Mașinile WRC vor fi înlocuite cu cele din S2000
Nici Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) nu a fost ocolit de măsurile anti-criză adoptate de Federația Internațională de Automobilism (FIA). Începând din 2010, la această competiție vor participa modele bazate pe mașinile din categoria S2000 – de tipul Peugeot 2007 sau Fiat Abarth Grande Punto. Acestea au dominat Challenge-ul Intercontinental de Raliuri, însă sunt mai puțin performante decât automobilele care au participat în 2008 la WRC. În acest context, Loeb ar putea renunța.
Cei patru constructori angajați în CM de raliuri – Citroen (C4), Ford (Focus), Subaru (Impreza) și Suzuki (SX4) – au propus adaptarea modelului S2000. În viziunea lor, acesta ar putea fi echipat cu un turbocompresor și cu un eleron spate în ideea ameliorării performanțelor sale. La această propunere, FIA a dat următorul răspuns: “Acest kit va ri redefinit pentru că nu aduce niciun avantaj electronic sau altă ameliorare”.
Schimbările preconizate, fiind anunțate de ceva timp, nu vor fi pe placul campionului mondial Sebastien Loeb. Multiplul campion mondial a repetat și în timpul Raliului Țării Galilor că nu va fi interesat să piloteze o mașină de categoria S2000. Alți participanți la WRC spun că ar fi interesați să ia startul la noua competiție, însă ei susțin dezvoltarea unei noi mașini, “S2000 Plus”.
Se prefigurează, așadar, posibilitatea ca din 2010 locul lui Citroen, Ford și Subaru în CM de raliuri să fie luat de Fiat, Skoda și Volkswagen. Deocamdată, Citroen și Ford au confirmat că vor participa la ediția 2009 a WRC.