipă„, anunța la finalul zilei de sâmbătă Nikki Lauda, official Mercedes, la microfonul RTL, după ce neamțul reușea în premieră în 2015 să îl bată în calificări pe campionul în exercițiu și coechipierul său, Lewis Hamilton. Rosberg și-a făcut treaba la startul Marelui Premiu al Spaniei, a fructificat avantajul plecării de pe prima poziție a grilei de start și și-a asigurat astfel victoria, cu un parcurs constant care a stabilit ierarhia clară în interiorul echipei Mercedes de la început, Hamilton având o cursă începută nefast, „dreasă” din mers în duelul direct cu Sebastian Vettel, dar temperată de la boxe în vederea asaltului final asupra lui Rosberg.
Rosberg și-a gestionat perfect cursa de regularitate, exploatând ecartul tehnic uriaș în fața piloților celorlalte echipe, în timp ce Hamilton a ieșit rapid din calculele victoriei.
Început presărat cu erori pentru Lewis Hamilton, salvat de strategia alternativă
Lewis Hamilton a ratat startul, fiind lipsit de reacție în fața lui Vettel, cel care a profitat logic, trecând fără emoții prin stânga monopostului Mercedes. Campionul mondial în exercițiu, cel care a fost privat de pole position de o „bălmăjeală” la setări, după cum insinua Toto Wolff, s-a apropiat în spatele lui Vettel, a încercat în zadar, preț de 5-6 tururi o depășire, iar mecanicii au găsit soluția – o oprire la boxe decalată cu un tur față de adversarul direct. „Fă pe dos față de Vettel„, a fost comunicarea de la zidul de comandă. Calculele nu s-au potrivit însă: intrat la boxe în turul 14, pentru că „Seb” și-a continuat drumul, Hamilton a pierdut secunde bune din cauza roții stânga-spate, cea care a refuzat un schimb-fulger.
Ferrari și Vettel au profitat rapid: germanul a fost chemat la boxe în turul imediat următor și în timp ce Hamilton se grăbea să îl depășească pe Maldonado, un pilot rulând cu altă viteză, Vettel și-a asigurat un ecart liniștitor. Hamilton nu l-a ajuns din urmă pe Vettel decât prea târziu, înaintea celei de-a doua vizite la boxe. După greșeala costisitoare de la prima oprire, tot echipa s-a revanșat în fața lui Hamilton, clar desemnat în această cursă al dilea pilot. Lewis a fost rechemat în garaj în turul 33, i s-a comunicat că ceea ce în turul nouă era anunțată doar ca o posibilitate a devenit un dat, fiind trecut „la planul B”, cu trei opriri la boxe.
Hamilton a oprit seria erorilor: a rulat perfect, a preluat trena cursei în turul 45, atunci când Rosberg a schimbat pentru a doua oară, a fost ținut pe pistă până în turul 51, atunci când deja ar fi devenit o piedică pentru Rosberg, mai rapid grație unui set de pneuri mult mai proaspăt, având un ecart suficient pentru a reveni în fața unui Vettel frustrat de timpul pierdut cu piloții întârziați. Revenirea pe pistă a arătat clar opțiunea echipei: după ce în turul 45 lui Rosberg i s-a spus „stai liniștit, Hamilton mai are de oprit o dată, fiind o strategie diferită – se luptă cu Vettel”, elanul ofensiv al lui Hamilton a fost temperat tot de la boxe: „trebuie să cobnsolidăm poziția, este imposibil cu numărul de tururi rămase să îl ajungi”, i s-a transmis lui Lewis. „Este imposibil?”, a verificat Hamilton, cel care înșira deja cele mai rapide tururi ale cursei. „Da, ar riposte și ar mări ritmul”, a venit ultima replică de la boxe.
- „Cred că am avut o șansă la început de cursă, a fost decizia corectă la prima oprire să răspundem opririi lui Lewis, dar ei au schimbat la trei ohttp://dms.m.ro/index.php#dms/items-create?template_id=3404&producer_id=581priri și au devenit mult prea rapizi. Am încercat tot ce se putea, sunt mulțumit de mașină„, le-a spus Vettel, de pe podium, spectatorilor iberici.
McLaren, fără frâne: Alonso, cursă încheiată cu oprire la boxe ratată
Cursa pe teren propriu a lui Fernando Alonso s-a încheiat în turul 27, atunci când frânele sale au cedat. Spaniolul a recunoscut la microfonul Sky Sports că a identificat problema în primul viraj, acolo unde nu a mai reușit să reducă corespunzător viteza, a comunicat cu mecanicul său, a fost grăbit la boxe, unde spaniolul nu a reușit să își parcheze mașina în spațiul rezervat. Mecanicii au reușit în ultimul moment să se ferească, mașina ibericului s-a apropiat de boxa următoare, iar următoarea indicație primită prin radio de Fernando a fost să oprească motorul mașinii și să își încheie, în garaj, cursa.
Sâmbătă, în calificări, coechipierul lui Alonso, Jenson Button a acuzat și el probleme cu frânele.
2008 este singurul an în care fernando Alonso a mai abandonat în Grand Prix-ul Spaniei
Grosjean, pilotul echipei Lotus l-a imitat pe Alonso, ratând și el oprirea la boxe. Mecanicul însărcinat cu ridicarea „nasului” mașinii francezului nu a fost însă la fel de norocos precum colegul de la McLaren: a fost lovit de Grosjean, a avut nevoie de gheață aplicată rapid în zona dureroasă, dar cursa pilotului Lotus a continuat.
Clasamentul cursei din Spania
Clasamentul general al Piloților după primele cinci etape în Formula 1
Clasamentul genral la Constructori după primele 5 etape ale Campionatului Mondial de Formula 1