Pilotul de Formula 2, Mihai Marinescu a bifat în weekendul trecut prima experiență la volanul unui monopost de GP2, o competiție anticameră a Formulei 1. Invitat de echipa Rapax, să concureze în Grand Prix-ul Emiratelor Arabe Unite de la Abu Dhabi, pilotul brașovean a încheiat pe locul 17 prima cursă, ca în cea de-a doua să abandoneze după ce a fost implicat într-un incident de cursă în primul tur și a făcut o pană lentă pe roata stânga spate. Mihai a vorbit, pentru ProSport, despre experiența pe care a trăit-o în GP2.
Mihai, cum te-ai simțit într-un monopost apropiat de cel al Formulei 1? Nu am avut emoții, eram mai degrabă nerăbdător să urc în monopostul de GP2 al echipei Rapax. În plus, în mașină m-am simțit confortabil de când m-am urcat în ea.
Ce impresie ți-a lăsat pista? Pista este foarte interesantă și are multe lucruri pe care nu le întâlnești pe alte circuite. Un exemplu elocvent pe care îl sesizează toți cei care urmăresc cursele de pe Yas Marina este acel tunel prin care treci după ce ai plecat de la boxe. Desenul pistei este unul care mi-a plăcut mult pentru că are porțiuni de viteză, iar către finalul turului ai o porțiune foarte tehnică care este mai îngustă decât pare la televizor.
Spune-ne care ar fi diferențele majore dintre monopostul de GP2 și cel din Formula 2? Frânele sunt o diferență majoră. Trebuie să frânezi târziu însă când pui piciorul prima dată pe frână nu simți decelerarea, este incredibilă mașina din acest punct de vedere și mă bucur că am putut pilota un monopost atât de apropiat de cel din Formula1. Apăsarea aerodinamică este complet diferită de cea a monopostului de Formula 2. După ce am rulat și cu acest tip de monopost pot spune că dacă facem o comparație între cele două practic în F2 nici nu aveam apăsare aerodinamică. Pe de altă parte mă așteptam ca diferența de putere să fie mai mare comparativ cu mașina din Formula 2. Datorită managementului care este același monopostul din GP2 se comportă la fel ca și unul de Formula 1. Ce ai învățat după aceste prime două curse în GP2? Am învățat că nu poți urca pentru prima dată într-o astfel de mașină în același weekend în care sunt și cursele și să îți dorești să te lupți cu primii piloți clasați. Ai nevoie de multe ore și mulți kilometri pentru a învăța o astfel de mașină și asta nu o poți face decât mergând la teste.
Care a fost cel mai greu lucru din weekendul petrecut la Grand Prix-ul Emiratelor Arabe Unite? Cel mai greu a fost faptul că noi am făcut practic un test într-un weekend de cursă și deși a fost un succes pentru că m-am adaptat destul de repede cu mașina în mintea oamenilor rămâne rezultatul.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER